Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei..

Skal ha et lite prosjekt utover høste nu, og tenkte at dette var et passende prosjekt :

v8coffeetable.jpg

Noe liknende i alle fall...

Derfor er jeg på utkikk efter en V8 eller V12 blokk som trenger ikke åfungere...

jeg er selvsagt klar over at Top gear hadde denne ideen før meg.. :!:

Skrevet

BMW motorer koster skjorta i forhold til hva du skal bruke det til. Men kommer du over en m70 med raste stempler og demonterte topper så kan få den billig. Tror E30-big hadde noe liggende en gang.

Jeg gikk på høggeren og henta meg en V8 smallblock til 1200kr, alt inkl. Motor seff rast, men bare å vaske og sveise, samt bone og polere. Er en stubb igjen på mitt prosjekt da.

Skrevet

du lager det samme som meg ?

Skal ha en som er billig ja... tenkte bare det var litt artig med en V12.. hehe..

Er det pes å bone/polere.. hvor lang tid tar slik ?

Skrevet

Har ikke kommet så langt enda, kun kasta av alle unødvendige deler og spylt blokka. Skal bruke helgene til vinters med litt kosearbeid. Bone har jeg forresten aldri gjort før, kun lest litt om det. Blir spennende.

Skrevet

morsomt at jeg skal gjøre det samme som deg da... har aldri drevet med noe så omfattende ( den grad man kan kalle det omfattende) så det blir spennende...

Noen som har peil på hvem jeg ringer for å høre om de har en motor jeg kan få billig ?

Skraphandler eller noe slikt ?

en 928 motor hadde heller ikke vært dumt...hehe

Skrevet

Btw: Et tips hvis du skal lagre flasker der, sørg for å få en motor med stor nok borring. Litt kjedelig å få tak i en 8'er elller 12'er der man kanpt får nedi ei lita vinflaske.

Skrevet

Bare å ta seg en tur til nærmeste høggeri og spørre om de har noen v8'ere inne og om de gidder å skru den ut for x-antall kronasjer, eller om en eller annen Amcar guru i nærheten har noe blokk liggende (noe de fleste har).

Annonsere på et amcar forum - der får du garantert respons.

Skrevet
Bare å ta seg en tur til nærmeste høggeri og spørre om de har noen v8'ere inne og om de gidder å skru den ut for x-antall kronasjer, eller om en eller annen Amcar guru i nærheten har noe blokk liggende (noe de fleste har).

Annonsere på et amcar forum - der får du garantert respons.

jepp det skal jeg gjøre... skal ikke ha vinflasker i den...

Høre med en hugger fungerer sikkert godt...

Skrevet

Dårlig deal å oppbevare vinflasker så skrått uansett, korken vil tørke ut.

(Med mindre det er skit-vin med plastkork, da ;))

Skrevet

Nøyer meg med colaflasker av glass jeg :lol: Vært morro å finni en patent på kjøling i sylindrene, men er nok en lost cause. Hadde blitt kaldt i rommet ettehvert. Mye å nedkjøle..

Underspyling :lol:

Skrevet

Nu er det nesten umulig å kjøpe ny vin nu uten plastkork.

Grunnen til plastkork, er at det er én vinprodusent som har kjøpt opp alle områdene med trær som de bruker til korken. Derfor er det bare fra den produsentene at det kommer kork. Andre = plast.

Skrevet

jeg fikk lyst på å lage et sånt bord jeg å.

men faen den kommer til å være tungggggggg eller hva.

hva skal man bruke for å få v12er helt rein, gi meg ideer.

Skrevet

Nu er det nesten umulig å kjøpe ny vin nu uten plastkork.

Grunnen til plastkork, er at det er én vinprodusent som har kjøpt opp alle områdene med trær som de bruker til korken. Derfor er det bare fra den produsentene at det kommer kork. Andre = plast.

Det var et staslig bord må jeg si :clap:

Hvorfor ha vin?! Er jo plass til flere gode Cognac´er der :lol:

Skrevet

Hva med å velge en boxermotor istedenfor... de finnes i versjonene B2, B4, B6, B8, B10, B12 og B16... :lol: ... Plastpropper er forøvrig teknisk bedre for oppbevaring av vinen... de er helt tette i motsetning til tradisjonelle korkpropper... :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...