Gå til innhold

Fartsbøter i nabolandene

Glenno
 Share

Anbefalte innlegg

Stusset litt på måten de opererte i danmark med fotobokser. De benyttet varebiler. Hmm noen andre eksempler på slikt i andre land?

Fikk meg til å tenke hvor slittsomt det var kjøre drammen -bergen -kristiansand -drammen der 4felt ikke fantes og 50-70km soner. Torde jo ikke kjøre forbi trege bobiler når enn hadde fotobokser i et sted foran enn ikke viste sto. Vel Opplevelsen av stedene var fine, bilen var grei men antall timer bak rattet i lav km, det var kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Da er det jo simpelt! Da er det vel bare å ha en stusselig radarvarsler?

Det er jo LANGT enklere å oppdage en radar på milevis avstand, enn ved en lasermåling. Lasermålingen tar noen fååå sekunder, og da er det for sent, mens radar sprer det mer ut og avslører seg mer.

Radarvarslere får man jo regelrett slengt etter seg av de fleste butikker nu (fordi man bruker som regel, etter det jeg har lest, mest laser i norge nu)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Da er det jo simpelt! Da er det vel bare å ha en stusselig radarvarsler?

Det er jo LANGT enklere å oppdage en radar på milevis avstand, enn ved en lasermåling. Lasermålingen tar noen fååå sekunder, og da er det for sent, mens radar sprer det mer ut og avslører seg mer.

Radarvarslere får man jo regelrett slengt etter seg av de fleste butikker nu (fordi man bruker som regel, etter det jeg har lest, mest laser i norge nu)

Politiet har et litt annet fokus her i Danmark enn i Norge når det gjelder hvordan man avslører fartssyndere. For det første vet alle til enhver tid hvor målingene gjennomføres (se i menyen på siden i linken til politiet i mitt tidligere innlegg) og varebilene som gjennomfører målingene står også parkert slik at alle kan se hva som er på gang. Målet er derfor egentlig ikke å ta så mange fartsyndere som mulig, men derimot å få ned hastigheten på den aktuelle veien. Dette målet blir dermed effektivt oppnådd enten sjåføren i en av bilen på veien er en buse med radarvarsler eller ikke... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

En liten oppdatering vedr. hvordan man tenker her i Danmark. Justisministeren proklamerer i dagens Berlingske Tidende (tilsvarer Aftenposten i Norge) at fartkontroller i Danmark ikke skal være en pengemaskin... gad vite om en norsk justisminister noen gang kommer til å si det samme... :roll:

http://www.berlingske.dk/indland/artikel:aid=786118/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...