Gå til innhold

E36 320 coupe projekt


wheelman
 Share

Anbefalte innlegg

Du skriver at understellet er rustfritt...du har en -92 modell...vel, jeg tviler litt. Med mindre bilen har stått inne hver vinter siden 1992.... Min har en del rust under, slik har jo alle biler omtrent. Ellers pene felger, men dropp klistremerkene og de fæle cupwingsa ;) Lykke til!

for og si det slik, jeg har ikke skrapt på alt under der for og lete etter rust, men bilen ble importert etter å kun ha blitt sommerkjørt i tyskland av en som eide en lokal bmw grosist, så jeg vil tro service og selve bilen er ganske godt tatt vare på, den kom til norge i 1999 og har da vært til tectyl behandling 3 ganger, vet ikke helt vitsen men..

jeg hadde den på bukk for og bytte eksos her forleden og da var den temmelig fri for rust under.... men så ja beklager for at jeg var så teit, for bilen er sikkert ikke 100 prosent rustfritt uansett... men du ser hva jeg mener....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 383
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ja bakfanger og og vinge kommer snart :)

ja viss du klarer jobben til under 8000 så skal jeg gjerne komme :D med org lakk og perlemor?

jeg har egentlig ikke no peiling på dette, men lakkerer sa at det kostet noen tusen ekstra viss jeg leverte delene demontert, for da måtte han varme opp boksen to ganger eller no.... :?

jeg klarer som regel å lakke allt i boksen min (demontert)

Hvor og vilket verksted var det, hær i kr.sand?

eventuelt,, skal han lakke inni dører og allt for denn prisen da eller?Demonterer du ikke dette så kan du mesten garantere at det vill flasse i gjørener der d ikke er lakk,, tenker meg at du har pusset ned fanger i gjørnet og skrudd dette greiene fast slik at det blir deler uten lakk på.... Om du skjønner :)

ok:) jeg vet ikke, jeg bare hører på det han sier, for jeg skjønner ikke for mye hehe...

søgne bilakkering.

neinei, ikke inni dører, det er jo grunen til at jeg skal ha orginallakk i bunn, så forskjellen ikke skal bli såååå stor.

jeg ser å du mener:) men jeg orker ikke betale 4000 ekstra viss det er det som må til... har ikke så fryktelig stort budsjett:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og som sakt igjen, jeg digger cupvingene...

alle har da en bmw med m3 fanger, så jeg syns gt leppa og dem gjør sitt for og skille seg litt ut:)

og bilen er ikke no spesiell i seg selv, så jeg har ingen intensjoner om å beholde den så orginal som noen fantaster her inne mener er en genuin ting;)

alle har sin smak:) jeg liker bmw og min mor liker golf stasjonvogn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ey! Wheelman fra mopedportalen for noen år siden ? Kjørte Rx ?

Uansett, har sett bilen din i byen ;)

Er ofte sånn at motorinteresserte møtes igjen på andre forum ;) Noen som husker meg fra mopedportalen da? Xplod :D

Tror bilen blir skikkelig fin jeg, men personlig ville jeg droppet cupwingsene. Blir litt for "på landet" styling.

Jeg husker deg ja :) Jeg brukte samme brukernavn på mopedportalen som her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver at understellet er rustfritt...du har en -92 modell...vel, jeg tviler litt. Med mindre bilen har stått inne hver vinter siden 1992.... Min har en del rust under, slik har jo alle biler omtrent. Ellers pene felger, men dropp klistremerkene og de fæle cupwingsa ;) Lykke til!

Jeg har en 92 mod som er rust fri under :) Men det er seff en import bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå blir det spennede å se bilen etter lakking.

Noe mer som må gjøres etter lakkingen da?

mja en god del:)

må jo kjøpe bakfanger, vinge og øyelokk og lakkere dette...

så må jeg bytte skiver foran og bak med ventilerte

lakkere kaliper

sote vinduene

montere ny eksos

kjøpe lykter og blink

nye dempere bak

mja, en del timer og en del utgifter igjen :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som du har masse god arbeid foran deg.

Men hvorfor skaffet du ikke bakfanger, vinge, og øyelokk før du sendte den på lakkering?

Hvordan skal du sotevinduene da?

Har vel gjerne go peiling slik siden du jobber med dekor.

Eller blir det å levere bilen fra seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe ja :)

men er koselig (men dyrt) arbeid som er igjen da:)

hadde ikke råd... må jo ut med rundt 6-7000 for det... 4000 for bakfangeren og litt over 2000 for vingen:S

jeg betaler forresten ikke no for lakkeringa på det!

vet ikke enda. en litt mørk med litt speileffekt tror jeg, men har kartotek med godt og vel 200 forskjellige folier så jeg har litt å tenke gjennom:)

neida, tar det på jobb...

er lettere og dra ut no soting enn å montere folie:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahaha

bilen skulle i boksen i dag, men den gikk tom for bensin ( har ikke instrumenthuset i, så jeg visste ikke hvor mye det var på tanken:) så de fikk ikke kjørt den inn...

ikke ville de dytte den, så dem ringte og ba meg komme ut med ei kanne bensin...

utrolig lite seriøst:S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, kanskje like greit.

Kanskje du hadde fått deg en ekstra regning.

bensin + fortjeneste på bensin + kjøring for å hente bensin + timer for den tid lakkeren var å hentet bensin..

Fikk du ikke denne lakkingen vanvittig billig da?

Men uansett dårlig service å ikke gidde å skubbe litt på en bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...