Gå til innhold

Bilen lekker vann, finner ikke ut hvor det kommer fra!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja den lekker vann som sagt..

Ser ut som alle slanger er fine, og ut ifra vanndammen under bilen ser det ut som det kommer i framkant, rett bak vifta. Der ligger vannpumpa?

Og hvordan ser jeg om det er den som er lekk? Kan det muligens være toppen / topp-pakninga som er gåen? Eventuelle andre symptomer på dette?

Kan nevne at den lekker værst når motoren akkurat blir skrudd av, og under kjøring lekker den bare noen dråper.

:?

Skrevet

Sjekk om det er sprekk i luftetapp-kanalen som sitter på radiatoren! hadde samme symptoner på min e36, ga seg da jeg bytta radiator.

Skrevet
Sjekk om det er sprekk i luftetapp-kanalen som sitter på radiatoren! hadde samme symptoner på min e36, ga seg da jeg bytta radiator.

Tenker du på den skruen som sitter på toppen av ekspansjonstanken?

Skrevet

Tenker du på den skruen som sitter på toppen av ekspansjonstanken?

Yes. Den du kan skrue ut med flattjern

Skrevet
Ja den lekker vann som sagt..

Ser ut som alle slanger er fine, og ut ifra vanndammen under bilen ser det ut som det kommer i framkant, rett bak vifta. Der ligger vannpumpa?

Og hvordan ser jeg om det er den som er lekk? Kan det muligens være toppen / topp-pakninga som er gåen? Eventuelle andre symptomer på dette?

Kan nevne at den lekker værst når motoren akkurat blir skrudd av, og under kjøring lekker den bare noen dråper.

:?

Jeg tror jeg har noe lignende problem på min bil, fant ut i sta... stor mørk flekk på bakken mellom framhjulene... men nærmest hjulet mot førersiden. lekker ca 7 dl frostvæske de gangene jeg har heldt på, og det forsvinner mest etter jeg har skrudd av motoren/parkert etter en tur... Men hvor lekker det ut?! Skal prøve å finne det ut i morgen, kan være noe på radiatoren som en her nevnte... vi får se! Lykke til med bilen din :D (Har forresten ordnet seg på min bil, tror det var søl etter lufting, og nå holder frostvæskenivået seg der det skal også) vet ikke hvorfor men :wink:

Skrevet

Jeg hadde akkurat samme problem, jeg så absolutt ingen ting når jeg kikket rundt.. Problemet mitt var at der du fyller på kjølevæske var det en beholder som hadde en god del væske i seg, men når jeg startet bilen og kjørte en stund gjorde trykke sånn at væsken ble trykket ut igjennom et utrolig lite hull i denne beholderen. Dermed lakk bilen lite om gangen men nok til at det ble en stor flekk på bakken uten for jobben.

Vis du vet at det er vann er dette ikke ditt problem, men ta og kjenn på væsken og lukt..

Skrevet

er nok plastiken bak ekspansjonstanken. som det er en sprek i! nesten umulig å se!det er en svakhet!

grunnen til at det skjer er nok at du har forstort trykk i kjøleanlegget(luft) da blir trykke så stort at den plasten gir etter. og vis bilen har hatt noen år på vegen. så ryker den enda lettere!

men feilen kan jo være så mangt :P

Skrevet

Skal på verksted imorgen så de får se på det. Holder en knapp på at det er vasspompa sia det SER ut som lekasjen kommer derfra, pluss at det har kommet en "turbo-lyd" i det siste.

Kan heller ikke se spor av vann i olja så da er vel topp-pakinga/toppen i orden..?

Krysser fingra!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...