Gå til innhold

skifte tennplugger

ThomasM
 Share

Anbefalte innlegg

Hmm, du løfter opp en slik metallholdedings, så trekker du den ut... tror jeg... ganske selvforklarende når du ser det tror jeg... :roll:

hmm.. :) har ikke akkurat så mye peil på bil så :P men skal se litt etterpå =) har bare prøvd og dra litt i kablene.. og det funket dårlig :\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, ja du hadde 4 sylindreren du ja... da har du ikke slike "metallholdedingser" som 6 sylindrerene har...

Utdrag fra Bentley-manualen:

To access the spark plugs on 4-cylinder engines, remove the cover from atop the spark plugs..
Using the special spark plug wire removal tool (attached to rear of cylinder head beneath engine cover), gently pull the spark plug wire from the spark plug.
Blow away sny dirt from around the base of the plug to prevent it from entering the engine. Remove and install the spark plugs one at a time.

Dvs. at du trenger bare dra plugghettene rett opp av pluggene. Dette kan du også gjøre uten dette verktøyet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var ikke dette verktøyet så veldig stort heller... det var mer en sånn sak som du satt innpå et spor i plugghetta, og så med et hull oppå som du kunne kjøre et skrujern inni for å få bedre tak og kraft til å dra hetta av :) Så noe stort var det ikke...

Men jeg har inntrykk av at BMW liker a ha det trangt ved siste sylinderen av en eller annen grunn... de forskyver nok motoren lengst mulig bak for å få riktig vektfordeling eller noe sånt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...