Tommasso Skrevet August 18, 2006 Skrevet August 18, 2006 Jeg har en bmw e30 320i. merka når jeg var ute å kjørte istad at når jeg gir på å kommer til ca 4-5000 omdreininger, så kommer det en liten *poff poff * lyd, også kjenner jeg det rykker litt i bilen, den rykningen kan kjennes som at den ikke får bensin. noen som skjønner hva som kan være feilen? er det kanskje noe dritt i bensinen/bensinfilteret/bensintanken? takker for alle svar..
Fredrik Skrevet August 18, 2006 Skrevet August 18, 2006 Trolig er det bensinpumpen som ikke klarer å levere nok bensin... et typisk symtom når den begynner å dra på årene. Jeg er ikke sikker i min sak, men slike pumper koster ikke stort.
Bmw323i Skrevet August 18, 2006 Skrevet August 18, 2006 kan du forklare den lyden litt bedre? er det en slå lyd? d første jeg ville gjort var å sjekke bensintrykke.kan nesten høres ut som om det er rådebank...
Tommasso Skrevet August 18, 2006 Forfatter Skrevet August 18, 2006 Når jeg var ute å kjørte nå, så var det ikke noe idet hele tatt.. kanskje det bare var fordi jeg nesten kjørte tanken tom før jeg fylte bensin igår?!
Fredrik Skrevet August 18, 2006 Skrevet August 18, 2006 Når jeg var ute å kjørte nå, så var det ikke noe idet hele tatt.. kanskje det bare var fordi jeg nesten kjørte tanken tom før jeg fylte bensin igår?! I så fall stemmer min teori om at pumpen ikke klarer å levere nok bensin...
Tommasso Skrevet August 18, 2006 Forfatter Skrevet August 18, 2006 ja, det kan godt hende.. jeg burde kanskje kjøpemeg ny bensin pumpe da?
Fredrik Skrevet August 18, 2006 Skrevet August 18, 2006 ja, det kan godt hende..jeg burde kanskje kjøpemeg ny bensin pumpe da? Nei... ikke hvis du kun kjørte tanken tom for bensin...
Pedi Skrevet August 18, 2006 Skrevet August 18, 2006 Trolig er det bensinpumpen som ikke klarer å levere nok bensin... et typisk symtom når den begynner å dra på årene. Jeg er ikke sikker i min sak, men slike pumper koster ikke stort. Et vanligere problem med bensinpumpene er vel heller at de slutter å virke. Ei heller er dette gjerne den billligste delen på en E30, spesiellt ikke hvis det er en face-lift utgave (med pumpe i tank..).
Fredrik Skrevet August 18, 2006 Skrevet August 18, 2006 Et vanligere problem med bensinpumpene er vel heller at de slutter å virke. Ei heller er dette gjerne den billligste delen på en E30, spesiellt ikke hvis det er en face-lift utgave (med pumpe i tank..). Hmmm... facelift ja... det tenkte jeg ikke på i farten... jeg hadde en 1987 320i... i 1988. Apropos bensinpumpene har jeg to ganger erfart (med den nevnte 320i´en og en Porsche 924) at de begynner å fuske på høyt turtall før de slutter helt å virke. Jeg vet ikke hva som er normalt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå