Gå til innhold

Lakk På Boks

Dirty
 Share

Anbefalte innlegg

VEt dette har vært oppe før. men klarte ikke finne den på den gode søkemotoren som er her inne :P

men sku hatt diamantswarts metalic på sprayboks 181\9

henne får jeg kjøpt dette?

har sendt masse deler til lakering, men så kjøpte jeg meg noen lyktespoilere og bakrudesenker jeg tenkte å ta med sprayboks.

noen med noen gode tips? tar jeg gjerne imot :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke anbefale lakk på boks. Jeg brukte det når jeg opplakkerte fronfangeren min. Det ble STOR fargeforskjell + at lakken på boksen var rett og slett daff. INGEN glans what so ever.

Betalte 250,- (!) for en boks med svart metallic. Bortkasta penger. Må omlakkere fangeren på nytt av lakkverksted.

Just så du veit :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke anbefale lakk på boks. Jeg brukte det når jeg opplakkerte fronfangeren min. Det ble STOR fargeforskjell + at lakken på boksen var rett og slett daff. INGEN glans what so ever.

Betalte 250,- (!) for en boks med svart metallic. Bortkasta penger. Må omlakkere fangeren på nytt av lakkverksted.

Det der har vel ikke noe med boksen å gjøre..

Får du blandet lakk hos noen som driver med slikt (f.eks. Meyers som Steffan nevnte), så er det akkurat samme lakken du får på spann for å bruke i lakksprøyte (med tynner) som på sprayboksen.

Fargeforskjellen er jo heller ikke den stakkars sprayboksen sin feil. Forskjellen ville vært like tydelig om det ble brukt lakksprøyte, så det er kun de som har blandet lakk til deg sin feil, evt. din feil hvis du ikke fikk de til å ta lakkprøve eller sammenligne fargeprøver. Det er utallige variasjoner av de aller fleste lakktyper, så det holder sjelden å komme inn og si at man skal ha blandet opp den og den fargen med kode det og det uten nyansekode.

At lakken var daff har vel også mer med lakkeringen å gjøre (riktig temperatur og teknikk) enn andre ting, og på svart farge må du jo også ha klarlakk på toppen!

Det kan jo selvfølgelig være du har kjøpt noe sånt Multona-drit med "ferdige" farger på BilXtra eller Biltema, og det anbefaler jeg ikke. Fargene på bilene varierer så mye at det i de færreste tilfeller blir bra.

Til trådstarter så burde øyelokkene være en grei sak, men det kan være vanskelig å få bakrutespoileren fin. Stor flate. Har prøvd og feilet selv.. Men med riktig temperatur og trening så kan det bli bra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte diamantschwarz metallic-kopi av Torshov, det var vel av merke Replicolour.

Resultatet ble helt OK, men veldig matt. Mulig jeg må til med enda fler lag klarlakk, og så polering...

Hvor matt er det vanlig at fersk lakk er før første polering?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der har vel ikke noe med boksen å gjøre..

Får du blandet lakk hos noen som driver med slikt (f.eks. Meyers som Steffan nevnte), så er det akkurat samme lakken du får på spann for å bruke i lakksprøyte (med tynner) som på sprayboksen.

Fargeforskjellen er jo heller ikke den stakkars sprayboksen sin feil. Forskjellen ville vært like tydelig om det ble brukt lakksprøyte, så det er kun de som har blandet lakk til deg sin feil, evt. din feil hvis du ikke fikk de til å ta lakkprøve eller sammenligne fargeprøver. Det er utallige variasjoner av de aller fleste lakktyper, så det holder sjelden å komme inn og si at man skal ha blandet opp den og den fargen med kode det og det uten nyansekode.

At lakken var daff har vel også mer med lakkeringen å gjøre (riktig temperatur og teknikk) enn andre ting, og på svart farge må du jo også ha klarlakk på toppen!

Det kan jo selvfølgelig være du har kjøpt noe sånt Multona-drit med "ferdige" farger på BilXtra eller Biltema, og det anbefaler jeg ikke. Fargene på bilene varierer så mye at det i de færreste tilfeller blir bra.

Til trådstarter så burde øyelokkene være en grei sak, men det kan være vanskelig å få bakrutespoileren fin. Stor flate. Har prøvd og feilet selv.. Men med riktig temperatur og trening så kan det bli bra..

Fikk et lakkverksted til å blande / fylle boksen med lakk. Altså, Diamond Schwartz 181 (eller hva den lakkoden heter). Den så bra ut før den tørka, men MATT ble den endelig. Temperaturen var ca 20C og jeg hadde på 3 lag klarlakk.

Ikke vet jeg hvorfor det ble så elendig resultat.

(brukte også mange lag grunning før jeg lakka).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk å hive på ett lag eller to med klarlakk også da smarten.. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...