Gå til innhold

Nürburgring (i dataspill)

RWDF
 Share

Anbefalte innlegg

Denne tråden er muligens litt i gråsonen av hva som er lov å starte tråder om her inne, men jeg prøver likevel.

Har lyst til å dra på bilferie til Tyskland neste sommer, eller sommeren etter det igjen, og vil da gjerne innom Ringen og kjøre et par runder. Etter hva jeg har forstått trenger man ingen superbil for å kunne ta en morsom/utfordrende kjøretur rundt Ringen.

I den sammenheng lurer jeg på om det er noen som kan anbefale et bra bilspill til PC hvor jeg kan kjøre Nürburgring og bli kjent med banen.

Hvilket spill har den mest virkelighetsnære gjengivelse, etc?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GT4 er en flott måte å lære seg banen. Sjansen for å finne en bil som ligner ens egen er størst (med over 500 biler tilgjengelig) Slår man av krykkene, som ABS og TCS blir bilen ganske virkelighetsfull. At bilene ikke vrakes når man havner i armco gjør vel ingenting - det kommer ingen ADAC-bil og henter deg i spillet heller da så...

Kjøp 900-graders rattet fra Logitech, det gir en god indikasjon på rattutslagene også, mer enn et 300-graders ratt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå har jeg kommet hjem fra kurset på Nürburgring, og kan absolutt anbefale å ta ett par runder på Playstation på forhånd. Det var jo litt merkelig å komme til en bane man aldri har vært på, men alikevel var kjent på.. :D Det er enkelte ting som ikke er så lett å få fram på et spill f.eks hvor bratt enkelte partier er og skjevheter i veien etc, men man lærer seg jo vilken vei svingen svinger over en blind bakketopp, og dem er det mange av.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...