Gå til innhold

Rar lyd ved 4-5000 omdreininger


Tommasso
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har en bmw e30 320i.

merka når jeg var ute å kjørte istad at når jeg gir på å kommer til ca 4-5000 omdreininger, så kommer det en liten *poff poff * lyd, også kjenner jeg det rykker litt i bilen, den rykningen kan kjennes som at den ikke får bensin.

noen som skjønner hva som kan være feilen?

er det kanskje noe dritt i bensinen/bensinfilteret/bensintanken?

takker for alle svar..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg var ute å kjørte nå, så var det ikke noe idet hele tatt.. kanskje det bare var fordi jeg nesten kjørte tanken tom før jeg fylte bensin igår?!

I så fall stemmer min teori om at pumpen ikke klarer å levere nok bensin... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolig er det bensinpumpen som ikke klarer å levere nok bensin... et typisk symtom når den begynner å dra på årene. Jeg er ikke sikker i min sak, men slike pumper koster ikke stort.

Et vanligere problem med bensinpumpene er vel heller at de slutter å virke.

Ei heller er dette gjerne den billligste delen på en E30, spesiellt ikke hvis det er en face-lift utgave (med pumpe i tank..).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et vanligere problem med bensinpumpene er vel heller at de slutter å virke.

Ei heller er dette gjerne den billligste delen på en E30, spesiellt ikke hvis det er en face-lift utgave (med pumpe i tank..).

Hmmm... facelift ja... det tenkte jeg ikke på i farten... jeg hadde en 1987 320i... i 1988. Apropos bensinpumpene har jeg to ganger erfart (med den nevnte 320i´en og en Porsche 924) at de begynner å fuske på høyt turtall før de slutter helt å virke. Jeg vet ikke hva som er normalt... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...