Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

blir bra det her..

er noe drit når sånn spåpjatt skjer ass.. kan forestille meg du kom med noen gloser da :lol:

lykke til videre

• Svar 296
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
blir bra det her..

er noe drit når sånn spåpjatt skjer ass.. kan forestille meg du kom med noen gloser da :lol:

lykke til videre

blei noen gloser ja,men kansje det var til de beste, nå får jeg en enda råere blokk=) se det positive i det, men så for meg sesongen rase i hop ei stund der ja

Skrevet

ser bra ut:) fin løsning der! hade vært sinnsykt kjipt å måtte bytte blokka når den enda iallefall er fullt brukbar.. stå på & lyke til.. har du noen bilder innvendig i bilen?

Skrevet
ser bra ut:) fin løsning der! hade vært sinnsykt kjipt å måtte bytte blokka når den enda iallefall er fullt brukbar.. stå på & lyke til.. har du noen bilder innvendig i bilen?

jah, har nok det. men venter med og leggebut til alle målera og div er på plass;)

• 3 weeks later...
Skrevet

fikk maskinert blokka i dag (thanx rune stokkeland)og smelt i de custom made studsa (thnx sindre lervåg)

er litt mere optimist igjen etter endel tanker om og gi opp denne blokka,og hive i en suge 325 motor. men nå kan de se ut som ting går min vei igjen;)

skal seff ikke juble og sette tenna i tapeten før motoren starter og går, men ser no ingen som helst grunn til at det ike skulle gå. eneste kritiske nå er tiltrekkinga igjen, men skal gjøre dette med serdeles forsiktighet;P hehe. slenger inn de siste av bilder i sammenhengen

Bilde117.jpg

studsa montert

Bilde120f.jpg

topp på vei

Bilde121c.jpg

toppen på plass.

skal trekkes til i morga etter jobb, for så og frakte maskina utpå lokalet og monter innsug og kansje heise motor nedi bilen igjen.

let the games begin=)

• 3 weeks later...
Skrevet

som dere ser fikk vi i maskina og jeg fikk skrudd samme drivlinje og gir. deilig og sette sammen med nye skruer og nye deler! just sweet!

legger til et bilde til av maskina i gullvogna=)

blir vell en liten pjatt i morga med prøving av plassering turbo etc etc. om ikke det blir våler da,noe som ser stygt ut for øyeblikket.

10052007054.jpg

så nærme er det lenge siden det har vert. no er det sprut og grenrør,samt noen målere og ny vindua som er pri. el luke skal og inn.

skifta og en frostplugg,der det stod motorvarmer før og skifta en aksel på ene ventil justeringa pga slitte gjenger.

Skrevet

Vil det fungere/bli kjørbart med den svære lastebilturboen? (er vel fra en Dodge diesel) Vil tro at den ikke lader mye på lave turtall, må mye eksos/flow til for å snurre den opp i noe fart.

Skrevet

jess, stemmer nok det. turbo'n stammer fra en cummings diesel. så jeg setter noe penger på at gutten som skal sy grenrør til meg vet hva han driver med, om grenrøret blir bra skal det gå greit. twin entry på snurra, så det gjelder med eksos hastighet ikke eksos masse!. tennrekkefølge etc må tas med i beregninger. har en dialog med en amerikaner som rukte denne turboen på en 525, han spoler greit og har trykket p rundt 3200 rpm. får vi til det skal jeg vere fornøyd. blir mer som en test sesong dette.

Skrevet

liten update, har så smått begynt og planlegge plassering av turbo og få laget et grenrør med splitpuls! eller er det polering av kompressor hus som foregår! greit og ha en kollega som ikke jobber i arbeids tida somkan polere de stor arerala;P hehe takker doffa

noen bilder.

15052007078.jpg

16052007080.jpg

• 2 weeks later...
Skrevet

på tide me ny update, i hoved sak grenrør. men fikk og plassert A/F måler inne i bilen i dag. men har vert mest med på grenrørlaging, holding og prøving, snuing av eksos og kompressor hus. etc etc. venter på lednings matta fra megasquirten så dette er på stedet hvil. fikk også dreia en plugg til gassspjeldet mitt som jeg banka på plass! ting begynner og fallep plass=) bilder fra dagens økt follow's

23052007112.jpg

23052007120.jpg

23052007114.jpg

23052007118.jpg

23052007115.jpg

23052007113.jpg

som dere ser passer jeg på og holde RMS i arbeid;)

uansett en liten teaser om hvordan det ferdige resultatet bli=)

Skrevet

ser jo bra ut dette, solide flenser du har fått lagd deg der!

316 du bygger i eller? har du flere bilder :)

er så smått i gang med flenser eg også.

ser det kan bli trangt med filter og lmm på suge side for min del, kansje eg bare skulle få meg MS eg og!

lykke til, kommer til å følge med her

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...