Gå til innhold

Ca pris på bytte av registerreim?

Frakk2000
 Share

Anbefalte innlegg

noen sier at registerkjede skal byttes hver 100'000 km. :sly:

På S motorene, de som sitter i M modellene til BMW, der bør registerkjedet bytter ved 150000km. Ellers har kjedet lett for og hoppe over ett par tenner når man kjører med høye turtall..

Det gjelder kun på de første M motorene som satt i E24/28 M88B35

De hadde simplex kjede som var litt svakere enn duplex...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

M43 kom i overgangen 93/94 så da må du ha en ganske sen modell hvis den har denne motoren. Dette kan du se i vognkortet...

er jo ikke sikkert forje eier har fått det på papiret at motoren er byttet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det kan du ta gift på!

:P

Den er no fortsatt en 316 der.. :roll:

Men motoren er uvisst hvor kom fra, den ser ganske skabbete ut, men den sviver. Og jeg er temmelig sikker på at det er M43. (iflg bilder).

Motoren skal visstnok ha gått 150 000km. Men så lenge den ikke lager raslelyder?

Hva med tikkelyder? Som i en gjøkurfabrikk i Sveits tikking?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Tar meg friheten av å komme med et lite innspill her jeg :)

Jeg har en BMW selv, den bytter jeg kamreim (regreim) på hver 40 000. Dette gjøres utelukkende på BMW verksted, for remma har nå røket to ganger på rad etter bilen hadde gått ca 35000. (Jeg kjøpte bilen av min far, derfor har jeg oversikt over hva som har vært gjort og ikke) Siden det var BMW-verksted hos en forhandler som hadde byttet den falt det heldigvis under garanti begge gangene, og et har spart oss for endel penger.

Jeg skal bytte kamreima igjen nå i september og tenkte å ta dette hos Tronrud Bil på Slependen, men de skulle ha 5000 for dette !! Etter å ha vært i kontakt med Bilsalongen i Skien fant jeg ut at jeg skulle fortsette å bytte kamreim hos dem, de tar 2500, et par hundrelapper ekstra hvis strammehjula(?) måtte byttes. Endel prisforskjeller ute og går!

Er det mange som har vært plaget med slitte reg-remmer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...