k1t Skrevet August 10, 2006 Skrevet August 10, 2006 La ut bilen min for salg på autodb i går, og mottok i dag en mail , trodde først det var noen som ville kjøpe bilen, men etter å ha lest den ble jeg litt i tvil.. Dette sto på mailen: Hello Seller, How are you doing and how is everything going with you? I saw your advert off net and will like you to get back to me with the details below; Model: Maker: Year Of Production: Last Asking Price: Condition: Present Picture: All the listed details are needed from you by my client. Hope to read from you soonest. Noen som har fått noe lignende? Ble mistenksom til noe virusbug jeg men...
Eirik3 Skrevet August 10, 2006 Skrevet August 10, 2006 Neste blir "Please forward your creditcardnumber to me for receving 1000$"
k1t Skrevet August 10, 2006 Forfatter Skrevet August 10, 2006 Neste blir "Please forward your creditcardnumber to me for receving 1000$" Ja ikke sant
cc300 Skrevet August 10, 2006 Skrevet August 10, 2006 Tipper det er en sånn Nigeria bande. Svarer du på mailen får du sikkert tilbud "du ikke kan si nei til".
///frank Skrevet August 10, 2006 Skrevet August 10, 2006 La ut bilen min for salg på autodb i går, og mottok i dag en mail , trodde først det var noen som ville kjøpe bilen, men etter å ha lest den ble jeg litt i tvil..Dette sto på mailen: Hello Seller, How are you doing and how is everything going with you? I saw your advert off net and will like you to get back to me with the details below; Model: Maker: Year Of Production: Last Asking Price: Condition: Present Picture: All the listed details are needed from you by my client. Hope to read from you soonest. Noen som har fått noe lignende? Ble mistenksom til noe virusbug jeg men... Hey.eg med har mottat mail igjennom salg av bilen,har ikke svart og komer ikke til å svare sikkert noen tullinger fra utlandet,sku sagt fra til kripos eller noen i tullepoltiet
sn|per Skrevet August 10, 2006 Skrevet August 10, 2006 Fikk omtrent samme mailen for 3-4 dager siden i forbindelse med en bil jeg skal selge...
siimen Skrevet August 10, 2006 Skrevet August 10, 2006 jeg fikk akkuratt samme mailen!!! jeg svarte bare for morroskyld men etter det har jeg ikke fått noe svar:P
oddis Skrevet August 10, 2006 Skrevet August 10, 2006 Bare markere i ruten for "useriøs epost" og blokke den.
|Andreas| Skrevet August 10, 2006 Skrevet August 10, 2006 Da fatteren skulle selge bilen (den jeg har nå ) fikk han en mail på engelsk om en som hadde en klient han kjøpte bil for. Denne mailen virket veldig "merkelig" fra starten av og etter en del mailer frem og tilbake, sa han at han ville kjøpe bilen og sende en check på 24.000euro. Denne ble aldri utløst, heller ikke etterlyst av eier. Så dette var en stor svindel
M3 Yngve Skrevet August 10, 2006 Skrevet August 10, 2006 Samme skjedde meg, fikk tilbud på å selge bilen å at jeg skulle få en sjekk. Så kom sjekken etter en del mail. Så jeg tok den med til banken for å se om den var ekte, å det var den ikke. Kunne se det selv også, ikke noe skrevet bak på. De sa i banken at det var ikke første gang denne uken, at folk hadde kommet med samme type sjekk. De må da være idioter som bruker tid å penger på å sende sånne dårlige sjekker. Men den siste idiot er jo ikke føtt enda.
[space] Skrevet August 11, 2006 Skrevet August 11, 2006 Jo flere som svarer på disse mailene, og vet at det er svindelforsøk, jo færre får de idiotene svindlet. Hal ut tiden dems, og trekk det ut i det lengste. Selvfølgelig med fake data om deg selv og bilen...
BreitBau Skrevet August 12, 2006 Skrevet August 12, 2006 Aproppo sånne svindelmailer, og svindelkjøp. Onkelen min la ut en 86 modell toyota Hiace for salg på nettet. Gammal skrap bil som ikke engang kom igjen eu-kontrollen. Gjett hva som skjedde? Det kom en afrikaner, å ville se på bilen. Han kjøpte den for 40 000!!! Det er SJUKT mye penger for en drittgammal rusta kassebil. Hadde momla noe om at de trengte biler nedi landet han kom fra osv. Men HALLO? mistenkelig: JA... Selge bilen: SEFF
ioctl Skrevet August 12, 2006 Skrevet August 12, 2006 Dette er en typisk automatisert tjeneste(spambot) som scanner gjennom websider for salg av div.(i dette tilfellet biler). Spamboten finner mailadressen din og genererer det som ser ut som en "troverdig" mail(litt mer troverdig om du er i et engelsktalende land...). Om du svarer på denne så vet spamboten at denne emailaddressen er det "liv" i og den legges inn i lister over email addresser som selges til spammere. Kortversjonen: IKKE SVAR PÅ DENNE TYPEN MAIL!
haakon Skrevet August 12, 2006 Skrevet August 12, 2006 Aproppo sånne svindelmailer, og svindelkjøp. Onkelen min la ut en 86 modell toyota Hiace for salg på nettet. Gammal skrap bil som ikke engang kom igjen eu-kontrollen. Gjett hva som skjedde? Det kom en afrikaner, å ville se på bilen. Han kjøpte den for 40 000!!! Det er SJUKT mye penger for en drittgammal rusta kassebil. Hadde momla noe om at de trengte biler nedi landet han kom fra osv. Men HALLO?mistenkelig: JA... Selge bilen: SEFF er vel ikke så mistenkelig at folk kommer for å se på bilen og kjøper den? et par av mine afrikanske kollegaer kjøper biler,eldre toyota og mercedes (og også lastebiler) som de selv kjører ned til afrika.de kjøper riktignok ikke dyrt som du opplevde. han ene var nede i sommer med en 81mod mb123 som var svært rusten men god teknisk.der nede ble den plukka i biter,sveisa og lakkert for under 5lapper og solgt billig til noen der.han kaller det riktignok u-hjelp da han er motstander av å sende penger ned til regjeringa der og tjener ikke noe selv på salgene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå