mr.big Skrevet August 19, 2006 Skrevet August 19, 2006 Som overskriften sier slammrer bremsecalipperne forran ganske mye når jeg kjører over små humper og ujevnheter i veidekket. Lyden forsvinner når jeg tråkker lett på bremsen, slik at klossene akkurat legger seg på skiva. Skrudde av det ene hjulet og kjente på caliopperen, og den bevegelige delen av calipperen som den ytre bremseklossen sitter på var det ganske mye slakke på 2-3 mm. Og det kom en "slamre" lyd da jeg leet på den. Hvordan fikse dette? Holder det å smøre inn glidestemplene i tykk smurning, slik at metall mot metall lyden forsvinner, eller holder det å skifte monteringssett til bremseklosser???
Øyvind L. Skrevet August 19, 2006 Skrevet August 19, 2006 Har du mistet den bøylen som skal sitte på utsiden av kalipperen?
mr.big Skrevet August 21, 2006 Forfatter Skrevet August 21, 2006 Takk for hjelpa Øyvind L, du hadde helt rett. Da er det vel bare å kjøpe nytt monteringssett da? Elller selges disse i løs vekt?
Mr_Sunde Skrevet August 21, 2006 Skrevet August 21, 2006 Vil tro du får den i løs vekt. Delenummer : 34111160348
Øyvind L. Skrevet August 21, 2006 Skrevet August 21, 2006 Takk for hjelpa Øyvind L, du hadde helt rett. Da er det vel bare å kjøpe nytt monteringssett da? Elller selges disse i løs vekt? Bare hyggelig.. Opplevede det samme på min en gang.. Selges i løs vekt ja. Den er ikke en del av motrerings settet..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå