Gå til innhold

Hvordan bruke orginale ledninger?

Anbefalte innlegg

Hei.

Skal bytte høttalerne bak i min E36 coupe.

Jeg har lyst til å bruke de orginale ledningene som ligger der, men hvordan får jeg brukt disse?

Tror det går 4 ledninger fra cd-spiller som samles i en kontakt bak ved høyttaleren. Denne kontakten plugges så i et "støpsel" i boksen hvor de orginale høyttalerne sitter. Utifra denne går det 2 ledninger til diskanten og 2 til mellomtonen.

Er det mulig å få kjøpt en adapter til denne kontakten med leninger som man kan koble på de nye høyttalerne? Eller må jeg trekke opp nye ledninger?

Håper dere skjønte hva jeg mente.. Takk for svar! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt akkurat det samme problemet.

Du har vel et soundssystem i din som jeg hadde i min.

Jeg klippet av alle ledninger og skjøtet dem med de som går ut fra original soundsystem forsterker.. Var litt krevende å måle seg fram til hvor alle ledninger skulle hen.

Bor du i stavanger så skal jeg ordne det for deg for deg om du vil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt akkurat det samme problemet.

Du har vel et soundssystem i din som jeg hadde i min.

Jeg klippet av alle ledninger og skjøtet dem med de som går ut fra original soundsystem forsterker.. Var litt krevende å måle seg fram til hvor alle ledninger skulle hen.

Bor du i stavanger så skal jeg ordne det for deg for deg om du vil :)

Vet ikke om jeg har et soundsystem.

Er dette bedre enn vanlig?

MIne fronthøyttalere er i alle fall veldig dårlig, hvis jeg skrur opp litt og stiller opp på bassen så spraker det og kommer stygge ulyder fra bassen.

Ingen andre metoder enn å skjøte ledningene? :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åpne bagasjerommet og løft bort trekket på venstre side.. bak der sitter det en original forsterker dersom du har soundsystem... skal være litt bedre, men dersom ledninger f.eks er klippet fra før som hos meg funker ikke dette og lyden blir forvrengt og jævlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det går 4 ledninger fra cd-spiller som samles i en kontakt bak ved høyttaleren. Denne kontakten plugges så i et "støpsel" i boksen hvor de orginale høyttalerne sitter. Utifra denne går det 2 ledninger til diskanten og 2 til mellomtonen.

Denne er vel ett dele filter? Om du har kjøpt deg nytt kompsett med delefiler bør du legge nye kabler utenom denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...