Gå til innhold

0-200 km/t med E23 745i

Lien
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Imponerende.. og jeg får jo ikke mindre lyst på turboutgaven foran sugeutgaven som jeg nå har av å se slikt.. :)

Hadde vært moro å kjørt bak/ved siden av og sett hvor mye som skiller. Regner vel med at E34en min veier like mye som 745en..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imponerende.. og jeg får jo ikke mindre lyst på turboutgaven foran sugeutgaven som jeg nå har av å se slikt.. :)

Hadde vært moro å kjørt bak/ved siden av og sett hvor mye som skiller. Regner vel med at E34en min veier like mye som 745en..

Det kan vi alltids fikse ved et bimmers treff en gang :) Du drar nok fra mye i starten, men da jeg får trykk skal du nok slite litt 8) Har gransket videoen nå , og det er spesielt fra 100 km/t og oppover det virkelig går unna etter at jeg chippet den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan vi alltids fikse ved et bimmers treff en gang :) Du drar nok fra mye i starten, men da jeg får trykk skal du nok slite litt 8) Har gransket videoen nå , og det er spesielt fra 100 km/t og oppover det virkelig går unna etter at jeg chippet den..

Tror ikke jeg klarer å dra fra det der nei - henger nok fort etter, må jo starte i 2. gir. Du har nok ganske mye effekt helt uten ladetrykk også. Er jo bare litt i kompresjon som er forskjellen før turboen slår inn. I tillegg sliter jeg med at giringen tar så forbanna lang tid på min, girkassa er treg som pokker. Synes det ser ut som din girer utrolig kjapt til å være en gammel automat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg klarer å dra fra det der nei - henger nok fort etter, må jo starte i 2. gir. Du har nok ganske mye effekt helt uten ladetrykk også. Er jo bare litt i kompresjon som er forskjellen før turboen slår inn. I tillegg sliter jeg med at giringen tar så forbanna lang tid på min, girkassa er treg som pokker. Synes det ser ut som din girer utrolig kjapt til å være en gammel automat.

Den virker usedvanlig bra ja, og det er som du sier at giringa tar lang tid. Det er derfor han fra 02/classic styret holdt følge med E36 M3 3.2L på rudskogen. Sparer MYE på å ikke gire.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er om giringen går lett, men det går litt tregt på min. 520en er helt annerledes. Mye lettere på klutsjen også. Menmen.. får vel ofre litt for å ha manuell. I regnvær er det lite som slår manuell gir og rompa ut i 3. gir.. ;) Må finne glede i slikt vi som har for lite hester til å spinne ut alle gira på tørt føre.. :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:shock: plutselig fikk jeg lyst på 745i det gikk jo styggfort!!

Ja, de er virkelig verdt hver en krone!

Presis giring, stor og komfortabel, mye utstyr, stor kjørecomputer, plass til store brede felger, LETT å ta ut krefter av motoren osv osv! :)

Så kjøper du deg en E23 745i og fikser opp/redder, så får du, som lien min fulle respekt :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...