Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

La ut bilen min for salg på autodb i går, og mottok i dag en mail , trodde først det var noen som ville kjøpe bilen, men etter å ha lest den ble jeg litt i tvil..

Dette sto på mailen:

Hello Seller,

How are you doing and how is everything going with you?

I saw your advert off net and will like you to get back to me with the details below;

Model:

Maker:

Year Of Production:

Last Asking Price:

Condition:

Present Picture:

All the listed details are needed from you by my client.

Hope to read from you soonest.

Noen som har fått noe lignende?

Ble mistenksom til noe virusbug jeg men...

Skrevet
La ut bilen min for salg på autodb i går, og mottok i dag en mail , trodde først det var noen som ville kjøpe bilen, men etter å ha lest den ble jeg litt i tvil..

Dette sto på mailen:

Hello Seller,

How are you doing and how is everything going with you?

I saw your advert off net and will like you to get back to me with the details below;

Model:

Maker:

Year Of Production:

Last Asking Price:

Condition:

Present Picture:

All the listed details are needed from you by my client.

Hope to read from you soonest.

Noen som har fått noe lignende?

Ble mistenksom til noe virusbug jeg men...

Hey.eg med har mottat mail igjennom salg av bilen,har ikke svart og komer ikke til å svare :-({|= sikkert noen tullinger fra utlandet,sku sagt fra til kripos eller noen i tullepoltiet :police:

Skrevet

Da fatteren skulle selge bilen (den jeg har nå :D ) fikk han en mail på engelsk om en som hadde en klient han kjøpte bil for. Denne mailen virket veldig "merkelig" fra starten av og etter en del mailer frem og tilbake, sa han at han ville kjøpe bilen og sende en check på 24.000euro. Denne ble aldri utløst, heller ikke etterlyst av eier.

Så dette var en stor svindel :evil:

Skrevet

Samme skjedde meg, fikk tilbud på å selge bilen å at jeg skulle få en sjekk. Så kom sjekken etter en del mail. Så jeg tok den med til banken for å se om den var ekte, å det var den ikke. Kunne se det selv også, ikke noe skrevet bak på. De sa i banken at det var ikke første gang denne uken, at folk hadde kommet med samme type sjekk. De må da være idioter som bruker tid å penger på å sende sånne dårlige sjekker. Men den siste idiot er jo ikke føtt enda.

Skrevet

Jo flere som svarer på disse mailene, og vet at det er svindelforsøk, jo færre får de idiotene svindlet.

Hal ut tiden dems, og trekk det ut i det lengste.

Selvfølgelig med fake data om deg selv og bilen...

Skrevet

Aproppo sånne svindelmailer, og svindelkjøp. Onkelen min la ut en 86 modell toyota Hiace for salg på nettet. Gammal skrap bil som ikke engang kom igjen eu-kontrollen. Gjett hva som skjedde? Det kom en afrikaner, å ville se på bilen. Han kjøpte den for 40 000!!! Det er SJUKT mye penger for en drittgammal rusta kassebil. Hadde momla noe om at de trengte biler nedi landet han kom fra osv. Men HALLO?

mistenkelig: JA... Selge bilen: SEFF

Skrevet

Dette er en typisk automatisert tjeneste(spambot) som scanner gjennom websider for salg av div.(i dette tilfellet biler).

Spamboten finner mailadressen din og genererer det som ser ut som en "troverdig" mail(litt mer troverdig om du er i et engelsktalende land...).

Om du svarer på denne så vet spamboten at denne emailaddressen er det "liv" i og den legges inn i lister over email addresser som selges til spammere.

Kortversjonen: IKKE SVAR PÅ DENNE TYPEN MAIL!

Skrevet
Aproppo sånne svindelmailer, og svindelkjøp. Onkelen min la ut en 86 modell toyota Hiace for salg på nettet. Gammal skrap bil som ikke engang kom igjen eu-kontrollen. Gjett hva som skjedde? Det kom en afrikaner, å ville se på bilen. Han kjøpte den for 40 000!!! Det er SJUKT mye penger for en drittgammal rusta kassebil. Hadde momla noe om at de trengte biler nedi landet han kom fra osv. Men HALLO?

mistenkelig: JA... Selge bilen: SEFF

er vel ikke så mistenkelig at folk kommer for å se på bilen og kjøper den?

et par av mine afrikanske kollegaer kjøper biler,eldre toyota og mercedes (og også lastebiler) som de selv kjører ned til afrika.de kjøper riktignok ikke dyrt som du opplevde. han ene var nede i sommer med en 81mod mb123 som var svært rusten men god teknisk.der nede ble den plukka i biter,sveisa og lakkert for under 5lapper og solgt billig til noen der.han kaller det riktignok u-hjelp da han er motstander av å sende penger ned til regjeringa der og tjener ikke noe selv på salgene

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...