oddis Skrevet August 23, 2006 Share Skrevet August 23, 2006 Er det en blå vi snakker om? Som gikk på Gatebil et par år? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2mMy Skrevet August 23, 2006 Share Skrevet August 23, 2006 han har vel prøveskilter da bilen ble brukt som trekkplaster til en butikk eller.no blei vel aldri brukt daglig heller den andre så.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Anders- Skrevet August 23, 2006 Share Skrevet August 23, 2006 hva skjer her a? er det mulig liksom. Gratulerer med fet bil, men du kunne jo latt bildene stå da. Måte på å ta seg nær av ting på da.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas1 Skrevet August 23, 2006 Share Skrevet August 23, 2006 Er det en blå vi snakker om? Som gikk på Gatebil et par år? Vet ikke. En blå med sølvstriper og vinge bak iallefall. - Og med sånn svart vind-greie under. Så skikkelig fin ut det kvarteret bildet lå ute... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NSS Skrevet August 23, 2006 Share Skrevet August 23, 2006 Herregud da gutter... Er dere virkelig så misunnelige at dere må mobbe han? Prøve skilter eller ikke, denne bilen drar ALT av biler inne på dette forumet(Så vidt jeg vet). Kanskje ikke det fineste interiøret jeg har sett, men alle har sin smak, og hvem trenger interiør med en sånn motor? Sleng opp noen bilder av utsiden på doningen og gjerne motoren!!! :) Finnes kun 2-3 Dodger jeg liker og vipern er en av dem Om han isåfall kjører på kjøreskilter er ikke det rart med de avgiftene på bil i dette møkka landet... Sjekk dette her f.eks: M5 Norge: 1,553,800 NKR (veilende pris, kilde: BMW.no) M5 Sverige: 850,000 SKR (veilende pris, kilde: BMW.se) M5 USA: 499,380 NKR(81,200$) (veilende pris, kilde: BMWUSA.com) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil Sømme Skrevet August 24, 2006 Share Skrevet August 24, 2006 M5 Norge: 1,553,800 NKR (veilende pris, kilde: BMW.no)M5 Sverige: 850,000 SKR (veilende pris, kilde: BMW.se) M5 USA: 499,380 NKR(81,200$) (veilende pris, kilde: BMWUSA.com) :cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry: :angry::angry::angry::angry::angry: ..snufs.. Død over sosialistene! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haakon Skrevet August 24, 2006 Share Skrevet August 24, 2006 M5 Norge: 1,553,800 NKR (veilende pris, kilde: BMW.no)M5 Sverige: 850,000 SKR (veilende pris, kilde: BMW.se) M5 USA: 499,380 NKR(81,200$) (veilende pris, kilde: BMWUSA.com) :cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry: :angry::angry::angry::angry::angry: ..snufs.. Død over sosialistene! så sammenligner vi oss med usa igjen,hvor 45millioner mennesker ikke har råd til legehjelp,1% av befolkningen sitter inne og det er krig i gatene.. og hvis dolk snor seg unna samfunnsansvaret med å kjøre på prøveskilter så synes jeg ikke det er greit,men det er jo like ille av forsikringsselskapet å hjelpe han med det. for den er vel forsikra også på prøveskilter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil Sømme Skrevet August 24, 2006 Share Skrevet August 24, 2006 så sammenligner vi oss med usa igjen,hvor 45millioner mennesker ikke har råd til legehjelp,1% av befolkningen sitter inne og det er krig i gatene..og hvis dolk snor seg unna samfunnsansvaret med å kjøre på prøveskilter så synes jeg ikke det er greit,men det er jo like ille av forsikringsselskapet å hjelpe han med det. for den er vel forsikra også på prøveskilter Se på Tyskland da, eller Østerrike, eller Sveits, eller Frankrike.... Det er mange land med "litt" rimelige biler som fortsatt har et utmerket helsevesen. Og dette er også land uten oljepenger, men det er en helt annen debatt. Det verste er at vi vel ikke ville fått mer inflasjon eller høyere rente om man fjernet bilavgiftene, siden et tapt menneskeliv i trafikken har en samfunnskostnad på 15 millioner kroner. Og med tanke på den norske bilparkens alder, så hadde vi vel spart noen liv, og ganske mange hadde fått mindre alvorlige skader som igjen hadde avlastet sykehus og trygdeordninger. Bare tenk hva f.eks. metanolsaken kosta oss i penger når folk døde. Hvis 10 stk døde, koster det oss 150 millioner kroner. Hadde man redusert alkoholavgiftene tilsvarende ville det kanskje ikke vært lønnsomt med smuglersprit, og dødsfallene kunne vært unngått. Og regnestykket hadde gått i null. Hvorfor ikke bare gjøre som gamle sovjet-staten. Du tjener ikke en krone / rubel, men du kan søke staten om å få tildelt en bil hvis du har behov. Ventetiden er bare 2-3 år, men hvis du er flink gutt, så skal du få velge farge på lada'n din Og hvis du snakker om at Dolk løper fra sitt samfunnsansvar, hva da med firmabilene til Stoltenberg, Enoksen og Haga? Var ikke det unnaluring/snylting så lenge de har en egen biltjeneste i kjellern på kontoret, mens de samtidig trenger firmabil i "tjenesten"? Det var en grunn til at de måtte levere tilbake bilene etter politisk press! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haakon Skrevet August 24, 2006 Share Skrevet August 24, 2006 men nesten 50% er jo fornøyd med bil/alkohol-avgiftene ettersom de stemmer som de gjør? nå er vel de nevnte firmabilene på hvite skilter og tollet inn,og det er vel skatt på firmabil? det er forsåvidt ikke greit at politikere eller andre med mye penger utnytter eller undrar seg noe. det er faktisk hårreisende at de som betaler mest skatt i % av lønn er de som tjener mellom ca 250-500 i året og de fleste av disse har liten eller ingen mulighet til å lure til seg noe gratis.. nå er det foresten mye bedre å bli arbeidsledig eller ufør i norge enn i tyskland. det har jeg ingen tall på,men blitt det fortalt av noen tyske "flykninger". høy arbeidsledighet i tyskland. ser da ut til at du har fått velge bil og farve selv tiltross for at du mener vi bor i en komuniststat og blir kvalt av avgifter på alkohol og bil..? at pengene sløses bort eller brukes feil er en annen sak og at en corolla stv med 1.4diesel koster langt over 200k er sykt. at en M5 koster 1.5mill er helt greit. den har sin kjøpergruppe uansett. hadde vært litt mindre kult å kjøpe en hvis den var den mest solgte bilen,og alle naboene også hadde en? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NSS Skrevet August 24, 2006 Share Skrevet August 24, 2006 M5 Norge: 1,553,800 NKR (veilende pris, kilde: BMW.no)M5 Sverige: 850,000 SKR (veilende pris, kilde: BMW.se) M5 USA: 499,380 NKR(81,200$) (veilende pris, kilde: BMWUSA.com) :cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry: :angry::angry::angry::angry::angry: ..snufs.. Død over sosialistene! hvor 45millioner mennesker ikke har råd til legehjelp,1% av befolkningen sitter inne og det er krig i gatene.. Det der er vel akkurat det Irans president sa om USA i et intervju på 60minutes igår kveld Så du tilfeldigvis på? så sammenligner vi oss med usa igjen For all del, jeg kan dra frem flere eksempler fra andre land, og alle kommer til å være billigere på alle måter(untatt danmark) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet August 24, 2006 Share Skrevet August 24, 2006 For all del, jeg kan dra frem flere eksempler fra andre land, og alle kommer til å være billigere på alle måter(untatt danmark) Du får ta med lønningene også da.. For de som bor i de landene du vil dra frem, så er det ikke så billig. Det er billig for Ola Nordmann med fet lommebok. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haakon Skrevet August 24, 2006 Share Skrevet August 24, 2006 jepp så på mens jeg vaska gulvet..rart hvordan ting setter seg fast selv om man ikke følger med men det var intressange fakta og bør tas med i sammenlikningen. bil er et viktig fremkomstmiddel og verktøy og det burde være mulig for de fleste vanlige lønnsmottakere å kjøpe en som ikke er 15år gammel trafikkfarlig og forurensende,men at M5 ,mb 600,aston martin,ferrari osv er høyt skatta ser jeg ingen grunn til å klage over. selv om sosialistene forsvinner og kapitalistene inntar tinget så blir ikke nye biler allemannseie/menneskerett tror jeg. er jo ikke det selv i kapitalismens hjemland usa. rimelig mye gamle vrak ute på veien der også selv om du får en 6års camry for en slikk og ingenting Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NSS Skrevet August 24, 2006 Share Skrevet August 24, 2006 For all del, jeg kan dra frem flere eksempler fra andre land, og alle kommer til å være billigere på alle måter(untatt danmark) Du får ta med lønningene også da.. For de som bor i de landene du vil dra frem, så er det ikke så billig. Det er billig for Ola Nordmann med fet lommebok. Er vel ikke bare pga lommebøker at man har dyrere avgifter her... Er vel i stor hovedsak pga at være politikere vil at vi skal ta kollektiv trafikk mest mulig, og i værste fall kjøpe bittesmå miljøvennlige biler som vi alle garantert kommer til å dø i om vi skulle kræsje i en stor bil... På tide at norge prøver å tjene penger på noe annet enn biler og diverse avgifter som har med bil og slikt å gjøre... Se på sverige f.eks, de tjener faktisk ikke så mye dårligere enn oss, og biler er ca halvparten av prisen der Men nå synes jeg denne tråden har sporet av en gooood del Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kevin=) Skrevet August 24, 2006 Share Skrevet August 24, 2006 hadde jeg hatt muligheten til å hatt en rå bil.. så hadde jeg tatt sjansen.. dolk har muligheten til å ha en rå bil, men det er prøveskilter.. so what?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil Sømme Skrevet August 24, 2006 Share Skrevet August 24, 2006 I Norge har vi 25% moms på alt vi kjøper, vi har arveavgift (selv på gamle hus som har vært i familien i generasjoner), vi har opptil 50% skatt av normale inntekter, vi har bilavgifter på rundt 50% som vi også betaler moms av, vi har årsavgift, vi har beskatning på fordelen av å bo i egen bolig, vi har formueskatt hvis du ikke vil bruke penga akkurat nå, vi har utbytteskatt (som er skatt på penger som allerede er beskattet i firmaet og pengene til å lage firmaet ble beskattet før de kunne opprette firmaet). Men det beste er at SV i en TV-debatt tidligere i år sa at de ikke skjønner at folk benytter mer svarte tjenester når skattetrykket er så høyt som det er nå. De mente at det ikke var noen sammenheng der. Selv Oddvar Stenstrøm (TV2) ble litt målløs da! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå