BMVW Daniel Skrevet August 4, 2006 Skrevet August 4, 2006 Stemmer sikkert fint det ja.. har også bra trimmet transporter maskin liggene (190hk++2,4 liter) til min luftkjølte boble.. går med orginal t1 kjøling . men kjører alltid rundt køene eg då
hult Skrevet August 4, 2006 Skrevet August 4, 2006 nye e92 coupe har vel oljetemp Audi har vært flinke med dette. Nesten samtlige har oljetempmåler etc.Har heller aldri hatt noe problem når jeg har farta i Tyskland. Hadde i forfjor en rundtur i europa på 7-8000km. Zero problemo! audi kan du ikke komme og skryte av på et bmw forum.vi kan jo bynne å snakke om multi knirk, turbo og luftmassemålere ++++
Gunnar Skrevet August 4, 2006 Skrevet August 4, 2006 Klart han kan skryte av Audi. Hadde satt pris på å ha kjølevannstemp, oljetemp og oljetrykk jeg også..
viper Skrevet August 4, 2006 Skrevet August 4, 2006 garantert m40, jeg mener det er den mest pålitelige og kraftfulle motoren som bmw noensinne har konstruert... (haha)
Muren Motorsport Skrevet August 4, 2006 Skrevet August 4, 2006 Det Audi har fått å slite med er att oljeleverandøren har gitt 30 000km intervaller på oljeskift.. Det kommer de til (har begynt) å slite med.. Fadern har skifta olje på sin A6 2,5 TDI hver 5000km, å det har han gjort siden den var ny.. Audi verkstedet som han har øvrige servica på ser på den som ett godt exempel på att oljeleverandøren har blingsa! Fadern har forøvrig jobba som selvstendig lastebilsjåfør, å har tatt oljebytte med velsignelse fra Scania fra bilene var nye! Med full garanti!
viper Skrevet August 5, 2006 Skrevet August 5, 2006 mm... men da regner jeg med at det er longlife motor-olje som er på bilen til far din eller? for viss du har mye små kjøring er det jo bortkastet å kjøre på longlife!
Thorleif Skrevet August 5, 2006 Skrevet August 5, 2006 Nå har jeg kjørt BMW i 27 år på kryss og tvers ike bare i europa, men asia siden og. Disse problemene som her beskrives er når kjølesysteme ikke funksjonerer. Det kan være en million årsaker til det, en er dårlig vedlikehold, en annen er gammel kjøleveske, en annen er vann istedenfor kjølevesk, avleiringer i rørene, og det gjør at diameteren blir mindre og en får mindre kjøling, en kan være raditoren, enten er for skitten, altså lite kjøling, en annen leksaje og at systemet suger falsk luft, som alle vet ekspanderer gass mer enn veske. Viften virker ikke, så kjølingen er lik null mm. Nei her er det nok en million verdensmesteret som vet at BMW er og blir skitt særlig motorene, dette har jeg hørt i over 30 år, og har aldri forstått hvorfor, siden jeg aldri har hatt noen av disse problemene.
Odlaen Skrevet August 7, 2006 Skrevet August 7, 2006 har hørt at m42 318 iS motorene er noen av di beste til bmw....? stemmer dette?
kamindre Skrevet August 7, 2006 Skrevet August 7, 2006 jeg kan lite om det rent tekniske ved BMW ( men liker å forsvare BMW i en hver sammenheng) Kom i prat med en fyr på en 40års dag for ikke så lenge siden. Han hadde vært verkstedmester for et Porsche-verksted og kunne sakene sine veldig godt. Han hatet BMW nettopp pga at de kokte over så fort aog at det var generelt sett dårlig kvalitet når de fikk litt kilometer på deg. Han mente gammle BMW'er var det dummeste man kunne kjøpe og frarådet det sterkt.. Begynte å snakke om Volvo 240 og hvor fantastiske de var, men da måtte jeg plutselig dra... i ettertid må jeg si meg litt ening med han.. virker som det er mye som er galt med bilene når de får en del kilometer på seg.. Har hatt '85 BMW 320i nå i over et år og måtte til slutt sette den stille på grunn av en rekke reparasjoner. Jeg fikk mer enn ofte nok høre hvor dum jeg var som kunne finne på å kjøpe en gammel og ihjelkjørt BMW. Så når jeg skulle kjøpe meg en annen bil ble det Volvo 240. Den holdt i 2 uker. Rakk så vidt å kjøre 1400KM med den. Har virkelig mobbet de som mente at gamle BMW'er var søppel og at Volvo 240 bare gikk og gikk og gikk. Volvo for life meg i ræva!
Pedi Skrevet August 9, 2006 Skrevet August 9, 2006 har hørt at m42 318 iS motorene er noen av di beste til bmw....? stemmer dette? Nå ja... Vil vel gjerne avkrefte det...
Frakk2000 Skrevet August 9, 2006 Skrevet August 9, 2006 Vet ihvertfall at 320 (e30) (2 litern som sitter i de tidlige 5-seriene også) suger max sekk. Bruker fantastisk mye bensin, og tikker som fy.
Pedi Skrevet August 9, 2006 Skrevet August 9, 2006 Vet ihvertfall at 320 (e30) (2 litern som sitter i de tidlige 5-seriene også) suger max sekk.Bruker fantastisk mye bensin, og tikker som fy. Med dette kan vi da konkludere at M20 b20 er ikke Frakk2000's favoritt motor @Frakk2000: M20 b20en finner du i E12, E21, E30, E28 og E34 - derfor er det greit å bruke motorbetegnelse når en uttaler seg om en motor. Det er en relativt tørst motor, som har slitt med sine ting - ja. Topper, ventiltettninger, rådebank, ventiltikk osv - slik de andre medlemmene av M20-familien. MEN: Det var ikke meningen å være frekk mot deg her, Frakk2000, men somregel så er en motors tilstand resultat av eigerens behandling av motoren. Jeg har aldri hatt en motor selv som jeg har måtte bytte topp pga sprikker, men gudhjelpemeg så mange jeg har byttet i mitt liv for andre! Så at M20 b20en er en motor som suger max... Vel, jeg er enig i at det ikke er min favorittutgave heller. Men M20 b25 er jo en kongemotor, og det er jo samme motor - bare med andre specs. Så la oss heller konkludere følgene: M20-familien er en god motor, som har hatt sitt å stri med gjennom tidene. Men med frisk olje og bra tilstand på vippeverk/kam så er dette en bra motor - der b25en gjerne er å foretrekke pga effekt og forbruk.
Frakk2000 Skrevet August 9, 2006 Skrevet August 9, 2006 Ja, du har forstått meg. Det er B20 versjonen som i mine øyne er synderen Hadde en 320i før, den slukte deilige 1.1-1.2 liter på mila. Det samme gjorde 320'en til en kompis av meg også (også B20). FYSJOM. (325'en som vi trilla rundt i, brukte mindre). Har hørt mye fy om den ja. Jeg trodde 2,8 literen som stod i e28 var nais? Eller har den også sine .. ting?
Pedi Skrevet August 9, 2006 Skrevet August 9, 2006 Jeg trodde 2,8 literen som stod i e28 var nais? Eller har den også sine .. ting? Nåja... M30 b28'en var vel på sin tid en grei motor, men ingen motor jeg hadde villet bruke i dag. Gå heller for Motonic-versjoner av M20 og M30, slik at forbruket går ned - og effekten opp.
LodeRunner Skrevet August 9, 2006 Skrevet August 9, 2006 det er jo sekser motorene som er best kanskje foruten den nye v10, men den er ikke for vanlige dødelige Steller du fint med bmw motoren går den langt! En kompis kjørte sin 91' 320 M50 over 320.000km uten problemer. Motoren gikk som en klokke da den ble tatt ut av bilen også - ble satt i større motor Tikking kommer vel av gammel og dårlig olje som regel. Har gått over på Agip 10w-60 racing og er jævlig fornøyd med den olja! Føler nesten bilen går bedre, men det er nok bare meg -LR-
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå