Gå til innhold

Lakk På Boks

Dirty
 Share

Anbefalte innlegg

Vil ikke anbefale lakk på boks. Jeg brukte det når jeg opplakkerte fronfangeren min. Det ble STOR fargeforskjell + at lakken på boksen var rett og slett daff. INGEN glans what so ever.

Betalte 250,- (!) for en boks med svart metallic. Bortkasta penger. Må omlakkere fangeren på nytt av lakkverksted.

Just så du veit :wink:

Husk å hive på ett lag eller to med klarlakk også da smarten.. :roll:

Fikk et lakkverksted til å blande / fylle boksen med lakk. Altså, Diamond Schwartz 181 (eller hva den lakkoden heter). Den så bra ut før den tørka, men MATT ble den endelig. Temperaturen var ca 20C og jeg hadde på 3 lag klarlakk.

Ikke vet jeg hvorfor det ble så elendig resultat.

(brukte også mange lag grunning før jeg lakka).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

masse flotte svar. men er usikker. mye koster det f¨år 1 liter lakk ? og hvor mye rekker det til ?=

tenker å ikke bruke spray!

Om du skal lakke bakrutespoilern og øyelokk så har du NOK lakk med en liter :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Priser varierer mye.

På jobben får jeg tak i base for ca. 300-350(+mva) pr. liter. Klarlakk til ca. 200(+mva) pr. liter i tillegg kommer tynner til basen og tynner og herder til klarlakk.

Skal du lakke på plast vil jeg anbefale å bruke skikkelig plastgrunning for å få skikkelig heft. Gjerne et strøk eller to med slipefyller oppå der igjen som du sliper før du legger på base og klarlakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...