A.Rangø Skrevet August 7, 2006 Share Skrevet August 7, 2006 Lurer på å kjøpe meg en 1983 mod 732i e-23, har planer om å bygge den helt opp igjen slik den var som ny med ny lakk motoroverhaling nytt int ++ Er det noen som har erfaringer med disse bilene evt hvor jeg kan få tak i reservedeler.. snakka me GS som sa at de kunne skaffe deler da men.. Noen andre bra sider? Evt andre modeller som har like deler. Dette prosjektet blir lagt ut her på forumet, så jeg håper noen kan dele deres erfaringer med meg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet August 7, 2006 Share Skrevet August 7, 2006 Lurer på å kjøpe meg en 1983 mod 732i e-23, har planer om å bygge den helt opp igjen slik den var som ny med ny lakk motoroverhaling nytt int ++Er det noen som har erfaringer med disse bilene evt hvor jeg kan få tak i reservedeler.. snakka me GS som sa at de kunne skaffe deler da men.. Noen andre bra sider? Evt andre modeller som har like deler. Dette prosjektet blir lagt ut her på forumet, så jeg håper noen kan dele deres erfaringer med meg E23 er en fin modell som absolut fortjener å bli tatt vare på av noen med interesse for å holde de originale. Det er en gammel modell som nå kan betegnes som en klassiker på linje med f.eks E28 og tidlige E30 modeller... ergo er rust den helt store utfordringen. Det burde være plenty med deler å få kjøpt, men du bør være oppmerksom på at en totaloverhaling alltid koster mer enn man tror. Få ting er mer surt enn et halvgjort bilprosjekt på tunet og en slank lommebok. Du bør derfor gjøre opp med deg selv om det er dette du virkelig ønsker, men når det er nevnt er E23 en skikkelig fin og klassisk BMW... fra tiden før alt handler om topphastighet på Autobahn... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A.Rangø Skrevet August 8, 2006 Forfatter Share Skrevet August 8, 2006 Overhalingen av motoren gjør jeg selv.. skal skifte ut en del pakninger og sjekke stemplene osv.. blir ikke noe total motoroverhaling. Planene er å ribbe bilen for så å pusse den ned å lakkere den opp igjen+++ Dette prosjektet blir ikke like dyrt som mitt forrige uansett Andre som har meninger eller råd? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet August 8, 2006 Share Skrevet August 8, 2006 Dette høres bra ut Enda flere E23-gærninger på forumet! Har blitt en del i det siste og hvis alle møter opp på o2/classic blir det meget bra! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A.Rangø Skrevet August 8, 2006 Forfatter Share Skrevet August 8, 2006 Ja ble ferdi me e-36 prosjektet mitt. (fjørene funker bra forresten Lien!) Vil ha no orginalt og klassisk med mye motor nå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå