SteffenM2 Skrevet Juli 27, 2006 Skrevet Juli 27, 2006 Ved å gjøre om på kompen? Jeg er jo helt blond på det her.. så jeg trenger litt hjelp
feedon Skrevet Juli 27, 2006 Skrevet Juli 27, 2006 hvis du hever kompresjonen så går du mere hester litt mere turtalls venlig men den går tyngere hvis jeg ikke husker helt feil det blir ikke noe bil og feks dytte igang
Superbeetle Skrevet Juli 27, 2006 Skrevet Juli 27, 2006 hvis du hever kompresjonen så går du mere hester litt mere turtalls venlig men den går tyngere hvis jeg ikke husker helt feil det blir ikke noe bil og feks dytte igang Diesel kan også dyttes....
Jonte Skrevet Juli 27, 2006 Skrevet Juli 27, 2006 Ved å plane toppen din litt, så øker du kompresjonsforholdet og du vil dermed få mere hester..
Bimmerlars Skrevet Juli 27, 2006 Skrevet Juli 27, 2006 Ja, økt kompresjon gir mer effekt. Mer sylindertrykk så luft/bensinblandingen blir mer komprimert og det blir kratigere "eksplosjon" Kompen blir økt ved sliping av toppen, men det er relativt lite, så det blir vanligvis ingen merkbar forskjell i effekten. Høykomp stempler derimot
propan Skrevet Juli 27, 2006 Skrevet Juli 27, 2006 Litt uenig i det. Man øker dreiemomentet mer enn hk tror jeg,eneste måte å få mer hk på er at motoren puster bedre eller mer. Dvs alt fra porting/kam/ladetrykk til mer volum/turtall. Man får nok muligens mer hk av mer kompresjon såklart,men om det er merkbart i forhold til nm er heller tvilsomt.
Simen Malerbakken Skrevet Juli 27, 2006 Skrevet Juli 27, 2006 HK er et resultat av moment ganger turtall..
Bimmerlars Skrevet Juli 27, 2006 Skrevet Juli 27, 2006 Litt uenig i det.Man øker dreiemomentet mer enn hk tror jeg,eneste måte å få mer hk på er at motoren puster bedre eller mer. Dvs alt fra porting/kam/ladetrykk til mer volum/turtall. Man får nok muligens mer hk av mer kompresjon såklart,men om det er merkbart i forhold til nm er heller tvilsomt. Når jeg skrev effekt så sikter jeg ikke direkte til HK, men om motoren produserer noe mer guff generelt. "men om det er merkbart i forhold til nm er heller tvilsomt" Hva mener du nå? Man får en sterkere motor ved å øke kompen pga. økt dreimoment, men også mer HK pga. som en her sier, HK er moment x turtall. Så motoren vil jo oppleves som "trimma", uansett om det er snakk om dreimoment eller hestekrefter. Jeg har som sagt aldri sagt at jeg sikta til kun HK i min forrige post
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå