Gå til innhold

Hjulboltene sitter dønn fast! Trenger hjelp


Anderslien
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg henta den nye bilen min i dag (BMW 520i E34). Det sto på stålfelger med helårsdekk, også fulgte det med 15" alu felger med sommerdekk, så da jeg kom hjem så begynte jeg å skru av felgene som satt på. Jeg fikk de ikke opp med verken muttertrekker, scralle eller sånn hjulbolt kors. Til slutt satte jeg på korset og satte et digert stålrør innpå det. Da klarte jeg å få opp alle boltene på et bakhjul, alle boltene på et framhjul, mens de to andre fikk jeg ikke opp med det en gang! Har sprayet på sånn rustløser, men tviler på at det hjelper. Har dere noen tips til hvordan jeg kan få de opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja, sånn propanflaske pleier jeg å bruke til skruer og deler som sitter fast.

Så lenge det ikke er noe som ikke tåler varme i nærheten, så varmer jeg bare til det blir glohett, nærmest gløder, åsså forsøker å rikke på det da..

For som du sikkert vet: Metall utvider seg når det blir varmt, så dermed løsner det forhåpentligvis litt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jeg en metode som aldri har slått feil 8) Jeg tar ett hjulkryss og setter på bolten som skal opp, støtter opp hjulkrysset med en garasje bukk i andre enden. passer på att hjulkrysset står nogenlunde vannrett. Finner så fram den største slegga jeg har og slår ordentlig hardt på den rette siden av hjulkrysset, hvis bolten ikke løsner da så knekker den i stedet 8) (har aldri knekt enda) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jeg en metode som aldri har slått feil 8) Jeg tar ett hjulkryss og setter på bolten som skal opp, støtter opp hjulkrysset med en garasje bukk i andre enden. passer på att hjulkrysset står nogenlunde vannrett. Finner så fram den største slegga jeg har og slår ordentlig hardt på den rette siden av hjulkrysset, hvis bolten ikke løsner da så knekker den i stedet 8) (har aldri knekt enda) hehe

Ja det fungerer veldig bra,helt til krysset eller slegga står i forskjermen,da er det ikke så viktig at hjulbolten løsna lenger ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å slå litt på hodet på bolten. Bruk slager eller slegge ikke for hardt, men må ha litt trøkk på det, og fortsett med rørprosjktet, så kommer det nok eterhvert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jeg en metode som aldri har slått feil 8) Jeg tar ett hjulkryss og setter på bolten som skal opp, støtter opp hjulkrysset med en garasje bukk i andre enden. passer på att hjulkrysset står nogenlunde vannrett. Finner så fram den største slegga jeg har og slår ordentlig hardt på den rette siden av hjulkrysset, hvis bolten ikke løsner da så knekker den i stedet 8) (har aldri knekt enda) hehe

Ja det fungerer veldig bra,helt til krysset eller slegga står i forskjermen,da er det ikke så viktig at hjulbolten løsna lenger ;)

hehehe 8) Men det funker. Alternativet er i finne værdens lengste latmannsarm 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...