[space] Skrevet August 4, 2006 Share Skrevet August 4, 2006 Jeg bruker ikke belte, jeg holder igjen med armene dersom det skulle skje noe. Styrketrening <3 hehe, like bra som de som sitter med hånda ut av vinduet og holder på det som ligger på takgrinna, tilfelle det skulle løsne. Rimelig tapt sak. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simen Malerbakken Skrevet August 4, 2006 Share Skrevet August 4, 2006 Jeg er en synder. Jeg klarer ikke å kjøre med bilbelte, gjør det noen få ganger når jeg er offroad, og når jeg er på bane, men til vanlig syns jeg det er forbanna ubehagelig med den stroppen som strammer over magen. Ikke at det finnes noen gode argumenter for ikke å bruke belte, men jeg har likevel en historie. Jeg kjørte for ganske mange årsiden av veien med en 8 ukergamme C-klasse, hadde vel omlag 200km/t da jeg mistet grepet og i følge kolisjonsminneren hadde jeg 160km/t i det det smalt. Jeg gikk ut av bilen med et lite kutt i pannen og digert rødt merke etter airbagen, men ellers helt hel i formen! Så slike skrekk historier er ikke nødvendig vis helt riktige å komme med, men det er vel liten tvil om at bilbelte er en viktig sak. Jeg innrømmer altså at jeg er en dust men jeg fortsetter likevel å være det pga behaget, i BMW'en min så er beltet ekstra ille og det føles helt grusomt å sitte med et på, da beltespenna er så lavt plassert og beltet strammer.... Men en liten film til påminnelse: http://stjerneservice.no/simen/movies/M ... afety.mpeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikaelft Skrevet August 4, 2006 Share Skrevet August 4, 2006 Hm, jeg synes ikke bilbeltet er ubehageligt i det hele tatt, eller er det bare dere som har store ølvommer og litt for mye fett på kroppen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simen Malerbakken Skrevet August 4, 2006 Share Skrevet August 4, 2006 Altså jeg er skapt for fart, dråpeform..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bzzlink Skrevet August 4, 2006 Share Skrevet August 4, 2006 ... men til vanlig syns jeg det er forbanna ubehagelig med den stroppen som strammer over magen. Da må du bare slanke magen litt da vøtt Jeg hadde akkurat samme mening som deg i mange år, jobbet lenge som pizzabud i min ungdom, og med all flyingen inn og ut av bilen så var det ikke praktisk å ha på beltet. Dette gjorde at jeg la meg til en dårlig vane, tenkte ikke over å bruke beltet i flere år. Men har klart å venne meg til å alltid bruke det, etter at jeg fikk cab, er liksom litt lettere å dette ut av bilen... Man må huske på: http://www.killsometime.com/Video/video.asp?ID=198 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odde Skrevet August 4, 2006 Share Skrevet August 4, 2006 For meg er det like naturlig å ta på meg belte som det er å vri om nøkkelen.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet August 4, 2006 Share Skrevet August 4, 2006 Har ingen som helst ubehag med å ha på beltet, og har litt respektmangel for de som ikke gjør det. Mener å ha hørt at vi ville hatt ca. halvparten så mange dødsfall i trafikken årlig i Norge om alle hadde brukt belte - og pga. at tallene enda ikke er så lave som de vil ha de, så driver de å bruker hauger med milliarder på å sette opp midtdelere (for all del det er bra det), sette ned fartsgrenser, sette opp hundrevis av fotobokser, trekke milevis med sperrelinjer på de få rettstrekkene det hadde gått an å kjøre forbi på, i stedet for å tvinge dere egoister til å bruke belte, eller rett og slett bare gi blanke i dere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet August 4, 2006 Share Skrevet August 4, 2006 jeg syns det føles rart å kjøre uten belte! siden det er noe jeg har gjort hele livet mitt. når jeg har sittet på! vis jeg kjører uten belten så føler jeg at det er noe galt som Odde sier så er det like normalt å ta på beltet som å vri om nøkkelen eller tørke sæ i ræva Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kvalaracing Skrevet August 4, 2006 Share Skrevet August 4, 2006 Å bruke eller ikke bruke bilbelte burde være valgfritt.uten at staten/politi lopper deg for gryn.Bruker belte selv visst det er nyere biler med airbag.har kollidert med eldre biler og hatt mindre skader enn de som hadde selen på. med trepunkts selen vrir jo hele kroppen seg og kan forårsake store strekk vridninger i ryggen. samboeren min slet med ryggen i flere mnd etter ulykken jeg endte opp med ett lite skrubbsår på under armen ellers ingen skader.endte også opp på taket med en e28 i fjor cikka 70 i en halvmeter dyp grøft rett rundt . krøp utav restene uten en skramme.Flaks?? kanskje men tror ikke jeg hadde gått for egen maskin utav bilen hvis jeg hadde selen på. merkelig opplevelse det å krasje ting går i "slow motion" på ein måde. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Andreas| Skrevet August 4, 2006 Share Skrevet August 4, 2006 Jeg bruker ikke belte, jeg holder igjen med armene dersom det skulle skje noe. Styrketrening <3 Hvis du taker er det ikke lett og holde igjen med armene. Bare se på han her. Selv om han kjører med bare en hånd, tror jeg ikke resultatet hadde blitt noe annerledes, med to hender Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kvalaracing Skrevet August 4, 2006 Share Skrevet August 4, 2006 Nei er ikke lett å holde igjen, men vet av egen erfaring at det går. og jeg er best i benkpress med tenna.Aldrig trent. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet August 4, 2006 Share Skrevet August 4, 2006 (...)eller rett og slett bare gi blanke i dere. Jepp! Blir også omtrent som å fjerne alle "advarsel" eller "Ikke gjør dette"-etiketter på farlige men åpenbare ting. Man luker da ut dem som selv velger å evt dø på seg i en ulykke. Jeg kan ikke se for meg at dette vil skade noen medtrafikkanter hvis man ikke bruker bilbelte... med mindre man blir kastet ut av bilen i høy fart..den livløse kroppen kommer under andre biler, og deretter kjører dem ut av veien... Men men... JA til å fjerne advarselsetikketer! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet August 4, 2006 Share Skrevet August 4, 2006 Nei er ikke lett å holde igjen, men vet av egen erfaring at det går. og jeg er best i benkpress med tenna.Aldrig trent. Det går kanskje i lav hastighet, men fronter du med en annen tulling skal jeg love deg du ikke klarer å holde igjen. Husk også at det like gjerne kan være en annen bil som kommer over i din kjørebane, men i ditt tilfelle er kanskje sjansen størst for at det er du som gjør noe feil, sett ut fra at du har erfaring på området. Et spørsmål er jo også, hva koster samfunnet mest? En som dør i en ulykke pga ikke bruk av bilbelte, eller en som overlever som hardt skadet eller grønnsak? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RenZor Skrevet August 4, 2006 Forfatter Share Skrevet August 4, 2006 My bad! Syntes jeg kjente igjen E30 lyktene bak + BMW logoen Og ja det er vel ingen reklame, men informasjons-film.. Jeg er en synder.Jeg klarer ikke å kjøre med bilbelte, gjør det noen få ganger når jeg er offroad, og når jeg er på bane, men til vanlig syns jeg det er forbanna ubehagelig med den stroppen som strammer over magen. Ikke at det finnes noen gode argumenter for ikke å bruke belte, men jeg har likevel en historie. Jeg kjørte for ganske mange årsiden av veien med en 8 ukergamme C-klasse, hadde vel omlag 200km/t da jeg mistet grepet og i følge kolisjonsminneren hadde jeg 160km/t i det det smalt. Jeg gikk ut av bilen med et lite kutt i pannen og digert rødt merke etter airbagen, men ellers helt hel i formen! Så slike skrekk historier er ikke nødvendig vis helt riktige å komme med, men det er vel liten tvil om at bilbelte er en viktig sak. Jeg innrømmer altså at jeg er en dust men jeg fortsetter likevel å være det pga behaget, i BMW'en min så er beltet ekstra ille og det føles helt grusomt å sitte med et på, da beltespenna er så lavt plassert og beltet strammer.... Men en liten film til påminnelse: http://stjerneservice.no/simen/movies/M ... afety.mpeg Tror du kommer til å ha større ubehag om du krasjer og blir delvis/invalid for resten av livet enn om du bruker bilbeltet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Magnus Skrevet August 4, 2006 Share Skrevet August 4, 2006 (...)eller rett og slett bare gi blanke i dere. Jepp! Blir også omtrent som å fjerne alle "advarsel" eller "Ikke gjør dette"-etiketter på farlige men åpenbare ting. Man luker da ut dem som selv velger å evt dø på seg i en ulykke. Jeg kan ikke se for meg at dette vil skade noen medtrafikkanter hvis man ikke bruker bilbelte... med mindre man blir kastet ut av bilen i høy fart..den livløse kroppen kommer under andre biler, og deretter kjører dem ut av veien... Men men... JA til å fjerne advarselsetikketer! Det er jo ikke sikkert at man dør i en eventuell ulykke selv om man ikke bruker belte. Kostnaden for samfunnet kommer jo om personen blir skadet/invalid og trenger pleie resten av livet... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå