Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Biltema-vingen ødela hele utseendet på den. Var det downforce de var ute etter, hadde en sport evo vinge gjort jobben mer enn godt nok... :wink:

Skrevet

Helt rått hvordan han henter inn den sladden.

Ikke hvem som helst som hadde gjort det etter ham tror jeg...

Skrevet
Biltema-vingen ødela hele utseendet på den. Var det downforce de var ute etter, hadde en sport evo vinge gjort jobben mer enn godt nok... :wink:

Sportevo vingen er nok kraftig utdatert når det gjelder funksjon. Tørkestativ i aluminium (eller biltemavinge som du kaller det) gjør nok jobben med å gi downforce mye bedre. Og når det gjelder motorsport så er jo tross alt funksjon viktigere enn form.

Skrevet

Sportevo vingen er nok kraftig utdatert når det gjelder funksjon. Tørkestativ i aluminium (eller biltemavinge som du kaller det) gjør nok jobben med å gi downforce mye bedre. Og når det gjelder motorsport så er jo tross alt funksjon viktigere enn form.

Er klar over at kontruksjonen er over 15 år gammel, men kan faktisk ikke tenke meg at biltemavingen gir så mye bedre downforce enn sportevo-vingen da sistnevnte fungerte meget bra da disse bilene regjerte banene nedover i Europa. Spesielt extended-versjonen. Mulig den er et bedre valg her hvor de kjører smale og svingete veier, men evo vingen ble framstilt for å kunne brukes på forskjellige baner (derav justeringen) og f.eks Nürbergring ble anbefalt å kjøres på høyeste stilling :wink:

Har ingen fakta å vise til her, det går egentlig mer på hva jeg tror :?

Skrevet

Jeg tror du snakker av ren overbevisning og null fakta :wink:

SE vingen er jo optisk sett den klart peneste vingen man kan ha på en E30 M3, men du kan jo se hvordan dette med vinger har utviklet seg i dag. Skal man være med i "the upper class" så er rett og slett SE-vingen for liten. Og da snakker jeg om funksjon selvfølgelig. Man skal ikke undervurdere virkningen av disse fæle greiene som står bak på mange av dagens racingbiler. De billige kopiene som står bak på diverse hondaer, hyundai accenter etc er jeg derimot mer usikker på.

Skrevet
Jeg tror du snakker av ren overbevisning og null fakta :wink:

Bra observert. Som jeg skrev, har jeg ingen fakta å vise til :wink:

Evolusjon er ikke til å unngå og dagens vinger ser vel for det meste ut som den som sitter på denne bilen.

At de utfyller sin funksjon er jeg sikker på, trodde bare ikke de var SÅ overlegne i forhold til SE/extended vingen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...