Gå til innhold

Velsignelse til å kjøpe en Honda?

Sevenord
 Share

Er dette noe å gå for?  

75 stemmer

1. 1. Er dette noe å gå for?

• Ja
      5
    • Nei
      71

Anbefalte innlegg

• Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Neida bevares, jeg hadde jo også valgt en strøken 328 over en del-sol, any day...

Neida, blir vel å lete videre etter noe spennende BMW...

Men takker for innspill uansett, selv om jeg er litt sjokkert over at "alle" syns det er en stygg bil. Angående interiørkvaliteten og knirking så virket den MYE bedre en begge de E36'ene jeg har kjørt bare så det er sagt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde vi digga den så hadde vi hengt på honda forumet :)

uansett, hvilke biler man liker forandrer seg mye, feks for 10år siden syntes jeg del sol var en rå bil, men ikke i dag..

eks2: på tidlig nittitallet syntes jeg e30 var myyye penere enn e36, den var rar.. så kom e46, og da var e36 penest, og e46 var rar. nå synes jeg e46 er penest og e90 er rar, men gi meg et par år så har jeg nok en e90 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men takker for innspill uansett, selv om jeg er litt sjokkert over at "alle" syns det er en stygg bil.

Har litt problemer med å forstå at du synes det er rart.. At den er grisestygg er ikke en oppfatning jeg har fordi jeg liker BMW, for jeg liker veldig mange forskjellige merker/biler. Honda S2000 og NSX er tøffe biler jeg hadde tatt i mot any day (selv om S2000 også er litt på jente-grensa), men den der Del Sol-greia er bare grisestygg, og det tror jeg nok er den gjengse oppfatning..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal sies at den gikk selvfølgelig ikke like bra som bmw'en, langt unna egentlig, men til gjengjeld så får jeg en mye mer strøken bil, MYE lavere bensinutgifter, lavere forsikring, 1/6 av omregistreringsavgiften.

Det negative er at det er en bil som sikkert er vanskelig å selge pga den er upraktisk liten og bare to seter, framtrekk (dog SVÆRT god å kjøre, ivertfall med originaldim på dekk, ikke antyding til å være en sporete jævel under pådrag).

Har du ikke egentlig besvart ditt eget spørsmål her? + At du kommer nok ikke til å kjøre på originaldimensjonen (hvis det er de som er avbildet) så veldig lenge :wink:

Husk på at dette er en liten knøttebil som kanskje helst burde ha vært en nummer-2-bil. Den er fullastet bare du har vært på butikken og kjøpt litt snop... :shock: En kollega av meg har hatt en slik og var kun fornøyd i juni-juli-august. Ellers i året var han ikke så voldsomt begeistret at det gjorde noe... Liten, lav og trang bil...

Dersom du vil ha en liten japaner-lekebil så ville jeg anbefale deg å satse på MX-5 istedet, - mye lettere å selge, langt større utvalg i tilbehør og minst 10 ganger så tøff. - Også er det minst samme go-cart følelse i MX-5en som i den Del Sol'en om ikke enda mer.

Har også sett MX-5'er med hard-topp så den er litt mer vintervennlig.

Ellers kan du jo legge i litt mer penger og få deg en nesten like liten og helt grei Z3...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

240hk@8300rpm og klassens beste kjøreegenskaper er på jente-grensa? Jaja.. :wink:

Effekt har ingen som helst ting med jentebil eller frisørbil å gjøre. Det er selvfølgelig strictly utseendemessig. S2000 er ikke akkurat noen machobil i originalutførelse:

honda-s2000-1280x1024z.jpg

Selv en original Z3 1.8 har mer macholook, selv om den er veldig langt fra de mest macho. Motoren og drivhjulene er det som gjør S2000 akseptabel selv for de som vil ha litt macho biler.. ;)

Ellers kan du jo legge i litt mer penger og få deg en nesten like liten og helt grei Z3...?

Godt poeng! 20 lapper opp og 4 år nyere: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=7909017

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående det å lage premium biler så tviler jeg ikke på kvaliteten til honda akkurat ;)

Absolutt ikke. Honda og Toyota har hatt høyere kvalitet på sine biler enn tyskerene generelt.

Edit: Fjernet mye, som ikke var kryssjekket og egnet som fakta :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ikke. Honda og Toyota har hatt høyere kvalitet på sine biler enn tyskerene generelt.

Husk at mye av grunnen til at Toyota har fått det driftssikkerhetsstempelet de har fått, med så lavt antall feil, er fordi Toyota-forhandlerne bytter dårlige deler på bilene uten at kundene informeres om det, og naturligvis heller ikke trenger å betale for det. Det kan jo kalles "juks", men det er en kjent sak, så det er jo egentlig bare veldig bra. Men det skal legges til at Toyota er helt i toppen når det gjelder krav til underleverandører. Fattern har jobbet 25 år med lakkroboter som de bl.a. har levert for mangfoldige millioner til Toyota, og de var visst nok sykt strenge på alt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjørt mye del sol vtech til en kompis og den bilen er moro den første månden det kan jeg love deg. men så innser du hvor utrolig liten den er etterhvert..

Og tilogmed vtech utgaven av de har ikke sjans mot 328 ihvertfall ikke e46 328 for det prøvde vi mange ganger mot.

edit: ser at det er 160hkern nå så da vet du vel det :)

Syns det va litt dyrt og egentli...

kompisen min ga 105000 for 4 år siden me el baktak 17"felger men med km stand på 170da..

Når han skulle selge den brukte han laaaang tid på å få den solgt.

Jeg ville leta etter en annen bil...står jo en 323 e36 tils salgs nå med litt over 100k på metre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ay. Ja det er det jeg er redd for, at det er en bil man fort blir lei, og når man blir det får man den aldri solgt..

Fordi jeg har kjørt den en times tid++ tilsammens, og det er jo en Svært underholdende bil, no doubt ;)

Og at den ikke har sjans mot en 328 har jeg selv erfart, da jeg prøvekjørte en slik en 30min før jeg prøvekjørte hondaen første gangen ;) 328'n dro på nærmest like bra i 4 gir som i 3, i forhold til hondaen der jeg ikke syns det var mye sprut fra 140-150 og oppover, MEN, det er kanskje like greit :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...