Gå til innhold

"Ny" mini:-)

Gjest
 Share

Anbefalte innlegg

hadde vært så rått å hatt en mini.. hatt den å kjøre på vinteren..og kjører du ut da..så er det bare å velte den tilbake:)hehe

Du må tenke på den gamle Mini´en... den nye veier minst 1150 Kg... så det er ikke en bil man bare velter tilbake på veien... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må tenke på den gamle Mini´en... den nye veier minst 1150 Kg... så det er ikke en bil man bare velter tilbake på veien... :wink:

He he, sier noe der E9. Nye Mini er ikke så "mini" lenger :lol: . Vet du/dere hvor mye den gamle veier?

Forøvrig så er den nye Mini'en en top 10 bil hos meg også. Ser ikke bort fra at den blir en fremtidig nr. 2 bil :wink: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, sier noe der E9. Nye Mini er ikke så "mini" lenger :lol: . Vet du/dere hvor mye den gamle veier?

Forøvrig så er den nye Mini'en en top 10 bil hos meg også. Ser ikke bort fra at den blir en fremtidig nr. 2 bil :wink: .

En Mini 1000 fra 1978 veier ca. 620 Kg... og den kan fire mann relativt lett bære der hvor man vil ha den... :lol: ... For mange år siden kjente jeg en fyr som klarte å løfte bakenden på en slik Mini i den tid jeg og en venn brukte på å skifte et bakhjul på den... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... For mange år siden kjente jeg EN fyr som klarte å løfte bakenden på en slik Mini i den tid jeg og en venn brukte på å skifte et bakhjul på den...

han var bare en steffen

Bakenden på den gamle Mini´en er ikke så tung... over 60% av vekten er over forhjulene... og jeg skrev da ikke at bilen ble løftet over hodet heller... :lol:... Joda... historien er korrekt nok, men du skal selvfølgelig være temmelig stor og kraftig for å klare og holde Mini´en lenge nok til at man kan skifte et hjul... 15-20 sekunder... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok en gedigen pingle, for jeg har nok ikke sjangs til å løfte 155Kg (tror jeg da :oops: )

Jeg tror ikke fire mann klarer å løfte over 600 Kg rett opp, men to alminnelige menn klarer helt fint i sekvenser å løfte bakenden (rundt 200 Kg) nok opp så man f.eks kan snu bilen rundt på en parkeringsplass... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herregud a, har noen her prøvd å løfte på en bil før el.. en litt stor kar burde fint klare å løfte bakenden på en mini..

eksen til søstra mi gjorde det samme med en corolla han.. er bare å sette ræva til bilen, ta tak i fangeren, ha rett rygg og bruke beina til å løfte..

jeg å en kamerat snudde en lada samara senest i går kveld ved å løfte bakenden på den, og jeg er ikke store kællen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvem var det da e9? supermann? hehe

620kg delt på fire mann blir jo ikke så mye! rundt 155kg per kæll! Det bør gå fint :lol:

Jeg er nok en gedigen pingle, for jeg har nok ikke sjangs til å løfte 155Kg (tror jeg da :oops: )

blir jo det samme som beinpress det da, og da ville det vært rart om du ikke tar mer enn 155kg.. ville så vidt klart å hoppe du da :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...