M6 Bjørn Skrevet August 9, 2006 Share Skrevet August 9, 2006 noen sier at registerkjede skal byttes hver 100'000 km. På S motorene, de som sitter i M modellene til BMW, der bør registerkjedet bytter ved 150000km. Ellers har kjedet lett for og hoppe over ett par tenner når man kjører med høye turtall.. Det gjelder kun på de første M motorene som satt i E24/28 M88B35 De hadde simplex kjede som var litt svakere enn duplex... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet August 9, 2006 Share Skrevet August 9, 2006 M43 kom i overgangen 93/94 så da må du ha en ganske sen modell hvis den har denne motoren. Dette kan du se i vognkortet... er jo ikke sikkert forje eier har fått det på papiret at motoren er byttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frakk2000 Skrevet August 9, 2006 Forfatter Share Skrevet August 9, 2006 Nei, det kan du ta gift på! Den er no fortsatt en 316 der.. Men motoren er uvisst hvor kom fra, den ser ganske skabbete ut, men den sviver. Og jeg er temmelig sikker på at det er M43. (iflg bilder). Motoren skal visstnok ha gått 150 000km. Men så lenge den ikke lager raslelyder? Hva med tikkelyder? Som i en gjøkurfabrikk i Sveits tikking? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frakk2000 Skrevet September 5, 2006 Forfatter Share Skrevet September 5, 2006 Har forresten bilde av motoren, om noen kan bekrefte for meg at det er regkjede og ikke reim. Synes nå motoren bråker mer "metallisk" enn 318i'en til en kompis av meg. Men men, se om dere kan se noe her: Er det reim eller kjede? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rogern Skrevet September 5, 2006 Share Skrevet September 5, 2006 hvis du tar av oljetoppa så kan du kjenne og se at det er kjede. (hvis d er) det kan du på min m43. motorn di var veldig ulik min men er sikkert forskjell på e36-e46 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim ///Cabriolet Skrevet September 5, 2006 Share Skrevet September 5, 2006 det der må da være en m40 motor? men mener den så litt anneledes ut den også. Det er hvertfall ikke en m43. Det hadde jeg i 318 min. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim ///Cabriolet Skrevet September 5, 2006 Share Skrevet September 5, 2006 http://users.belgacom.net/ddddv/engines/1800_gr.jpg bilde av m43 8ventiler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frakk2000 Skrevet September 6, 2006 Forfatter Share Skrevet September 6, 2006 Må være en M40 da. Får sjekke ut hva de lokale BMW hodene sier om bytte av regreim. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr_Sunde Skrevet September 6, 2006 Share Skrevet September 6, 2006 Det er nok en M40 motor du har i bilen din. Mangler et plastdeksel på toppen av innsuget, og oljepåfyllingslokket ser ikke M40 ut. Men resten er nok en M40 og da er det skifte av regreim hver 40 000km. Husk å bytte løpehjul og strammehjul når du bytter reim. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
318 Touring 04 Skrevet September 6, 2006 Share Skrevet September 6, 2006 jeg vet at d er en m40 motor, og den ble byttet på Evje garasje mekk sånn cirka. Bilen er forøvrig et scoop.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frakk2000 Skrevet September 6, 2006 Forfatter Share Skrevet September 6, 2006 Høhø, det vet vel du alt om? ;D Skal vi prøve å pelle av spoileren på trunken btw? Har du no snøre i garasjen vi kan bruke? Får sjekke pris på regreimbytte. Er dette en grei sak å ta selv? (Har haynes bok?) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Voon Skrevet September 6, 2006 Share Skrevet September 6, 2006 Tar meg friheten av å komme med et lite innspill her jeg Jeg har en BMW selv, den bytter jeg kamreim (regreim) på hver 40 000. Dette gjøres utelukkende på BMW verksted, for remma har nå røket to ganger på rad etter bilen hadde gått ca 35000. (Jeg kjøpte bilen av min far, derfor har jeg oversikt over hva som har vært gjort og ikke) Siden det var BMW-verksted hos en forhandler som hadde byttet den falt det heldigvis under garanti begge gangene, og et har spart oss for endel penger. Jeg skal bytte kamreima igjen nå i september og tenkte å ta dette hos Tronrud Bil på Slependen, men de skulle ha 5000 for dette !! Etter å ha vært i kontakt med Bilsalongen i Skien fant jeg ut at jeg skulle fortsette å bytte kamreim hos dem, de tar 2500, et par hundrelapper ekstra hvis strammehjula(?) måtte byttes. Endel prisforskjeller ute og går! Er det mange som har vært plaget med slitte reg-remmer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
318 Touring 04 Skrevet September 6, 2006 Share Skrevet September 6, 2006 om du tar med haynes boka så tar jeg med mekke sett så er vi snart ferdig med den reg reima.. hehe åssen går d med månedens bil søknad da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr_Sunde Skrevet September 6, 2006 Share Skrevet September 6, 2006 Ikke noe problem å bytte den selv viss en har skrudd litt selv. Bare husk å låse av svinghjulet. Skal egentlig låse av kammen også, men det går uten. Har byttet selv de siste 4 gangene uten problemer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frakk2000 Skrevet September 7, 2006 Forfatter Share Skrevet September 7, 2006 Regner med det står noen triks i Haynesboka på hvordan vi låser av de forskjellige sakene? Skal nok få det til ja. Må bare handle inn delene først. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå