xZoPpY Skrevet September 8, 2007 Skrevet September 8, 2007 Meget flott prosjekt du har her! Har bare et lite spørsmål... hva er forsikringen på noe slikt som dette? Og m3 med stor motor som dette f.eks...
325ti Skrevet September 12, 2007 Forfatter Skrevet September 12, 2007 da er iallefall superweekend ute av bildet. fikk råde havari i dag. så no sitter jeg me to valg kaste ut,bygge nytt med grym innmat sette i orig motor og peise på hva det blir vet jeg ikke enda. litt hendelses forløb. jeg og rms va på map turer inn og ut brusdal, fikk justert bensin,tenning. og vi fikk noen mil i en svært potent e30;) første bilen jeg har kjørt som slipper i 100 på pådrag i 3 gir. og lett nervøs i fjerde. (vått,vell og merke) og for et skubb...! syko. spool upen som jeg tvilte litt på slo meg i hardt i fjeset ved og ladde ufattelig tildli! stilte overboost control på 1,0 bar og jeg tror vi peaka på 1,2 på det meste etter og sett over loggen. så var de tilbake til vika, statoil og kjøpe røyk. medover mot jobben igjen og tok noen få drag utenfor jobben. tok oss en sigg og chilla litt med bilen på tomgang. så skulle de dras igjen. 1,gir.....2 gir litt pådrag og knas! havariet var et faktum. så kvelden endte dramatisk med hull i blokk og hvit stygg røyk alle veier. på syl nr 5 eller 6 konstaterte vi hull i blokk og sikkert noen stygge råder;P MEN! lysta er definitivt tilstede for og bygge opp med ny blokk,skikkelig innmat og få et rått bygge som tåler påkjennigen goblokka mi fra 85 ikke tålte, for gud bedre!!! dette ga mersmak. frister lite med original 325 etter de få mila vi fikk for og si de slik. det som har skjedd (teorier) topp pakning har gått til xxxx og fylt opp en sylinder med vann og tatt en råde. rådene mine har vert litt banan og fikk overkill på den siste turen. angrer seff nå på at jeg ikke målte de på rett når jeg dreiv på med maskina. MEN igjen...;P turbo funket upåklagelig(spollup) grenrør virker upåklagelig. trykkrør upåklagelig en sykt presis bredbåndslambda fra plx målere virker som fjell. clutch virker upåklagelig eksos'n fra aam er grym med andre ord, delene er på plass fra før og "ny" blokk er allerede oppsøkt. så nå skal jeg dusje, se landskamp og gå i tenke boksen i morga skal bilen dras på lokalet igjen og motor ut atter en gang. kommer med bilder fra havariet og muligens en sikker grunn til hvorfor det skjedde. så håper jeg bare på snø fort så den trofaste(stygge) scorpioen bli morro igjen. ps. de sier det hjelper og ta de med et smil!.......... og telle timene som så fort gikk i knas....blæh!!! men i uutgans punktet er jeg på jakt etter en komplett m20b25 maskin med ledning og/eller en original 2,7 blokk med underspyling. så kjenner dere noen som har til overs så gi et vink på pm
e30 tic Skrevet September 12, 2007 Skrevet September 12, 2007 synd den gikk i lufta da!! men bra du fikk testet den og fremdeles har arb lyst slik det skal være... hvilken plx har du? en med logging eller?
325ti Skrevet September 12, 2007 Forfatter Skrevet September 12, 2007 har denne http://efmotor.no/wblambda/smafr.html ja faen, må vell bare rive ut igjen og starte på nytt. mange timer bortkasta om ikke!. ble mildt sagt imponert over de draga vi tok før det skar seg. tipper mere om mere på en råde, for bensin,tenning og turbo trykk var en perfect match!
e30 tic Skrevet September 12, 2007 Skrevet September 12, 2007 samme plx'en som jeg har det dere.. funker bra di! koblet den sammen med sprutet eller? hvilken utgang brukte du da isåfall?
325ti Skrevet September 17, 2007 Forfatter Skrevet September 17, 2007 vell, da har demonteringa begynt igjen. gjort klart de meste til og slite ut motor igjen og begynne og plukke den i fillebiter, skal blilitt psennende og se hva som har forgått. ny blokk er i boks,veiv fra 324 samt oljepumpe er ordna, og stempler og råder fra krb blir bestilt asap. skal se om jeg ikke får inn no bilder når jeg deler faenskapen! _________________
vrossi46 Skrevet September 19, 2007 Skrevet September 19, 2007 venter spent på bilder men var der noen form for skader på rådene når du satt i hop motoren..?
325ti Skrevet September 19, 2007 Forfatter Skrevet September 19, 2007 venter spent på bilder men var der noen form for skader på rådene når du satt i hop motoren..? det ble ikke sjekket desverre!. motor skal ut strax, da skal de tas bilder;) gjort klart alt i dag så nå mangler jeg bare elefanten til og løfte ut. men blir opptatt med supersportweekend fra i morga av. så de blir sikkert neste uke!
Frode_E30 Skrevet September 20, 2007 Skrevet September 20, 2007 Kjipt med havari Hva ble prisen på stempel/råder?
knut_olestad Skrevet September 20, 2007 Skrevet September 20, 2007 Surt ja!! Men smidd 2.4d veiv og krb snacks så bør det holde neste gang
325ti Skrevet September 20, 2007 Forfatter Skrevet September 20, 2007 prisen nermer seg stygt 20k med alt som trengs. surt ja. men den turen jeg fikk i bilen holder motet oppe heldigvis;)
PenguiN- Skrevet September 20, 2007 Skrevet September 20, 2007 gromt bygg! Håper redskapen holder neste gang den startes opp og at gliset ikke stilner merkbart lykke til!
325ti Skrevet September 24, 2007 Forfatter Skrevet September 24, 2007 jess. here it goes. tok som nevnt tidligere ut motor i dag og delte den. det var syl nr 6 som har gått til helvxxx. grunnen til hull i blokka på 5'ern var fordi den har dratt rundt deler fra råde og stempler og slått hull. min teori er at stemplet har gått, kan se ut som der har vert en liiiten sprekk i det og derav låst seg og slitt en råde rett av. når det er sagt mener vi på og se at noen av rådene er skeive. så slik kan det gå gitt. bilder følger... hull bak starter på syl nr 6 hull på syl nr 5 andre side av blokk stempel på sekseren råde nr6 stempel og råde deler stemplet etter jeg tok det ut sylindervegg nr 6 stempel nr 6 igjen,litt vanskli og se men man kan se et brunt oljespor, noe som sikkert har vert en sprekk. litt råde;P så slik ser det altså ut med uggent havari. ser på stempla at de har gått fett,og det er ingen spor etter tenningsbank. med tanke på at vi ga den rikelig med bensin og feig tenning på grovmappen er det nok et brudd som følge av den sprekka. mener jeg! forøvrig gikk ventilene på syl nr 6;P
TSL Skrevet September 24, 2007 Skrevet September 24, 2007 bare og stå på og bygge en ny maskin. godt du fikk soppas med drag at lysta ikke blei borte, sabla fin den bilen din. lykketil videre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå