Gå til innhold

Kengurubensin...

mr.big
 Share

Anbefalte innlegg

Når jeg kjører sakte på lavt turtall (tomgang) f.eks i 2 gir, rykker bilen (318 i - 91mod), som om jeg skulle ha kengurubensin på tanken :P

Jeg vet at dette skyldes slakke i drivverket, men er det noen her på forumet som har førstehånds erfaring med dette, og som derfor har en ide om hva det spesifikt er som bruker å bli slitt først/ hyppigst. Kan legge til at bilen akurat har rundet 250.000 km.

Er også på tide med et oljeskift på M40`en, som forøvrig nesten ikke tikker!! Har også lyst til at det skal fortsette slik, og lurer litt på hvilken olje jeg skal kjøpe 5w 40, 10W 40, halv eller helsyntetisk????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, takker for svar. Men er nok ikke falskluft eller lignende da det ikke er noe galt med motoren. Jeg vet med sikkerhet at det er slakk i drivverket, lurte bare på om noen vist hva dette kunne være( diff, hardykopling, kryss el.) :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres ut som den suger falsk luft for meg, det er ikke sikkert at du finner feilen med start gass, men bøy litt på luft slangene og titt etter sprekker.

Har vært borti helt lik feil på en 318 is

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det "rykker" da du kjører har jeg veldig vanskelig for å tro det skyldes noe i drivverket. Isåfall hadde det "rykkinga" tatt kvelden på drivverket VELDIG fort.

Sjekk motoren først du.

Men skulle det mot formodning være noe i drivverket så ville jeg tippet hardyskive og/eller evt mellomakselopphenget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 10 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...