B_K___ Skrevet August 9, 2006 Skrevet August 9, 2006 hei jeg skal bytte motor i min 520i fra 1997 til en eller annen større uten alt for mye mikkmakk. noen som har forslag om hva som er best??
binlarsen Skrevet August 9, 2006 Skrevet August 9, 2006 kjøp heller kanskje en m3 3,2 eller 3,0 da. Når du først skal bytte, mener jeg. Tror det er lettere med 2,8 kontra 3literen, da 3,0 er 1 generasjon nyere..
B_K___ Skrevet August 9, 2006 Forfatter Skrevet August 9, 2006 i fra hvilken modell da?? M5 motoren hører jeg er plug`n play. men jeg vet ikke hvilken modell er best å ta fra. og girkassa må jo sikkert byttes også.så da er det vel noe som må gjøres på mellomakslingen og??
ChrZZ Skrevet August 9, 2006 Skrevet August 9, 2006 Tenker du da på en 530i fra 2001 da? Er jo først da det kom en 530i (ikke diesel) til E39... M5 er jo 5liter. Skal du bytte til en E34 1994 530i, så vil det isåfall være umulig å få godkjent. Motoren kan ikke være eldre enn selve bilen.
B_K___ Skrevet August 9, 2006 Forfatter Skrevet August 9, 2006 nei..finner jo 530i (bensin) 1996 på finn.no Det er M5 E60 kaross som har 5literen med 507 hk men E39 har jo en motor på ca 400hk
ChrZZ Skrevet August 9, 2006 Skrevet August 9, 2006 E39 530i kom ikke før i 2000(2001?) --> http://www.realoem.com/bmw/select.do?vi ... ECE&arch=0 Modellguiden her på forumet sier også det samme. Det at du finner biler på finn.no betyr ikke at modellen kom da Det betyr isåfall at bilen er ombygget til en 530i fra et chassis ifra 1996. Det chassiset kan være en 520, 523 eller 528. M5 i E39 har 4941ccm motor. Ref.: guiden her på forumet, og sider som: http://www.bmwworld.com/engines/s62.htm
B_K___ Skrevet August 9, 2006 Forfatter Skrevet August 9, 2006 det var v8 som er på 400hk i E39...hehe sjekka nå
B_K___ Skrevet August 9, 2006 Forfatter Skrevet August 9, 2006 oki=) hmmm bli så vanskeli det her syns jeg. kan ikke ha gamlere motor enn bilens årstall å greier. har sett litt på 540motor da men, er redd det er for mye jobb.men vil ha mer enn 300hk! hehe
ChrZZ Skrevet August 9, 2006 Skrevet August 9, 2006 Hmm.. du kan jo nøye deg med en 528-motor med kompressor? Blir nok sikkert noen hester ut av den allikevel
B_K___ Skrevet August 9, 2006 Forfatter Skrevet August 9, 2006 hehe,joda er det mye gamp i 2.8 motoren org da?
nouse2 Skrevet August 9, 2006 Skrevet August 9, 2006 kjøp min bil og bytt over delene. Kanskje ikke så lønnsomt, men du skal få den for 230.000 NOK. Mye bil for pengene. hehe.
2mMy Skrevet August 9, 2006 Skrevet August 9, 2006 hadde vi hatt større motor enn 2 literen, så kan man vel bygge om til 3 literen! men schmiedmann danmark selger ombyggingskitt!
Fredrik Skrevet August 10, 2006 Skrevet August 10, 2006 hehe,jodaer det mye gamp i 2.8 motoren org da? 193 HK ved 5300 rpm og 280 Nm ved 3950 rpm. E39 528i klarer iht. BMW 0-100 Km/t på 7,5 sekunder og topphastigheten er 240 Km/t.
binlarsen Skrevet August 10, 2006 Skrevet August 10, 2006 oki=)hmmm bli så vanskeli det her syns jeg. kan ikke ha gamlere motor enn bilens årstall å greier. har sett litt på 540motor da men, er redd det er for mye jobb.men vil ha mer enn 300hk! hehe Hvis du vil ha mer enn 300hk er jaffal ikke 3,0 no alternativ. Gjør det ENKELT. Kjøp en e36 3,2 m3 motor med 321hk Det har blitt gjort før, og det funker visstnok godt! En sånn motor bør du få komplett i god stand til 30lapper omtrent. Da kan du bruke den girkassa du har..
B_K___ Skrevet August 10, 2006 Forfatter Skrevet August 10, 2006 hvilke modeller må den komme fra da?? med henhold til clutch(splines)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå