Gå til innhold

hvordan spiller høytalere i glassfiber kasse?


 Share

Anbefalte innlegg

tror nok ikke hattehylla på bilde kan brukes på show akkuratt nei..

tenker mest på om glassfiberen vibrerer og vil lage irreterene ulyder?

hva andbefales av filt\demping osv generelt i høytalerkasser?

bare å polstre alle vegger ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror nok ikke hattehylla på bilde kan brukes på show akkuratt nei..

tenker mest på om glassfiberen vibrerer og vil lage irreterene ulyder?

hva andbefales av filt\demping osv generelt i høytalerkasser?

bare å polstre alle vegger ?

Glassfiber er kurrant å bruke det. Kan være greit å legge ett lag med dBaxe eller lignende inni for og dempe resonansen på den litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der så ikke bra ut. Dessuten er det jo en invitasjon for de som liker å stjele stereoanlegg.

Glassfiber er langt fra optimalt med tanke på stivhet, men det går nok greit siden det er så små arealer det er snakk om her. Du får kjøpt dempemateriale spesielt utviklet for høyttalerkasser på f.eks. Eltek. Koster jo ingenting uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker...tenkte på å bruke hele hatthylla og bygge skrått ut..

men for se hvordan det blir..antagelivis blir det 2 stk 8" FOCAL 21V2..

om det er nok plass har jeg også tenkt litt på å bygge 10" bass slik som på bildet..

men tror ikke det er det letteste og få til om passasjerer skal ha plass til føtene sine!!kansje noen som har prøvd alerede?

subinplace.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neppe noe gunstig med tanke på klimaet vårt, tenker på masse snø, grus og søle..kanskje med en annen grill.

kansje om jeg la et trekk over i tilegg,men sant som du sier.. for bare passe på at passasjerer tørker skoene sine først..hehe :?

takker for svar..for se hvordan det blir..legger inn en tråd her når jeg er i gang..først prioritet er å få byttet noen deler før eu kontroll,så går en del penger der først...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp laget glassfiberkasser til 2 stk 12'' i bagasjerommet. Jeg ble veldig fornøyd med lyden :D Klart det blir noe resonans når jeg spiller virkelig høyt og hardt, men ved volum som ikke overstiger smertegrensa er bassen veldig fin og ren. Da vi bygde kassene brukte vi vel ca. 6 lag med glassfibermatte og noen ekstra lag med kun polyester for å jevne ut. Kassene kommer hvertfall ikke til å knuse med det første for å si det sånn, ble veldig stivt. Masse dempemateriale inni er en nødvendighet etter min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...