Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Søskenbarnet mitt og jeg var ute og kjørte og så plutselig kom der en pipelyd.. På displayet sto der temp et eller annet også var nåla over rødemerket.. Stoppa bilen og såg at der var en oljestripe bak oss.. Der var også olje i kjølevæsken.. Så nå vil han bytte motor fra 523 til M5. Noen som har gjort dette før? Bilen er en 96 mod 523ia. Hvor i såfall kjøpte dere motor og slikt? Mye ombygging som skal til? Om dere ikke har gjort det men vet om hvor han kan få tak i en sånn motor mottas dette med stor takk!

Mvh Truls..

Skrevet

Jeg har ikke gjort det, men koed har et par opphuggingsbiler, E39 M5. Den siste modellen de har tatt inn kom i 06 og det er en del som har blitt lagt inn i 05, som mest sansynlig er skrotet for lenge siden. Du bør også finne noe på Unfallauto..

Skrevet

regn med mye jobb !!! du må ha motor gir og forstilling og bakstilling komplett . m5 har styresnekke mens 523 har tannstang. er litt forskjell på innfesting til travers forran og du må kutte vekk reservehjulsbrønnen for og få plass til eksos . og så er det over på ledningsnett da som er et kapittel for seg selv :wink:

Skrevet

må bytte tenningslås og inst og alle hjernene i bilen, vist ikke vil 1 liten hjerne ligge og fu\cke opp systemet. tanken ang data sprut har slått meg ass. er siokkert enklere d..

Skrevet
må bytte tenningslås og inst og alle hjernene i bilen, vist ikke vil 1 liten hjerne ligge og fu\cke opp systemet. tanken ang data sprut har slått meg ass. er siokkert enklere d..

holder ikke med og bare bytte det . 96 mod 523 har ews 2 mens m5 ews3 og derfor passer ingen kontakter til hjerner om hverandre . må bytte mesteparten av ledningsnettet i bilen.

Skrevet

Hmm, tror han har slått fra seg tanken pga det blir veldig dyrt osv.. Mye jobb.. Men han tenker litt på 530 om det går også da..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...