Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg byttet bremseklosser foran på min E30 M3 idag,og til min store fortvilelse tok calipteren borti felgen etterpå :x Men så har en kamerat noen 5mm spacer`e liggende,og spørsmålet mitt er: må jeg ha lengre hjulbolter eller går det greit? Felgen vil da henge etter 15mm pr. bolt i steden for 20mm pr. bolt!

Takker for svar!

Skrevet

Navet du skrur i er vel ikke dypere enn 15mm uansett så det skal vel ikke ha noe spesielt å si vil jeg tro.

Skrevet

Hullene i navet mitt må nå vertfall vær 20mm dypt siden de boltene jeg har går ann å bruke når jeg ikke har spacer på! Boltene stikker 20mm ut på baksiden av felgen uten spacer, ergo: 20mm - 5mm = 15mm.

Noen som vet sikkert at dette er innefor sikkerhetens grenser :P Vil helst ikke se felgen komme forbi bilen :P

Skrevet

Aha :D Det har jeg aldrig lagt merke til :oops: Var ute i garasjen å sjekket litt nå! Navet er ca 17mm men gjengene startet ikke før 7mm inn i hullet dvs normalt sett henger felgen på 10mm med gjenger nå vill den bare henge på ca 7mm! Var ikke mer enn 4-5gjenger pr. bolt det :roll: Virker veldig lite altså!?!

Skrevet

Ja det har vertfall aldrig subbet før og nå tar de veldig mye borti!! oppererer bmw med forskjellig tykkelse på klossene slik som blant annet audi og vw? Klossene er bestillt fra koed! På eska sto det til bmw 5 og 6 serie og til porshe 928! Sto ingenting om 3 serie... :roll: Men de var jo identiske å se til men jeg vet selvsakt ikke hvor tykke de skal være!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...