GT Skrevet August 15, 2006 Skrevet August 15, 2006 Hei! Tenker på kjøp av en bmw 528i 85 mod.. Men siden jeg generelt har lite peiling på disse bilene lurer jeg på: -Ca normale priser? -Svakheter/ting jeg bør passe på? (gjengangs-problemer) -Holder denne motoren lenge, og hvilken motor er det? Takk..
Fredrik Skrevet August 15, 2006 Skrevet August 15, 2006 Hei! Tenker på kjøp av en bmw 528i 85 mod.. Men siden jeg generelt har lite peiling på disse bilene lurer jeg på: -Ca normale priser? -Svakheter/ting jeg bør passe på? (gjengangs-problemer) -Holder denne motoren lenge, og hvilken motor er det? Takk.. Motoren er en M30B28 og her kan du evt. lese mer om E28...
Bmwfanatic Skrevet August 15, 2006 Skrevet August 15, 2006 den 528 motoren jeg hadde var igrunn bra den, men pass opp for turtall, da knekker vippearme dine.. du bør vel gå over bilen, sjekke de foringene du kan, og rust.. jekkfester foran er veldig utsatt.. Og "under" fremskjermene, der de er skrudd, dra av lista og sjekk der.. det var i allefall der min var rusten
e28stian Skrevet August 15, 2006 Skrevet August 15, 2006 Hei, Du må regne med skifte av de store traversforingene bak og castorarmenes foringer, hvis det er mange kilometer på klokka er det sikkert flere foringer å skifte, men ikke noe problem. Rustskader å se opp for. -Jekkfester, som tidligere nevnt, - Ved bakre enden av kanalene på innsiden (der traversen er boltet ti, karrosseriet. -ved kantene på sideskjermene foran, der de går over i motorrommet, kan godt være mer rust enn det ser ut til. -Ved hengselfestene til panseret, litt rust kan godt skjule mye mer. -Hekkskjørtets sømmer har ofte rust. Motoren m30b28 er jo god og nogenlunde kraftfull med 184 hester og 240 nm moment, m30 er jo brukt fra midten av 70 tallet frem til midt på 90 tallet og er historisk kjent som en solid motor. Hør etter kraftig tikking (kan bety ny kamaksel), hvit eller blå røyk i eksosen som kan indikere ødelagt topppakning. Sjekk om alt elektrisk fungerer, kan være noe herk å reparere. En 528i må være i god stand for å gå for mer enn 15000, da m,ener jeg lite rust og maks 250k på klokka har ikke gitt mer enn 8k for en e28 enda, men de måtte selvsagt rustsveises og mekkes på, men motorene var begge i god stand.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå