ole anders Skrevet April 23, 2008 Skrevet April 23, 2008 Jeg må nok se ann kontoen litt jeg , holder på med oppussing av denne båten også.Var visst ikke gratis det heller Men det blir e-36 hvis jeg ikke får e-30en klar .
thorbis Skrevet Mai 11, 2008 Forfatter Skrevet Mai 11, 2008 ja da kan jeg vel komme med en lite update her kanskje. bilen er nå klar for sesongens banedager. var på bmwccn klubbtreff 4 mai og da svikta jo kjlesystemet 500m uttafor verkste. fikk ordna det provosorisk da og det funka fint. nå er det bygd om og alt virker som det skal. de siste dagene har jeg brukt til og pusse opp småting og gjøre ting bedre/penere. fått limt inn taktrekket skikkelig og vaska og ordna i motorommet etter en viss kjølevannssprut hehe. her er noen bilder av den baneklare e30n min. hva blir neste prosjekt mon tro????? her er innertaket på plass igjen. hhhmmm hva skla man gjøre med 2.5n tru? mtech 1 vinge som skal på. må bare lakkes først. hhmm hvorfor ligger høydejusteringa til coilovern på arbetsbenken tru hehe. enkelt. den blei ikke lav nok med de på. mvh Thorbjørn R
Spiritus Sancti Skrevet Mai 12, 2008 Skrevet Mai 12, 2008 Rått rått!! Skulla bare ønske jeg hadde litt mere lønn i mnd enn det jeg har nå, så jeg hadde fått e30'n min klar! Hehe
thorbis Skrevet Mai 12, 2008 Forfatter Skrevet Mai 12, 2008 hehe ja det er greit og ha penger når man bygger bil gitt. er egentlig glad jeg ikke har så mye utgifter på den akkurat nå. blir jo mer når motorn skal byttes og diverse bygges om men det blir ikke i år. nå om dagen har jeg begynt med intriøret for og få det klart. var og fikk tak i maler til dørsider foran. bak og hatthylle og bakvegg blir lagd i løpet av uka så da er det vel ikke lenge før den har fullt carbon intriør tenker jeg. dashbord og noen andre småting skal også flockes til vintern for og få litt mer race stuuk på bilen. ny kjølevifte og skumfylt fuelscell er bestilt. kommer med mere oppdateringer så fort det er gjort klart mer på bilen. mvh Thorbjørn R
Trond.S Skrevet Mai 12, 2008 Skrevet Mai 12, 2008 Blir det carbon nå a? Detta er type! Ikke en skjel som skulle tro du har siviltjeneste om dagen. Han bondetampen du leier garasje av da. Sitter'n fast i traktor'n om dagen?
thorbis Skrevet Mai 12, 2008 Forfatter Skrevet Mai 12, 2008 hehe ja hvem sku tru jeg levde på 200kroner dagen:P ja rune har helt og holdent hengivig seg til traktoren om dagen. gutten er og se i små lysglimt i mellom påfylling av nytt korn hehe. ang godkjenning så skal jeg begynne med det så fort jg er ferdig med fagprøva. er litt under 2 uker igjen nå så ere e30 for alle penga da skal den blir godkjent!! mvh Thorbjørn R
thorbis Skrevet Juni 3, 2008 Forfatter Skrevet Juni 3, 2008 ja da kommer en lite oppdatering her igjen da. ting har skjedd. jeg har stortsett pussa og gnikka bil til bmwccn treffet på rudskogen i det siste. dagen etter det klarte jeg seff og kantkjøre den ene OZ felgen min så nå må det repareres. samt at bilen skal til godkjenning av ombygginga den 11 juni så driver og bygger om bilen for harde livet for og få den mest mulig allminnelig:P hehe. her kommer det hvertfall noen bilder. jeg kjørte med løs felg fra rudskogen og hjem. (ca 20mil) godt den ikke datt av. resulterte i 4 bøyde bolter hehe. dørsider på plass.(carbonsidene er ikke ferdige enda.) skadene på felgen. bygger om eksosen for og få litt mer behagelig lydnivå. målte på rudskogen og da lå den på 99.3db på 4500rpm. hehe godkjenningshjula. mvh Thorbjørn R
thorbis Skrevet Juni 3, 2008 Forfatter Skrevet Juni 3, 2008 hadde også en lite fotokveld og knipsa noen bilder ab noen ab bila våres.(de som var ferdige hehe) bildene er tatt av marius heiern og han har vel rettigheter så vidt jeg veit. (håper detta er greit marius hehe.) mvh Thorbjørn R
FTE Skrevet Juni 4, 2008 Skrevet Juni 4, 2008 Det er MANGE fete E30er her på forumet nå, og denne var virkelig en av de! Utrolig hva du har gjort fra du begynte med den og til nå, virkelig gjort en bra jobb Hvor fikk du tak i OZ felgene forresten?
bård Skrevet Juni 4, 2008 Skrevet Juni 4, 2008 Hvordan er det å gir med så lang girspak på vanlig kasse? Blir det ikke lange bevegelser? Blir jo kortere vei fra ratt til gir, men vandringen på spaken blir jo desto større..
thorbis Skrevet Juni 4, 2008 Forfatter Skrevet Juni 4, 2008 takk for det. ang felgene så dukket dem litt skult opp i en annonse her på forumet faktisk. heiv meg på telefon med engang jeg så alle specsa og handel blei gjort. det med girstanga er faktisk veldig godt. har sveisa om spakstellet under og forlenga den så det er relativt kort vandring på giringa samt at jeg slipper helt ned i gulvet for og gire. eneste problemet er at girkassa synger på siste værset nå. er koplinsakselen som tar kvelden. har noe jævlig uling i kasse, diffen uler den oxo men det har med sveisa sperre og småslitte lagre fra 82 og gjørra vil jeg tru:P hehe mvh Thorbjørn R
thorbis Skrevet Juni 4, 2008 Forfatter Skrevet Juni 4, 2008 fikk ikke eksosen i dag så, dagen gikk med til og lage meg ett vindusspyleranlegg da jeg hadde rivi bort det gamle. pga glassfiberpanseret som skal tas hurtig av og på så valgte jeg og felle dem inn i dekslene til kaldluftinntaket under friontruta, blei faktisk ganske så profft om jeg får si det sjøl hehe. i morra håper jeg kanskje jeg får masa på trond.s til og få pelt av understellet sitt så jeg kan setta på det og få kjerra godkjent med det understellet da jeg mangler tuv på D2 coiloversa. ellers så blire masse småfiksig utover uka og helga. kommer med bilder i morra. ole a her på forumet var og henta ny gromvogn i dag, så nå er det virkelig masse fine gamle bmwer i gjengen vår. hehe. kommer nok noen bilder av den også snart. er en e12 528, med 77990km på tellern og 99% strøken vil jeg si. GRATULERER SÅ MYE OLE! detta var gromt. mvh Thorbjørn R
thorbis Skrevet Juni 10, 2008 Forfatter Skrevet Juni 10, 2008 ja da skal bilen på godkjenning i morra så da får det briste og bære. er kun en godkjennings hos bmw jg skal ta i morra da. bt godkjenninga kommer etter jeg har vært der. noen bilder av ossen den ser ut i godkjenningsstand hehe. suns kanskje ikke looken er like grom nå som den var hehe mvh Thorbjørn R
RoaldJ Skrevet Juni 10, 2008 Skrevet Juni 10, 2008 lekker den olje, siden du har papp-eske under motor?
thorbis Skrevet Juni 11, 2008 Forfatter Skrevet Juni 11, 2008 hehe ja er en liten lekasje der ja. klarte og laga rift i bunnpanne pakningen på den når jeg bytta bunnpanne. ellers så blei bilen godkjent hos tronrudbil i dag så nå er den en ombygd 325 i bmws register hehe. mvh Thorbjørn R
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå