Gå til innhold

Ac (klima) system e46


TEM
 Share

Anbefalte innlegg

Har fortiden en vann lekasje i kjølesystemet på min 320 e46..

Har da lokalisert lekasjen rundt et AC rør som går i fra torpedovegen og inn på motor blokka under eksos manifolden. Er det en dyr reparasjon :?: noen som har vært utfor det samme problemet :?:

Trode AC bare var gass jeg,stemmer det at det går vann igjenom de røra også :?:

Vurderer og kjøre bilen til GS bilverksted,men det er ett stykke unna eller om jeg skal satse på noe lokalt bilverksted her i byen Kristiansund.

Da blir det i såfall Auto Elektro (Mekonomen) Forhandler...

Takker for svar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sikker på at dette ikke bare er kondens i sommervarmen?

det er isåfall helt vanlig og ufarlig :)

Det går normalt ikke andre rør fra torpedoveggen enn dreneringsrøret for kondensvann fra nettopp AC-annlegget (som eriklepe skriver). Røret går nok heller ikke direkte inn på motorblokken, men for å avlede vannet også under bl.a høy hastighet er røret lagt der med tanke på trekk/sug fra fartsvinden etc. Med temperaturer som i dag (31 varmegrader i solen her i Danmark) kommer det faktisk ganske mye kondensvann fra et AC-annlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg må fylle etter vann da,ca 1 liter vær dag, så det må jo vær en lekasje da.. :?: Er jo ikke normalt dette.

Å NEI det er ikke vann i olja hvit røyk av eksos osv.... For de som tror det kan være det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg må fylle etter vann da,ca 1 liter vær dag, så det må jo vær en lekasje da.. :?: Er jo ikke normalt dette.

Å NEI det er ikke vann i olja hvit røyk av eksos osv.... For de som tror det kan være det...

Det er jo mulig at du har en lekkasje i varmeregisteret... lukter vannet frostvæske eller råtne egg ?... :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nix, ingen dårlig lukt eller fuktighet inne i bilen, men jeg ser det er vann under bilen av og til,så jeg er ganske sikker på at lekasjen er i motor romet. Får vel svinge innom et verksted i morgen og få en vurdering..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nix, ingen dårlig lukt eller fuktighet inne i bilen, men jeg ser det er vann under bilen av og til,så jeg er ganske sikker på at lekasjen er i motor romet. Får vel svinge innom et verksted i morgen og få en vurdering..

Ja... det er nok mest fornuftig når alt kommer til alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...