ThomasM Skrevet Juli 27, 2006 Share Skrevet Juli 27, 2006 Hei Vet hvor de er, men hvordan får man av den svarte kabeln så man kan skru ut pluggene ? tror det er på tide og skifte de hehe Det er de kablene det står 1 - 2 - 3 - 4 på ? Bilen er en 96 318i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larslol Skrevet Juli 27, 2006 Share Skrevet Juli 27, 2006 ehm, kom bort hit, så skal jeg vise deg.... noob Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gdf Skrevet Juli 27, 2006 Share Skrevet Juli 27, 2006 Hmm, du løfter opp en slik metallholdedings, så trekker du den ut... tror jeg... ganske selvforklarende når du ser det tror jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThomasM Skrevet Juli 27, 2006 Forfatter Share Skrevet Juli 27, 2006 Hmm, du løfter opp en slik metallholdedings, så trekker du den ut... tror jeg... ganske selvforklarende når du ser det tror jeg... hmm.. har ikke akkurat så mye peil på bil så men skal se litt etterpå =) har bare prøvd og dra litt i kablene.. og det funket dårlig :\ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superbeetle Skrevet Juli 27, 2006 Share Skrevet Juli 27, 2006 Hvis du tar tak helte nede i kabelen(der den blir tykkere/går inn i plugghetten) så drar du til. Dra iallefall ikke kabelen ut av hetten.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gdf Skrevet Juli 28, 2006 Share Skrevet Juli 28, 2006 Hmm, ja du hadde 4 sylindreren du ja... da har du ikke slike "metallholdedingser" som 6 sylindrerene har... Utdrag fra Bentley-manualen: To access the spark plugs on 4-cylinder engines, remove the cover from atop the spark plugs..Using the special spark plug wire removal tool (attached to rear of cylinder head beneath engine cover), gently pull the spark plug wire from the spark plug.Blow away sny dirt from around the base of the plug to prevent it from entering the engine. Remove and install the spark plugs one at a time. Dvs. at du trenger bare dra plugghettene rett opp av pluggene. Dette kan du også gjøre uten dette verktøyet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superbeetle Skrevet Juli 28, 2006 Share Skrevet Juli 28, 2006 Iallefall på sylinder 4 må det være trangt hvis du ska bruke et slikt verktøy/tang. Der er også litt vanskelig å komme til med pluggpipe. Kan være litt vrient hvis du ha minimalt med verktøy..(1 pipe og forlenger å bruke..hehe) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gdf Skrevet Juli 28, 2006 Share Skrevet Juli 28, 2006 Så var ikke dette verktøyet så veldig stort heller... det var mer en sånn sak som du satt innpå et spor i plugghetta, og så med et hull oppå som du kunne kjøre et skrujern inni for å få bedre tak og kraft til å dra hetta av Så noe stort var det ikke... Men jeg har inntrykk av at BMW liker a ha det trangt ved siste sylinderen av en eller annen grunn... de forskyver nok motoren lengst mulig bak for å få riktig vektfordeling eller noe sånt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThomasM Skrevet Juli 29, 2006 Forfatter Share Skrevet Juli 29, 2006 Fikk fikset det =) takk for hjelpen alle sammen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Juli 29, 2006 Share Skrevet Juli 29, 2006 På min is er det en slik blå plastsak du drar opp plugghetta med. Kan sitte godt ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå