Gå til innhold

Velsignelse til å kjøpe en Honda?

Sevenord
 Share

Er dette noe å gå for?  

75 stemmer

1. 1. Er dette noe å gå for?

• Ja
      5
    • Nei
      71

Anbefalte innlegg

Jeg synst ikke Del sol er en direkte stygg bil men jeg ville aldrig hatt en selv! Men dette er jo som sakt ett bmw forum så det er vell ikke så mye å forvente når en snakker om å bytte ut E30 mot en japse :D Skulle jeg byttet ut min E30 i en japse måtte det blitt en nyere supra i så tilfelle,hehe :P Så bmw er ikke eneste bilen i mine øyne,men skal jeg bytte blir det ikke til en billig japse 8)

Men jeg har kun hatt BMW til nå og er veldig fornøyd med det 8) ingen plan om å svikte bmw..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

måtte kapitulere og kjøpe meg en honda da batteriet , starteren , dynamoen , og toppen på bmw'n min gikk fyken i ganske tett rekkefølge.. har ikke angra på det , har hatt civic'en i 2år nå og det eneste jeg har måttet bytte er olje og filter. Men på en aen side så ruster jo hondaen en GOD del mer en bmw'n.. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil du ha en bra bil(som er billig og holder bra),så kjøper du japse.

Vil du ha en bil du blir glad i,som holder bra,som er bra og som gir deg sportslighet og kjørekomfort velger du bmw.

En prostituert er bra i senga,men fungerer dårlig som husmor og mamma til dine barn..

Do the math..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Har nå vært oppe i Målselv og deltatt på landsskytterstevnet!

Det er denne bilen som stod inne på en militærleir?

Bilen så meget fin ut sånn i karosseri.

MEN, det er tross alt fremhjulstrekk! =;

Mitt råd til deg er å ta deg god tid til å lete deg en finere BMW ;)

Honda CRX del sol, er som å kjøre enn mazda mx5 aka jentete. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mirakulix: Jupp, er den ;) Ja hadde det vært baktrekk hadde den stilt en del sterke, hehe..

Joda det er jo litt frisørpreg over den, men til dens forsvar syns jeg targa er mindre frisør enn jappse cab;)

Og angående interiøret så må jeg bare spørre igjen om noen faktisk har kjørt/opplevd en? Spør du meg stiller det ikke noe svakere en feks en e36. Kan ikke sammenlignes med Civic feks..

336mik: Akkurat, tror det blir jappse jeg ;) Bare finne en pen en uten alvorlige sykdommer...

glenng: Akkurat. Holdbarhet er en av tingene som gjør at jeg ser på jappsebiler. Men bevares og bank i bordet, har vært kjempefornøyd med E30.

kjetil 323 e36: Pen bil, men neste BMW blir med sekser. Firer er uaktuelt (utenom e30 m3).

OM jeg skulle kjøpe jappsen, så kommer E30 til å overtas av min søster, som skal få behandle den bra, så kjøper jeg den tilbake en dag. Det er noe med E30, mye mere sjarm over den enn de nye bmw'ene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er og en BMW-mann, men har sans for mange modeller til andre fabrikanter, så eg klarer å holde meg objektiv og repektere andres meninger og se hvorfor de velger annerledes enn meg til tider.

Men (det er ett men) Del Sol er faktisk, for å si det litt ekkelt, godt stygg..

Da ville eg heller hatt en MX-5 selv om det ikkje er noe designbombe det heller.

Angående seter og slikt, så må eg bare si at det er en vanesak. For øyeblikket er den privatbilen eg bruker og firmabilen min henholdsvis to og tresetere og det går helt fint. 95% av mitt bruk trenger eg ikkje flere seter.

Men som sagt, og det er uavhengig av at eg er BMW gutt og dette er ett BMW forum, Del Sol er ingen pen bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for ett litt objektivt svar ;)

Nei angående seteplassen så bekymrer ikke det meg noe, egentlig... Jeg jobber litt for ett bilutleiefirma, så skulle det være at jeg MÅTTE ha plass til noe, så er det aldri noe stress uansett..

mx5 med de rette tingene er absolutt pent! Sleng på turbo og man har virkelig knall bil tror jeg! Ikke minst baktrekk.. Tror kanskje jeg må få prøvd meg en slik også før jeg bestemmer meg (har en på hånda)..

Jeg får btw pes av an kompis fordi jeg flyr rundt å prøvekjører så mange biler, men det er kjøpers marked og man må da få dannet seg ett bilde av hva som er hva og hvordan ting oppleves før man svir av flerfoldige tusen.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe nå er jeg så lut lei av å høre fantasihistorier om hvor fantastiske japsebiler er, fløyte faen hele tiden hører jeg utsagn som "har bare byttet olje og filter,, kanonbil ALDRI noe galt med den, den går og går koster aldri penger" kom igjen nå!!! vi bare vet at de ikke stemmer, har hatt flere japser selv. Det er bare sånn folk liker å si så andre kan synes de er glupe flinke folk. Greit nok de ligger stort sett i toppen av driftsikkerhet og holdbarhet på de sentrale tekniske tingene men hadde fantasihistoriene stemt ville ikke folk kjørt rundt i noe annet, give it a rest. Tror storyen heller er at: Kompliserte biler = mer vedlikehold og selvfølgelig dyrere vedlikehold, større tyngre biler = mer vedlikehold og naturlig nok større slitasje på enkeltdeler. Så når japanere lager biler gjør de stort sett nettop det, de lager enkle og lette biler, motor, drivlinje og understell lever et enkelt liv. Så jeg er ikke helt med på at kvaliteten er av en annen verden av den grunn. Så spørsmålet blir heller vil du ha en enkel grei bil eller skal du ha bil som byr på noe mer? det siste er selvsagt ikke gratis og krever avansert understell, drivlinjer og girkasser osv osv. Ingenting er gratis du kunne kjørt rundt på en vespa, den går sikkert i 20 år uten noe mer enn småtteri i utgifter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

=D

Nei ta det nå med en klype salt...

Jeg har hatt to jappsebiler før som dere ser, og skal jeg være ærlig har det vært absolutt minst trøbbel med bmw'en. Camryen var en krute god bil, men har/hadde mye rust og mye elektriske småfeil. Ellers så gikk motoren som om den var ny, enda den var gått over 300k. Og det var en frisk og sterk motor, ikke noe pekking, brukte ikke olje under normal kjøring. Nå sier jeg ikke at en bmw motor ikke klarer det, fordi min er snart rullet 300k, men den høres LAAANGT dårligere ut en camryen. Camryen sin 2l twincam 16v er selvfølgelig en mye mer moderne motor på alle måter, så det er kanskje ikke såå rart...

Men IKKE missforstå, hadde jeg hatt penger til å kjøpe meg en strøken moderne bmw med sekser, så hadde jeg gjort det.. Hvem vet, kanskje jeg gjør det...

Jeg er ivertfall ganske åpen og fordomsfri når det kommer til biler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må slenge meg på lasset med menig om den børsa her az...DEN ER LANGT I FRA VAKKER :!::D Selv jeg liker bmw godt har jeg hatt mange andre bilmerker,som (kremt) Ford,mazda,vw(dritt),MB(genial) osv men nå har jeg 2 stk bimmers og selv om jeg kanskje har kosta på 5`ern mer enn noen andre så gir den meg en MYE større kjøre glede enn de fleste andre biler jeg har hatt...for som bilintresert så er det jo det det handler om :)

men tror sprakende plast,dårlig plass,fisete japselyd(kontra bmw`s gode 6`er lyd),mindre pent utseende osv burde være noen greie argumenter for å handle BMW istedenfor :D

Men seff smaken er som baken :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honda har mange artige biler, men Del Sol er Honda's lille stygge andunge. Den finnes ikke tøff i det hele tatt. :tongue: Det skjønner damene også, dessuten får du ikke plass til flere enn éi dame i bilen hvis du ikke er av den sorten som legger dem i bagasjerommet. M52B28 motoren på 328'n er himmelsk til å være i den prisklassen. Var bilen sliten, så finn en annen en.

Sorry negativ holdning nå, men du kommer til å angre på en Del Sol hvis valget står mot en 328. Garantert. (Med unntak om du spiller på det andre laget og jobber på en hudsalong.) :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...