oas3k Skrevet August 5, 2006 Skrevet August 5, 2006 har merka det, jeg har problemer med å få luft mot ansiktet begynenr fort å få vondt i øynene så ble skuffet over klima i bmw en, min forigge bil avr en celica 02 mod å den hade perfekt ac, tenkte klima var noe av det samme greiene men det er jo helt ubruklig i bmw en min i vertfall
antiloop Skrevet August 5, 2006 Skrevet August 5, 2006 Meget bra klima anlegget på min 523 også! Var litt redd for at det skulle være dårligere på en gammel bmw når jeg solgte min Peugeot 407. Men de er like gode og ingen lukt..
aloebiz.net Skrevet August 8, 2006 Skrevet August 8, 2006 Har ennå ikke skjønt hvor man skal blåse inn denne sprayen....
Sperre Skrevet August 8, 2006 Skrevet August 8, 2006 Har samme lukt i coupe'en min også, kan ikke noen forklare hvordan man fjerner denne lukten grundig slik at det ikke blir fler forvirringer og misforståelser ? OT, men når klimaanlegget står på når bilen står stille høres det ut som en dumpventil en gang hvert tiende sekund. noen som vet hva dette kan være ? Akkurat hatt service på klimaanlegget og er ikke fornøyd med den !
Simen Malerbakken Skrevet August 8, 2006 Skrevet August 8, 2006 1. klimaspray, ta ut kupefilteret og spray inn der dette sitter, det ligger so moftest like foran registeret. 2. lyden som kan minne om en dumpventil er ekspanjonsventilen, denne åpner når temperaturen på fordamperen stiger og slipper inn mer gass som fordamper og dermed avgir kulde.
aloebiz.net Skrevet August 8, 2006 Skrevet August 8, 2006 Effekten i klimaen på min E39 er dårlig når jeg står stille fordi den elektriske vifta som sitter foran radiatoren ikke går.... Den kjøler ned "Klimaradiatoren" eller hva det heter..
antiloop Skrevet August 8, 2006 Skrevet August 8, 2006 Effekten i klimaen på min E39 er dårlig når jeg står stille fordi den elektriske vifta som sitter foran radiatoren ikke går.... Den kjøler ned "Klimaradiatoren" eller hva det heter.. Min går hele tiden når det er varmt i været...
Bjorns Skrevet August 9, 2006 Skrevet August 9, 2006 Har litt tåfis-lukt i min E39 også, fikk kjeft av kona første gangen hu kjente eimen Hvem selger den såkalte klimasprayen? Aldri hørt om før.
e330sa Skrevet November 14, 2006 Skrevet November 14, 2006 Til dere som klager på "tåfis"-lukt, eller spy-lukt som jeg vil si det er. Det har satt seg bakterier i microfilteret, det må bare byttes. Det skal byttes gjevnlig ved service. Sitter i registeret, står trolig i instruksjonsbok, i alle fall i servicehåndbok hvordan det byttes. Har selv bytta på min e46 og e32, og lukta var vekk. Dette er også bekreftet fra merkeverksted. e330sa
Oil drop man Skrevet November 14, 2006 Skrevet November 14, 2006 Jeg har E39 med klimaaut.,og en E36 med A/C,fungerer utmerket på begge synes jeg.
soft-ice Skrevet November 14, 2006 Skrevet November 14, 2006 Har ingen problemer med lukt eller klima anlegget i det hele tatt, men alle filter byttes jo selvfølgelig jevnlig når bilen er på service.......
Ellingsen B. Skrevet November 14, 2006 Skrevet November 14, 2006 i min med ren AC er det ingen lukt, men i alle mindre tidligere bmw så har det vært mye lukt..De har hatt klimaaut.
Fredrik Skrevet November 14, 2006 Skrevet November 14, 2006 Jeg har ingen problemer med klimaautomatikken i min 4 år gamle E46 318d Touring... ingen lukt og alt virker etter hensikten. Den fordeler uten problemer luften fint ut av alle dysene. Selv i stillestående kø på motorveien utenfor Aix-en-Provence i 48 varmegrader virket klimaautomatikken perfekt. Temmelig mange andre biler måtte holde inn til siden pga. kokende motorer, men ikke min 2003 E46 318dT... den var klippefast i troen på at BMW er kvalitetsbiler...
bjalle Skrevet November 14, 2006 Skrevet November 14, 2006 Har ennå ikke skjønt hvor man skal blåse inn denne sprayen.... Det skal følge med bruksanvisning,fungerer utmerket på min e39,steng alle utblås untatt midtkonsoll,vifter på fullt,ta ut begge kupefilter og spray med korte støt et par minutter på begge sider (halve sprayboksen)slå av alt og vent 15 minutter til middelet har drept alle bakterier,gjenta dette dagen etter for full effekt.
Quattrokiller Skrevet November 14, 2006 Skrevet November 14, 2006 Lest et eller annet sted at han forrige sjefen for VW, Dr.Hahn eller noe i den dur, hadde kronisk øyekatarr og var overfølsom for trekk, så han gikk persolig inn og sørget for at lufteanleggene var nærmest umerkelige vedr. trekk. Hehe, høres sprøtt ut, men er vistnok sant. I VW phateon skal det være verdens størte dyser for kupeluft så til og meg Hahn ikke fikk tårer i øynene. Sansynligvis er dette noe gutta på BMW bruker minst ressurser på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå