Gå til innhold

Hvilket effektanlegg til E46 328 gir råest og høyest lyd??


shv
 Share

Anbefalte innlegg

Har idag Eisenmann race med sound rohr, og ønsker å få lydnivået opp. Vet at UUC TS3 (Cat-back system) er oppgitt til ca. 95 dB, som er 10 dB over det jeg har nå.

Noen som vet om andre produsenter som har råe effektanlegg til E46?

Evt. med lydklipp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du bestemmer sjølv om det skal vera "race" eller "gateversjonen".. velger og endestuss :lol:

Det har også supersprint, men jeg vet ikke om man får det til E46. Velge endestusser kan du på supersprint og scorpion også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er som sagt det jeg har, og lager ikke nok lyd! Skal ifølge Eisenmann gi 85 dB, altså 10 dB mindre enn UUC. Her er det litt å gå på altså! :D

Problemet er at E46 er såpass godt isolert at selv om lyden på utsiden er grom, så høres den ikke så godt på innsiden. Er derfor jeg må til med fæle greier! :)

Hva med Ferrita? Eller Köhler i Sverige?

Borla?

B&B?

Magnaflow?

Etc.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferrita lager eksosanleggene selv, så de kan sikkert ordne noe som bråker for deg.. :wink:

Tlf til Ferrita i Sverige: 0046 0221 18070

De har også en avd i Norge/Spydeberg: 69 844090

Ellers så har du ett firma i Sverige som heter Raka rör.. Kanskje de kan hjelpe deg. :D tlf 0046 031 876300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om eg tørr å spørje.. kvifor i helvette skal du ha så mykje lyd?

du har ein e46 328, kvifor skal du ha så mykje lyd? ein smule harry? kan vel sveise sjøl då..strake vegen uten mellompotter om du skal ha så mykje bråk :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har idag Eisenmann race med sound rohr, og ønsker å få lydnivået opp. Vet at UUC TS3 (Cat-back system) er oppgitt til ca. 95 dB, som er 10 dB over det jeg har nå.

Noen som vet om andre produsenter som har råe effektanlegg til E46?

Evt. med lydklipp?

Har du tatt noen måling på hvor mange db anlegget gir i dag?

Har du en måling på vanlig anlegg også med samme måleutstyr?

Jeg lurer fælt på om jeg skal kjøpe en Eisenmann race potte, men er litt bekymra for lydnivået når jeg skal utpå banen på Rudskogen og Våler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av hovedgrunnene til at jeg forelsket meg i BMW var at jeg som yngre hørte lyden av noen BMW'er med seksere, skikkelig grom lyd. Siden har jeg jaktet på den "perfekte lyden" for meg. Frustreres når jeg ikke oppnår dette.

Kanskje eneste løsning er å kjøpe en eldre bil? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har idag Eisenmann race med sound rohr, og ønsker å få lydnivået opp. Vet at UUC TS3 (Cat-back system) er oppgitt til ca. 95 dB, som er 10 dB over det jeg har nå.

Noen som vet om andre produsenter som har råe effektanlegg til E46?

Evt. med lydklipp?

Har du tatt noen måling på hvor mange db anlegget gir i dag?

Har du en måling på vanlig anlegg også med samme måleutstyr?

Jeg lurer fælt på om jeg skal kjøpe en Eisenmann race potte, men er litt bekymra for lydnivået når jeg skal utpå banen på Rudskogen og Våler...

Du skal nok ikke bekymre deg for lydnivået mtp. banekjøring. Fikk filmet litt når jeg kjørte på Rudskogen, og i forhold til en del andre BMW'er utpå der så var bilen min lydløs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal nok ikke bekymre deg for lydnivået mtp. banekjøring. Fikk filmet litt når jeg kjørte på Rudskogen, og i forhold til en del andre BMW'er utpå der så var bilen min lydløs!

Skal du nedover til Våler i år da? Da kunne jeg tatt med egen db-måler og målt forskjellen hvis du fortsatt har på det anlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje, hvis tidsplanen tillater det. Har ikke målt, men refererer til opplysninger fra Eisenmann. har en dB måler på mobilen min, (Sikkert svært nøyaktig...) kan sjekke med denne. Er det ikke en viss avstand, vinkel og et bestemt turtall lydnivået skal måles på?

Type 45 grader vinkel ut fra anlegg, 1m avstand, 4500 rpm eller noe lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om eg tørr å spørje.. kvifor i helvette skal du ha så mykje lyd?

du har ein e46 328, kvifor skal du ha så mykje lyd? ein smule harry? kan vel sveise sjøl då..strake vegen uten mellompotter om du skal ha så mykje bråk :wink:

Rake rør ut til siden a la M3 GTR er veien å gå hvis du skal ha MYE lyd... :lol:

4906_832.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...