Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
328 er jo til å bli sprø av når man slipper gassen. :wink:

Ikke bare 328i... også 323i... M52 motoren med andre ord... :roll:

Pedi:... det er som alltid dyrt å være fattig (i relativ forstand), men mange gjør det værre for seg selv enn strengt tatt nødvendig.

Skrevet

Men folk får gjøre som de vil, for dette er visst noe jeg aldri skal bli klok på.

Den kjøper eg. :wink:

Men, kammer, chip, effektanlegg, grenrør vil du nok merke litt,

men som nevnt tidlegage tommelfingel regelen er 1000kr pr. 1hk

Enkleste er å selge den og kjøpe en med større motor.

Men vist du kjøper data sprut, andre dyser, få tak i grenrør, bygger om eksosen, billig turbo f.eks T3 fra cosworth får du nok 200hk

Skrevet

Det er som alltid dyrt å være fattig (i relativ forstand), men mange gjør det værre for seg selv enn strengt tatt nødvendig.

WORD :roll:

Skrevet

Hva prater dere om egentlig? :?

Det velkjente problemet med at BMW´er med M52 motoren ofte nykker/lugger når man slipper gassen på et lavt gear... :roll:

Skrevet

Den var ny for meg.

Virker ikke som at det er noe verre enn på noen andre BMW'er. Slipper man gassen brått eller "feil" så nykker det.. men det gjør det på alle biler. Er noe man lærer seg å kjenne hvordan man skal bruke clutchen og gassen. Blir jo noe annet med en bil som er høyt giret. For de som er vant med lavt giret 4'er vil det virke som en høyt giret 6'er nykker mer.

Skrevet
Vær fornøyd med de hestene du har.

Får du 240hester , vil du ha 340hester etter det.

Etter det over 400.

Slik går det til du smeller hele bilen, mister lappen, skader deg, eller finner ut man trenger ikke masse hester for å stå i kø til og fra jobb

For en kjedelig innstilling :roll:

Skrevet
Den var ny for meg.

Virker ikke som at det er noe verre enn på noen andre BMW'er. Slipper man gassen brått eller "feil" så nykker det.. men det gjør det på alle biler. Er noe man lærer seg å kjenne hvordan man skal bruke clutchen og gassen. Blir jo noe annet med en bil som er høyt giret. For de som er vant med lavt giret 4'er vil det virke som en høyt giret 6'er nykker mer.

Du behøver ikke å slippe gassen for at det skal nykke i f.eks en E36 323i. Det holder med å ligge i jevn hastighet på 2. gearet i la oss si 2500-3000 rpm. Det virker som om gasspedalen går lett opp og ned... uten at du medvirker til at den gjør det... den holdes med andre ord stille og bilen nykker allikevel. Det går i perioder... og kan være skikkelig irriterende... :?

Skrevet

Takk for gode råd, diskusjonen har gått helt "out of hand". det gikk fra "Skal jeg trimme min 318is og hvordan" til "nykker det i 328 og 323! dette er jaggu en konge side, sjukt hvor mye peil mange av dere har!

Skrevet

Min har ikke den nykkingen i hvertfall. Det kan jeg garantere.

Kan jo være gasswiren som var justert litt feil på den 323'en du hadde E9. Eller gasswire som henger litt igjen.

Eller forresten høres mer ut som en feil med bensin tilførsel eller tenning. En diagnose hadde kanskje avslørt dette. Jeg tipper på en dårlig coil.

Skrevet

Samme greiene har jeg på min M50B25.

Der nykker den når jeg holder jevt turtall i ca. 50 kmt. Jeg har teorier om bensinfilter eller noe annet med bensintilførselen...

Så det er nok ikke bare med M52 dette forekommer :P

Skrevet

Rykker og napper ?????????????? Da er det jo noe galt, det skal ikke være slik selv om man har hørt om en som har samme problemet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...