espen lysholm Skrevet Juli 30, 2006 Skrevet Juli 30, 2006 Hei! På min turing har jeg mulighet for el-åpning av glasset i bakluka (2 delt luke). Problemet er at bakluka (glass delen) åpner seg som den vil selv bl.a under kjøring. Noen tips om hva som kan være galt?
Fredrik Skrevet Juli 30, 2006 Skrevet Juli 30, 2006 Hei!På min turing har jeg mulighet for el-åpning av glasset i bakluka (2 delt luke). Problemet er at bakluka (glass delen) åpner seg som den vil selv bl.a under kjøring. Noen tips om hva som kan være galt? Problemet er at den elektriske magnetlåsen ikke virker som den skal... enten er en ledning kommet i klemme ved hengslene for luken eller så er låsen ødelagt... mest trolig det siste siden flere med E39/E46 rapporterer om problemer med denne låsen). Løsningen er en ny lås og den er dessverre ikke helt billig, men du kan skifte den selv (dog litt plundrete)...
antiloop Skrevet Juli 30, 2006 Skrevet Juli 30, 2006 Dette burde vel være en garanti sak når det er flere tilfeller av samme sak..
espen lysholm Skrevet Juli 30, 2006 Forfatter Skrevet Juli 30, 2006 Har sjekket magnetlåsen og den fungerer. Har også sjekket låsen som sitter i selve luka. Den er ok, siden den kan åpnes fra nøkkelen (fjernstyrt). Har ikke fått målt mellom magnetlåsen og selve låsemekanismen i luka. Skal gjøre det etter at jeg får bilen tilbake fra BMW pga bytting av luke pga rust (garanti).
Remi Skrevet Juli 31, 2006 Skrevet Juli 31, 2006 Jeg har samme problem, så si ifra hva som er problemet hvis du finner det ut. Vet det kan være tre forskjellige steder feilen ligger. Selve låsen, banene i ruta (bakluka må byttes) eller sensor.....Bakluka mi kan bare åpnes med nøkkelen og ikke manuellt. så det spørs om det ikke er der feilen ligger. Noen noen forslag?
JE Motorsport Skrevet Juli 31, 2006 Skrevet Juli 31, 2006 Sitter er filter (i taket bak) som ofte skaper dette problemet. Tipper at dette filteret må skiftes, så løser problemet seg Snakk med en BMW-forhandler så får du litt mer info, men har vært borti skift av dette flere ganger pga samme problem som du har.
espen lysholm Skrevet August 11, 2006 Forfatter Skrevet August 11, 2006 Hei! Var hos BMW i dag (også). De sier det er låsen. De har erfart mange problemer med overfølsomme låser både på E46, X5 og E39. Det med filteret i taket ble ikke nevnt. Siden servicen og booking av time hos BMW er en lang affære så kobler jeg ut glassluka inntil videre. Noen som har tips/linker om hvordan bakdekselet tas av? Har kommet til at den skal være løs nå etter å ha løsnet alle skruer, men den sitter forstatt som f... Klipset, men hvor??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå