Teekay1983 Skrevet September 4, 2006 Forfatter Share Skrevet September 4, 2006 Vet ikkje. Er kanskje ikkje alle verksted som gir mangellapp på slitt casterstaget på en EU-kontroll??, men dersom det er vanlig med mangellapp så velger jeg å tro at staget er i orden, siden bilen min var på EU-kontroll for 2 måneder siden. Neste punkt på programmet blir nok å fylle mer luft i dekkene og deretter teste vinterdekkene fremme dersom det ikkje hjelper. Da bør det være mulig å lokalisere årsaken til ristingen litt enklere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet September 5, 2006 Share Skrevet September 5, 2006 heij jeg hadde egentlig det samme problemet det ristet og herjet! jeg trodde det var kast i skivene osv. men så var det dekkskifte. byttete dekkene så ble den gull Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e28stian Skrevet September 5, 2006 Share Skrevet September 5, 2006 Hadde også lignende problem i min bil, Bytt casterstagsforingene, en ellers umerkbar ubalanse i skiver/hjul blir kraftig forsterket av slitte casterforinger, e28 sliter hardt på disse foringene. Fikk merknad på casterstagsforingene sist vinter. Når de begynner å bli slitt, blir de slitt veldig fort, så sjekk og evt, skift selv om de var ok for 2 måneder siden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sn|per Skrevet September 6, 2006 Share Skrevet September 6, 2006 Jeg har en del risting i rattet på min e46. Rister skikkelig når jeg bremser ned og rister når jeg kommer oppi 140 km/t. Merker også at det rister når jeg kjører over ujevnheter i veien. Har bestilt nye skiver rundt om og endeledd. Kan det være andre ting? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arnem535i Skrevet September 7, 2006 Share Skrevet September 7, 2006 Dette er en av to ting eller en kombinasjon.... Først og fremst MÅ du ha senterringer !!!!!! Uansett alder på casterforinger - SKIFT DEM... Du kan skifte bremseskiver og avballanser hjul til du blir grønn uten at det hjelper. E28 og E34 har samme sykdommen her Casterforingen er synderen. Powerflex polyuretan for du hos KOED.dk eller Du kan bestille forsterkede foringer hos germanautosalvage.com Anbefales ..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Voon Skrevet September 7, 2006 Share Skrevet September 7, 2006 jeg sliter med risting jeg og, gjerne fra 110 og så gir det seg rund 115. kommer tilbake på rundt 125 (mitt speedometer er endel feil. ca 10, men dette varierer jo litt.) Jeg har tenkt at det bare er avbalanseringen som ikke er helt god for det har vært bytta en hel del til forstilling. hadde også en gusom risting og klakking ved nedbremsing, men det var kast i skivene og eb bremsekloss som satt fast. bytta skiver og klosser fremme, og voila! null bremseristing Lurer fremdeles på hva som er årsaken til ristinga i "høy" fart. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå