handyandy Skrevet August 12, 2006 Share Skrevet August 12, 2006 Jeg har nylig kjøpt inn en 86mod E30 325. Har bestemt meg for å ta ut motoren og overhale den. Tenkte også at når jeg først har dyret ute kan jeg jo se på evt trimmuligheter! Har funnet mange tråder her på forumet ang trim av denne motoren. Masse snakk om større dyser, kvassere kam, diselveiv og 320 råder osv... Men det er liksom så mange forskjellige meninger om dette. Hva er riktig? Hva lønner seg? Regner med å legge ut tråd i prosjektforumet ganske snart! Takker for alle svar... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet August 12, 2006 Share Skrevet August 12, 2006 PPF skaffer deg høykomp stempler fra CP. Da får du 11:1 i komp. H-profil råder er aldri dumt, fra Verdi f. eks. Så en 304 graders kam fra Schrick. Porting av topp. Alu/titan retainers. Stivere ventilfjærer. Billettfreste vippearmer. ARP bolter til veivlagerbukker, rådelagerbukker og toppen. Datasprut. Innsug med separate spjell pr. syl fra Dbilas. Avbalansert bunndel. Og f. eks en Sachs 618 trykkplate med en 4-puk sinter lamell. Burder hjelpe litt ihvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet August 12, 2006 Share Skrevet August 12, 2006 PPF skaffer deg høykomp stempler fra CP. Da får du 11:1 i komp. H-profil råder er aldri dumt, fra Verdi f. eks. Så en 304 graders kam fra Schrick. Alu/titan retainers. Stivere ventilfjærer. Billettfreste vippearmer. ARP bolter til veivlagerbukker, rådelagerbukker og toppen. Datasprut. Innsug med separate spjell pr. syl fra Dbilas. Avbalansert bunndel. Og f. eks en Sachs 618 trykkplate med en 4-puk sinter lamell.Burder hjelpe litt ihvertfall Og prisen for gildet er 3-4 ganger bilens verdi... eller ?... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet August 12, 2006 Share Skrevet August 12, 2006 PPF skaffer deg høykomp stempler fra CP. Da får du 11:1 i komp. H-profil råder er aldri dumt, fra Verdi f. eks. Så en 304 graders kam fra Schrick. Alu/titan retainers. Stivere ventilfjærer. Billettfreste vippearmer. ARP bolter til veivlagerbukker, rådelagerbukker og toppen. Datasprut. Innsug med separate spjell pr. syl fra Dbilas. Avbalansert bunndel. Og f. eks en Sachs 618 trykkplate med en 4-puk sinter lamell.Burder hjelpe litt ihvertfall Og prisen for gildet er 3-4 ganger bilens verdi... eller ?... Ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet August 12, 2006 Share Skrevet August 12, 2006 Dette er ihvertfall hva jeg snart skal gjøre med min M20B25: -Plane blokk og topp -Porte topp (Moderat portiing med org. ventiler) -28X kam -Strammere ventilfjærer -Grenrør (Koed har grei pris..) -Ny toppakning og strekkbolter (Kanskje ARP, ikke bestemt meg enda) - MegaSquirt / Haltech E6X I første omgang ville jeg konsentrert meg om å bytte ut alle slitedeler, lagre, simringer, stempelringer, evt vannpumpe, oljepumpe, morkne slanger osv. Å optimalisere en topp på en sliten bunndel får man snart svar på at ikke lønner seg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet August 12, 2006 Share Skrevet August 12, 2006 PPF skaffer deg høykomp stempler fra CP. Da får du 11:1 i komp. H-profil råder er aldri dumt, fra Verdi f. eks. Så en 304 graders kam fra Schrick. Porting av topp. Alu/titan retainers. Stivere ventilfjærer. Billettfreste vippearmer. ARP bolter til veivlagerbukker, rådelagerbukker og toppen. Datasprut. Innsug med separate spjell pr. syl fra Dbilas. Avbalansert bunndel. Og f. eks en Sachs 618 trykkplate med en 4-puk sinter lamell.Burder hjelpe litt ihvertfall Eller bygge ett budsjett turbo og få mer hk for 1/3 av prisen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet August 12, 2006 Share Skrevet August 12, 2006 PPF skaffer deg høykomp stempler fra CP. Da får du 11:1 i komp. H-profil råder er aldri dumt, fra Verdi f. eks. Så en 304 graders kam fra Schrick. Porting av topp. Alu/titan retainers. Stivere ventilfjærer. Billettfreste vippearmer. ARP bolter til veivlagerbukker, rådelagerbukker og toppen. Datasprut. Innsug med separate spjell pr. syl fra Dbilas. Avbalansert bunndel. Og f. eks en Sachs 618 trykkplate med en 4-puk sinter lamell.Burder hjelpe litt ihvertfall Eller bygge ett budsjett turbo og få mer hk for 1/3 av prisen Ja, så dersom overlading er ønskelig, go for it Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
handyandy Skrevet August 12, 2006 Forfatter Share Skrevet August 12, 2006 Takker for tips... Skal prøve å få slipt og kokt toppen hos oslo sylinderservice så fort som mulig. Tenkte da å plane og porte toppen i samme slengen. Sansynligvis plane blokken samtidig.. Noen som har peil på hva dette kan finne på å koste? Som oddis sier har jeg også tenkt moderat porting av toppen og bruke org. ventiler! Hadde lenge drømmer og planer om turbobygg, men fant ut at mangel på tid og cash kom til å sette en stopper for det. En annen ting: sitter å tenker på styling og lakk.. Mener fra hjertet at det ikke finnes finere bil enn E30 M3! får man kjøpt m3 skjermene løst? eller må man få tak i orginale og sveise? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw323i Skrevet August 12, 2006 Share Skrevet August 12, 2006 mener at koed har et m3 glassfiberkit. alle delene for 10-12k eller noe slikt. hvis ikke så er det fra tid til en annen noen som selger m3 glassfiberkit på www.autopower.se. na trimming av m20b25 motoren er ikke lønnsomt. var en her på forumet som hadde brukt rundt 20k(mener jeg å huske) og han fikk ikke over 200 hk en gang. det jeg vil anbefale deg er å finne en b27 eta motor og hive på en trimmet 325 topp med kvass kam, portet osv. da passerer du 200hk uten problem. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
handyandy Skrevet August 12, 2006 Forfatter Share Skrevet August 12, 2006 mener at koed har et m3 glassfiberkit. alle delene for 10-12k eller noe slikt. hvis ikke så er det fra tid til en annen noen som selger m3 glassfiberkit på www.autopower.se. na trimming av m20b25 motoren er ikke lønnsomt. var en her på forumet som hadde brukt rundt 20k(mener jeg å huske) og han fikk ikke over 200 hk en gang. det jeg vil anbefale deg er å finne en b27 eta motor og hive på en trimmet 325 topp med kvass kam, portet osv. da passerer du 200hk uten problem. Takker for svar... Setter pris på forskjellige synspunkter! Skal følge med på autopower.se! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
handyandy Skrevet August 12, 2006 Forfatter Share Skrevet August 12, 2006 Jeg fant, jeg fant... http://www.adolfssons-motor.se produserer glassfiberkit til de fleste biler.. også E30 M3 kit! Noen som kjenner noen som kjenner noen som har hørt om noen som har montert et slikt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw323i Skrevet August 12, 2006 Share Skrevet August 12, 2006 han her har montert et slikt kit. utenom framskjermene da. de er org m3. men resten er vell så vidt jeg vet glassfiber. http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=10188 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå