Svensson Skrevet August 4, 2006 Share Skrevet August 4, 2006 Nevte for en studn siden at jeg hadde skurring i høytalerne etter at jeg satt i forsterker til høytalerne inni bilen. skurringa komnmer bort når jeg bremser, skrur av lysene, og når motoren skrus av. Hvordan kan jeg få bort en sånn jævla jordingsfeil? kan jeg legge opp kabel rett til minus polen? takker for svar på forhånd! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
antiloop Skrevet August 4, 2006 Share Skrevet August 4, 2006 Hvor er forsterkeren montert nå i bilen og hvor har du jordingen til den? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svensson Skrevet August 5, 2006 Forfatter Share Skrevet August 5, 2006 forsterkeren er i bagasjerommet og den er jordet til taket i bagasjerommet. Er en metallplate der. Hadde 2 subber baki der før jeg slengte ut de og kjøpte ny forsterker til høytalerne inni bilen...på subbene skurra det ikke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth BMW Skrevet August 5, 2006 Share Skrevet August 5, 2006 Hvor har du hentet + fra? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
antiloop Skrevet August 5, 2006 Share Skrevet August 5, 2006 Hva er forsterkeren montert på/skrudd fast i ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet August 5, 2006 Share Skrevet August 5, 2006 Legg signalkablene anderledes. Jeg hadde støy i bassen av alle ting med en gang jeg monterte anlegg i min. Da hadde jeg lagt signalkablene fra spilleren, bort til fothvileren og ned bak den. Flytte etterpå kablene slik at de gikk fra spilleren og rett fremover mot torpedoveggen. Trakk dem så under teppekanten bak pedalene, på skrått under teppet bakover og lengs venstre teppekant bakover mot bagasjen. Forsterkerene har jeg jordet i det originale jordingspunktet til batteriet bak. Null støy. Har brukt Stinger sine Bullet signalkabler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svensson Skrevet August 5, 2006 Forfatter Share Skrevet August 5, 2006 plussen er hentet fra batteriet i front. Kabelen dit ligger på høyre side av bilen. Signalkablene ligger på venstre side , og forsterkeren er satt fast i "gulvet" i bagasjerommet med borrelås. Signalkablene mine ligger slik du hadde de før Mr.Stream, like ved forhvileren. Har dette noen betydning?Og hvor er det orginale jordingspunktet bak? Takk for alle svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet August 5, 2006 Share Skrevet August 5, 2006 Du kan jo prøve å dra ned signalkablene slik at de henger løst. Bare for å teste. Du finner jordingspunktet under høyre plastikkdeksel i bagasjromsgulvet. På høyre side av høyre bjelge som får fremover i bagasjen. Sitter faktisk mutter der klar til bruk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svensson Skrevet August 6, 2006 Forfatter Share Skrevet August 6, 2006 har faktisk funnet ut at det ikke er noen jordingsfeil. Trakk jordinga fram til jordinga ved spilleren, var fortsatt skurring. Det som fjerne skurringa var at jeg testa minidiscen min på forsterkeren...da kom skurringa helt bort. virker altså som om feilen kommer inn via spilleren. Kan dette fikses med en kondensator? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
antiloop Skrevet August 6, 2006 Share Skrevet August 6, 2006 Du kan også trekke jordingsledningen som er på spilleren til forsterken og deretter til et felles jordingspunkt! Det har jeg gjort på min nye spiller! Ingen dynamostøy.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet August 6, 2006 Share Skrevet August 6, 2006 Du har helt sikkert brent jordingsbane i spilleren. Hvis du vikler en ledning rundt kappen på signalkabelpluggen og jorder denne, forsvinner helt sikkert støyen. Prøv dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svensson Skrevet August 6, 2006 Forfatter Share Skrevet August 6, 2006 Har testa et felles jordingspunkt og det funka ikke antiloop. Men skal prøve det du sier Mr.Stream Takker for mer svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svensson Skrevet August 6, 2006 Forfatter Share Skrevet August 6, 2006 gikk ut å prøvde det på remoten jeg hehe. Men har jo 4 signalkabler som går fra spilleren til forsterkeren...skal jeg jorde alle kablene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet August 6, 2006 Share Skrevet August 6, 2006 Holder med å jorde en av dem. Leste innlegget ditt en gang til.... JORDET DU REMOTEN??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svensson Skrevet August 6, 2006 Forfatter Share Skrevet August 6, 2006 hehe...må le litt selv jeg leste ditt innlegg feil...hehe. Skjedde ikke noe annet enn at det ble stille Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå