Nils Jørgen Skrevet August 11, 2006 Skrevet August 11, 2006 Kan det stemme at denne motoren ikke har bankesensor? B20 har. Hvorfor har ikke B25en?
Pedi Skrevet August 11, 2006 Skrevet August 11, 2006 Alle M5x motorene har bankesensor. Å? Mener på at jeg har sett M5x med 1, 2 og faktisk uten bankesensor jeg?
Nils Jørgen Skrevet August 11, 2006 Forfatter Skrevet August 11, 2006 Finner faktisk ikke på min B25 motor. Så derfor lurer jeg på om jeg har glemt å montere når jeg bygde den om til B28,eller om de ikke har. Har en B20 stående,den har. Lurer på om de første B25ene ikke hadde? B20 har høyere kompresjon enn B25. Kan det ha noe med det å gjøre? Den B28 motoren jeg har nå har ganske høy komp (har ingen tall enda),er det veldig ugunstig siden den ikke har bankesensor? Kan det bli havari? Eller er det trygt så lenge jeg bruker 98okt.
Øyvind L. Skrevet August 11, 2006 Skrevet August 11, 2006 Alle M5x motorene har bankesensor. Å? Mener på at jeg har sett M5x med 1, 2 og faktisk uten bankesensor jeg? Det tror jeg ikke du har. Mente bestemmt at alle de motorene er levert originalt ifra BMW med bankesensor.
GeRo Skrevet August 11, 2006 Skrevet August 11, 2006 Tror bankesensoren kom samtidig med VANOS på M50B25
Nils Jørgen Skrevet August 11, 2006 Forfatter Skrevet August 11, 2006 Ikke umulig,for da økte de sammtidig kompresjonen!
Øyvind L. Skrevet August 12, 2006 Skrevet August 12, 2006 Satt å kikket litt i ETK, og der ser det ut som M50 uten vanos ikke har bankesensor så jeg tok faktisk feil der også.. M50 med vanos har bankesensor ja..
Pedi Skrevet August 13, 2006 Skrevet August 13, 2006 Satt å kikket litt i ETK, og der ser det ut som M50 uten vanos ikke har bankesensor så jeg tok faktisk feil der også.. M50 med vanos har bankesensor ja.. Ja, jeg var ganske sikker på dette - men hadde ikke akkurat ETK her ute på plattformen... Men M50TÜ fås vel med både 1 og 2 bankesensorer tror jeg, eller var det bare M52en som har 2? Er sikker på at jeg faktisk har sett 2 på noen motorer, og i det ene tilfellet var kun den ene koplet til?? Hmm... Er så mange motorer innom garasjen min, så jeg klarer ikke alltid å lagre alt på "harddisken" som jeg ser...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå