mr.big Skrevet August 13, 2006 Share Skrevet August 13, 2006 Når jeg kjører sakte på lavt turtall (tomgang) f.eks i 2 gir, rykker bilen (318 i - 91mod), som om jeg skulle ha kengurubensin på tanken Jeg vet at dette skyldes slakke i drivverket, men er det noen her på forumet som har førstehånds erfaring med dette, og som derfor har en ide om hva det spesifikt er som bruker å bli slitt først/ hyppigst. Kan legge til at bilen akurat har rundet 250.000 km. Er også på tide med et oljeskift på M40`en, som forøvrig nesten ikke tikker!! Har også lyst til at det skal fortsette slik, og lurer litt på hvilken olje jeg skal kjøpe 5w 40, 10W 40, halv eller helsyntetisk???? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
antiloop Skrevet August 13, 2006 Share Skrevet August 13, 2006 Angående olje så ville jeg brukt anbefalingene som står i instruksjons boken.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ceylon Skrevet August 13, 2006 Share Skrevet August 13, 2006 Når det gjelder slitasje tror jeg det kan være diffen.... hadde samme problem på en e 30 320 84 mod, 325 000 km var bil kjørt da.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TorErling Skrevet August 13, 2006 Share Skrevet August 13, 2006 Modern sin E36 316i rykket noe voldsomt når jeg løste den, og ved lave turtall.. da fant vi ut at det var hull på slangen som gikk fra luftfilteret og inn i motoren, den trakk falsk luft. Kansje det kan være noe sånt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ceylon Skrevet August 13, 2006 Share Skrevet August 13, 2006 Ja hvis hullet er på slangen etter luftmengdemåleren vil det helt klart ha innvirkning på motoren.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.big Skrevet August 13, 2006 Forfatter Share Skrevet August 13, 2006 Hei, takker for svar. Men er nok ikke falskluft eller lignende da det ikke er noe galt med motoren. Jeg vet med sikkerhet at det er slakk i drivverket, lurte bare på om noen vist hva dette kunne være( diff, hardykopling, kryss el.) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rope Skrevet August 13, 2006 Share Skrevet August 13, 2006 høres ut som den suger falsk luft for meg, det er ikke sikkert at du finner feilen med start gass, men bøy litt på luft slangene og titt etter sprekker. Har vært borti helt lik feil på en 318 is Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zHk Skrevet August 13, 2006 Share Skrevet August 13, 2006 tro meg, falskluft.. netopp løst problemet selv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superbeetle Skrevet August 13, 2006 Share Skrevet August 13, 2006 Hardy plate? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet August 13, 2006 Share Skrevet August 13, 2006 Hvis det "rykker" da du kjører har jeg veldig vanskelig for å tro det skyldes noe i drivverket. Isåfall hadde det "rykkinga" tatt kvelden på drivverket VELDIG fort. Sjekk motoren først du. Men skulle det mot formodning være noe i drivverket så ville jeg tippet hardyskive og/eller evt mellomakselopphenget. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alpinweiss Skrevet August 14, 2006 Share Skrevet August 14, 2006 sjekk oppehenget til diffen,blir garantert rykking når man skal starte i 1 gir osv eller kjører sakte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.big Skrevet August 14, 2006 Forfatter Share Skrevet August 14, 2006 Har nå vært under bilen å sjekka, var nok hardyskiva som hadde tatt kvelden ja. Ikke no falskluft her i gården nei Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aloebiz.net Skrevet August 15, 2006 Share Skrevet August 15, 2006 Hva er hardyskive? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mpower20 Skrevet August 15, 2006 Share Skrevet August 15, 2006 Hva er hardyskive? Gummikobling mellom girkasse og mellomaksling...for å utjevne eventuelle rykk og napp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sirop Skrevet Juli 3, 2007 Share Skrevet Juli 3, 2007 Hvordan ser denne ut? ser jeg den når jeg har bilen på bokk? Er det muli å se på denne om den er defekt eller ikke? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå