Gå til innhold

Forbannet, hva gjør jeg !

mhane
 Share

Anbefalte innlegg

Skulle kjøre ut fra Paradis billakering idag. Mye trafikk og vanskelig og komme ut. For de som ikke er kjent er dette en utkjøring hvor du må krysse en busstopp før du deretter kommer inn på en vei med to felter som deler seg, en vei som går rett frem og en som tar av til venstre. Begge er lys regulert pga et gangfelt og at veien ned til venstre må krysse motgående felt.

Jeg skulle ned til venstre, altså måtte jeg krysse veien som gikk rett frem, men det var jo alltid biler som stod der og det var jo også kø i det feltet jeg skulle inn i. Så kommer det en buss fra venstre (før veien deler seg i to) som vinket meg frem, han skulle jo inn på busslommen og han sperret jo for trafikken bak inntil han kunne kjøre inn på buss lommen så det betydde klar bane for meg. Jeg krysset veien som gikk rett frem og kom meg delvis inn i feltet som gikk ned til venstre, der sto det jo en lastebil og bil fra før av så jeg ble dermed stående litt på skrå og delvis sperret feltet rett frem. Dette er jo ikke noe problem siden bilene som skal rett frem bare kan kjøre litt inn på busslommen og videre i sin rettning, dog ikke så lenge bussen som slapp meg inn står og tar opp passasjerer. Bussen brukte mellom 15-25 sekunder på å ta opp passasjerer før den kjørte videre. Jeg hadde fremdeles rød pil, og i det trafikken begynte å gå i feltet rett frem hørte jeg et voldsomt slag i bilen og jeg observerte en person som slo i bakdelen på bilen min med hånden. Det var et så kraftig slag at en person som jeg satt i telefon med (bilens orginale handsfree) hørte smellet.

Jeg ble mildt sagt rasende og fikk manøvrert bilen ut i feltet som gikk rett frem og kjørte etter personen. Havnet to biler bak og fulgte enkelt personen frem til destinasjonen. Etter vedkommede hadde parkert gikk jeg ut og spurte om det var han som drev å "slo i biler". Noe han bekreftet. Han mente jeg fortjente det siden jeg hadde sperret trafikken. Jeg spurte hvor jeg ellers skulle gjøre av bilen når jeg skulle i den rettningen og trafikktettheten var såpass høy. Han mente da at jeg kunne greid å kjøre bilen lengre frem slik at han kunne komme forbi. Dette avkreftet jeg siden jeg hadde slått på pdc'en fremme og kjørt helt inntil bilen fremfor meg. Da mente han jeg burde kjørt en helt annen rettning en dit jeg skulle slik at han skulle komme seg frem.

Mannen var i 50 årene og nektet å oppgi personalia. Vanskelig å si for meg om de ripene som er der kom fra hans ringer eller var der fra før av.

Tok nummeret på bilen, som forøvrig var en WV.

Hva gjør jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

DREP, DREP, DREP , DREP! :twisted::angry:

Blir stadig sjokket over hvordan kjørekulturen i dette landet utvikler seg. Det er for stor fokus på "Jeg skal...." Å ta hensyn til andre i traffikken er gått i glemmeboka.

Snakk med politiet om saken ville jeg gjort hvis det er kommet riper på bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ikke det ble en direkte skade på bilen din ville jeg ha roet meg ned, tatt en øl og minnet meg selv på at verden er full av drittsekker og at slik har det alltid vært. Hvis det er en direkte skade på bilen din ville jeg i det minste ha anmeldt ham til politiet og meldt fra til forsikringsselskapet om at du vet hvem gjerningsmannen er og at du har levert inn en anmeldelse på vedkommende til politiet. En eller annen form for selvtekt er hverken klokt eller godt for din personlige trivsel... med andre ord glem episoden hurtigst mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp et en flaske fersk bremsevæske, ta en 2-3 cm bred pensel fra boden/garasjen (helst en som er litt myk).

Så drar du bort dit i natt, og maler på bilen:

"Bank Bank din tulling"

Dette virker best hvis det ikke regner/er fare for regn.

Og hvis du er skikkelig pyse:

Kjøp 2-3 flasker bremsevæske, stikk i en leketøysbutikk og kjøp det kraftigste vanngeværet du kan finne. Fyll opp geværet med bremsevæske, kjør til idioten litt senere i kveld, og avfyr i riktig retning (pass på for søl fra geværet på egen bil og klær).

Så kan du dra tilbake et par dager etter (med en annen bil og litt andre klær), og beundre resultatet :)

BTDT ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp et en flaske fersk bremsevæske, ta en 2-3 cm bred pensel fra boden/garasjen (helst en som er litt myk).

Så drar du bort dit i natt, og maler på bilen:

"Bank Bank din tulling"

Dette virker best hvis det ikke regner/er fare for regn.

Og hvis du er skikkelig pyse:

Kjøp 2-3 flasker bremsevæske, stikk i en leketøysbutikk og kjøp det kraftigste vanngeværet du kan finne. Fyll opp geværet med bremsevæske, kjør til idioten litt senere i kveld, og avfyr i riktig retning (pass på for søl fra geværet på egen bil og klær).

Så kan du dra tilbake et par dager etter (med en annen bil og litt andre klær), og beundre resultatet :)

BTDT ;)

Bra forslag :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for en jævel! finn ut hvor han bor og rip opp hele bilen hans.

opplevde nesten det samme idag da jeg skulle ut fra veterinæren. skulle til venstre og venta og venta på at noen skulle slippe meg inn. etter 5!min kom det en stor luke fra venstre og jeg kjørte ut.bilene fra høyre forta seg så jeg ikke kom inn og jeg ble stående midt i gata.så kommer det da en bil fra venstre som legger seg på hornet!? og faen meg gir meg fingeren. sånn satans 50åring i dress og med ny,svart firmabil passat. når det endelig kom en med rasjonell tankegang fra høyre som slapp meg inn så lå snusen klar i hånda og ble pent pælma inn i rasshølets åpne vindu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he hadde jeg snuset så hadde det kanskje vært et alternativ :lol:

Nei vurderte å klapse til hans 2001 modell jeg også, for så å spørre hva han syntes om det, men klarte fint å roe meg såpass ned at jeg holdt meg til det verbale.

Tror nå alikevel at han vil tenke seg om en ekstra gang før han gjør noe slikt igjen. Må da være litt flaut at noen kjører etter deg og gir deg det glatte lag fremfor flere vitner, selv om han viste lite tegn til forståelse.

Lar det pasere med det. Tror jeg følger "bmwE9" og "Gunnar" sitt råd om å glemme det og heller bruke energien min på å vaske bilen for eksempel. (noe jeg allerede har gjort i dag)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er uakseptabel oppførsel uansett jeg.Best å anmelde uansett,selv om det garantert blir henlagt.Kan hende han gjør det samme med en annen bil en annen gang,og da med et mye værre resultat.

På hvilket grunnlag mener du han skal anmelde?

Det er helt klart uakseptabel oppførsel, men anmeldelse synes jeg blir litt fjernt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplevde en liknende episode selv en gang jeg skulle parkere bilen utenfor en butikk. Sto en kar midt i det eneste ledige parkeringsfeltet, og jeg rygget veldig rolig inn mot dette, regnet med at han ville flytte seg når han så at jeg skulle parkere. Men nei da, istedetfor nektet han å gå et steg til siden, og dundret hånda i bagasjelokket på bilen min. Faan ass, jeg holdt på eksplodere, hoppet ut av bilen og sa ting som ikke var spesielt pent til han. Dette var også en voksen kar i 50 årene...

Av og til begynner jeg å lure på om det er fordi det er unge menn i BMW som sender et eller annet signal til folk. Syns jeg merker forskjell på hjelpsomheten blant andre trafikkanter når jeg kjører fatterns Passat jeg, folk er snillere da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...