Gå til innhold

Høynivå -> lavnivå


Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle sette inn en forsterker og en sub i bilen min for å få litt mere trøkk. Var innom en bilstereobutikk for å kjøpe meg en slik omformer fra høynivå til lavnivå(phono). Der sa de at dette ikke var brukbart i det hele tatt og at man nesten ikke fikk noe lyd. De hadde visst prøvd masse forskjellige sånne bokser og alle var like dårlige. Noen synspunkter eller erfaringer med dette :?:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok! Men nå fant jeg ut at jeg har visst en høynivå inngang på forsterkeren min.. :oops::D Har en JBL p180.2 som jeg skal brokoble og bruke til en 12" JBL GTI. Blir ikke all verden, men tror det skal holde for å få litt mer dybde og trøkk i bilen. Da er det bare å få seg ei kasse og begynne! Noen som har en enkel oppskrift på hvordan koble til en forsterker og sub i E46 sedan? Må ta ut signaler fra ledningene som går til høyttalerne bak, men skal jo fremdeles ha lyd i de høyttalerne. Hvordan koble Power, jord og remote? Batteriet er jo bak heldigvis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er sikkert lei dette spørsmålet om anlegg i E46 for det er jo nærmere 100 tema som omhandler dette her. Jord er grei for den er jo jordet like ved batteriet, men verre med power og remote. Power er et spørsmål for jeg har ikke lyst til å krølle eller ødelegge noe av elektronikken i bilen og remote har det vært litt diskusjoner om her. Så det er vel de 2 jeg lurer mest på.. :?:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe! :D Ja dette ble en ensformig tråd! :lol: Nå har jeg ihvertfall koblet opp en subber! Ble faktisk veldig bra! Ble imponert! Brukte JBL p180.2 som forsterker og JBl GTI 12" sub. Kjøpte trykkammer kasse på Torshov (gadd ikke å bygge). Tok ut signaler fra høyttalerne bak på begge sider. Splittet ledningen slik at en ledning gikk til høyttalerne og en til sub. Fikk veldig bra signaler og ingen dynamostøy eller noe. Jordet godt med grov kabel der batteriet er jordet. Hjalp sikkert en del dette. Slet med remote, men uten remote så slo forsterkeren seg allikevel av og på som spilleren i bilen!? Skjønte ikke helt det men selvsagt fornøyd! :D Kanskje det har noe med hvor jeg koblet strømmen? 2 muligheter på batteriet. 1 mulighet der som det sitter en stor plastklump med noe dilldall og under og 1 mulighet der det er en egen ledning som går til ett eller annet. Kjempebra forklart!! :oops: Koblet til der det var en stor plastklump. Fikk beskjed om det hos en bilstereo butikk i Gjøvik for ellers så kom jeg til å få masse støy. Fungerer helt utmerket og har skikkelig trøkk!! Ikke noe problem med å få bassen inn i kupeen ihvertfall!! Lykkelig mann!! :D:D God helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...