Gå til innhold

Shortshift spørsmål


maartn
 Share

Anbefalte innlegg

Har lest litt om personer som har byttet til shortshift, men vil likevell ha noen konkrete svar om noen orker :)

1. Er z3 spaken optimal for meg? BMW 318i E36 / M40

2. Trenger jeg bytte alle ringer osv? Hørt at det skal være litt av ett liv

3. Noen ellers store problemer med å bytte den? Som er vanskelig for en ikke "bilmekaniker" ?

Litt usikker på om jeg skal tørre å prøve meg på det nemlig.

Takk på forhånd om noen svarer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3: På min måtte det lange staget bøyes littegrann, slik som vist på DIY her. Kan være ganske kronglete å demontere staget i girkasse enden pga kardangen som er i veien. Hvis man ikke har biiiiiiiittesmå eskimohender og fingrer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er OK og skifte.ta v skinntrekket,dra av gummibeskyttelsen,vri rundt hvite plast greia som kula som stanga sitter i og dra den opp.1 clips holder girstanga fast i et stag som styrer giringa,ikke vanskleig.problemet mitt er at short shiften (girstanga ble så jævli fremover lent liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen problem å montere shortshift, det fikser du lett. Eneste som kan være litt tricky er å få av den hvite plast-ringen som stanga sitter i, men med litt jobb så går det :)

Jeg måtte ikke tilpasse noe som helst på min, den passet perfekt og hadde herlig tight giring.

Kjøpte den på scmiedeman

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare kjør som en honda eier i kr.sand.

var gatebil i kr.sand i fjor tror jeg vis jeg ikke tar feil'/ mulig jeg gjør. men uansett . han hadde bare kappa av og sveist på haha:P gikk en 2 timer så knakk hele shitten :P herregud å mi lo. vi lo i mange dager etterpå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare kjør som en honda eier i kr.sand.

var gatebil i kr.sand i fjor tror jeg vis jeg ikke tar feil'/ mulig jeg gjør. men uansett . han hadde bare kappa av og sveist på haha:P gikk en 2 timer så knakk hele shitten :P herregud å mi lo. vi lo i mange dager etterpå :P

Hvis du gjør det ordentlig så skal det holde det... Men han hadde åpenbart ikke gjort det ordentlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen problem å montere shortshift, det fikser du lett. Eneste som kan være litt tricky er å få av den hvite plast-ringen som stanga sitter i, men med litt jobb så går det :)

Jeg måtte ikke tilpasse noe som helst på min, den passet perfekt og hadde herlig tight giring.

Kjøpte den på scmiedeman

okey, tnx.. ser du bor i ålesund.. får komme å hjelpe meg du da :PP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...