Dirty Skrevet August 16, 2006 Skrevet August 16, 2006 som noen kansje har fått med seg på andre poster. så har jeg byttet ut min m40 motor med en IS m44 så idag var den store dagen. startet bilen og tok meg en tur! merket med en gang at den ikke dro noe serlig mer en m40ien. noen som den skal gjøre! og den sviver ikke helt bra på tomgang! faen kommer ikke på hva det heter i farten . men den koblingen du kobler på eksosen! som finjustere. den ryker vist litt ofte har jeg hørt? noen tips`? den lekker forresten litt eksos! mvh kim
BMW 2002 Fredrik Skrevet August 16, 2006 Skrevet August 16, 2006 Prøvd å gji den mere enn 4000 omdreininger ? De liker turtall.... Hvor lekker den eksos?
Dirty Skrevet August 16, 2006 Forfatter Skrevet August 16, 2006 kjører den til 6... lekker litt i manifoilen
Schnellfahren Skrevet August 16, 2006 Skrevet August 16, 2006 Min 318iS drar ihvertfall merkbart bedre enn gamle 318i'en...
Dirty Skrevet August 17, 2006 Forfatter Skrevet August 17, 2006 Du bytta hjernen da??? ja byttet alt av det eletriske gjerne osv!' men har en anelse om at det kan være luftmengemåleren! ?
BMW 2002 Fredrik Skrevet August 17, 2006 Skrevet August 17, 2006 Frieksos kan ha mye å si siden den lekker eksos før lambdasonden. Ellers kan det være dårlige plugger, lambdasonde, luftmengdemåler, leksasje i vakuummålere. Eventullt om noen har skrudd opp toppen og ikke har klart å få timingen til kammen på rett plass
stianosthus Skrevet August 17, 2006 Skrevet August 17, 2006 Hverken lamdba eller lmm har vel noe å si på full gass? eller?
BMW 2002 Fredrik Skrevet August 17, 2006 Skrevet August 17, 2006 Hva skal du ellers med de komponentene?
Radeon Skrevet August 17, 2006 Skrevet August 17, 2006 Lambdaen merker jo gassene i eksosen å justerer vel bensintilførselen etter det, og hvis mye av eksosen går ut før lambdaen så gir nok det utslag ja...
hagenisse Skrevet August 17, 2006 Skrevet August 17, 2006 så idag var den store dagen. startet bilen og tok meg en tur! merket med en gang at den ikke dro noe serlig mer en m40ien. noen som den skal gjøre! Hm. Forventer du mye? Under 4000 merket jeg ingen forskjell på min egen m42 og ChrZz sin M40. Over er det merkbar forskjell derimot. Forresten, skal det gå unna kan du ikke gire på 6, men på 7!
oddis Skrevet August 17, 2006 Skrevet August 17, 2006 Tett alle lekasjer. Blir det ikke bedre så ta en kompresjonstest.
Dirty Skrevet August 17, 2006 Forfatter Skrevet August 17, 2006 hva er galt når det putrer i eksosen ? høres jo ut som en fiskebåt bakfra takk for svar btw!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå