Gå til innhold

Fjernbetjent sentrallås E46

Eide
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. Har endelig fått Bmw på tunet igjen, etter eit halvt år med VW passat.. Bilen er ein 2001 mod 320D touring. Er veldig fornøyd med bilen, men eg har eit lite problem med den eine nøkkelen. Fjernbetjeninga av sentrallåsen funker ikkje.. Den andre nøkkelen funker fint, åpner/låser/lukker vindu osv. Er det mulig å bytte batteri i nøkkelen? Programering? Prøvde så vidt å åpne nøkkelen, men tenkte eg ville sjekke om det er noen som veit noe om dette.. Har kun instruksjons bok på belgisk, litt knotete å forstå :cry:

Nøkkelen funker ellers men eg får td ikkje deaktivert alarmen når eg låser opp manuelt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rekner også med at det er strøm mangel, men er usikker korleis eg skal få bytta batteri, prøvde som sagt å dele nøkkelen men den virka liksom litt fast.. Vill helst ikkje kverke nøkkelen. Han som solgte bilen snakka om at den blei opplada når du kjørte, synes det hørtes litt rart ut. Noken som har ein lignende bil som evt. gidder å kikke i nstruksjonsboka?? Venter på instruksjonsbok på norsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke på første versjonen Bimmerman. Det er bare nøkkelen som ser ut som en ruter som er oppladbar. Jeg bytta nettopp batterier på min nøkkel.

Hvis du har denne oppladbare nøkkelen er batteriet sikkert defekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I E46 skal batteriet til nøkkelen lades mens nøkkelen er i tenningslåsen. prøv å bruk den nøkkelen som fusker på en lengre tur eller liknende så kanskje den kommer seg.

Gjelder dette alle E46? Jeg måtte bytte batteri i nøkkelen min i vinter...Da hadde den vært "kranglete" en ukes tid, var bare å bytte batteri så var den god som gull igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vipp opp den lille luken på baksiden av nøkkelen (motsatt vei av knappene) der er det en skrue, skru løs denne og "del" nøkkelen i to. Hvis batteriet er ett CR2016 så er det ikke ett batteri som laddes opp i tenningen og må da skiftes..!!

OBS: IKKE HA BATTERIET UTE LENGERE ENN CA 15 MIN, DA VIL MINNE (STARTSPERRE/KODE) SLETTES OG DU MÅ FÅ NØKKELEN PROGRAMERT PÅ NYTT.!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...