Hakon Skrevet August 21, 2006 Share Skrevet August 21, 2006 gikk godt det der... skjelden man ser E23'er på veiene nu til dags. Hyggelig at de fremdeles eksister og digges av entusiaster. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet August 21, 2006 Share Skrevet August 21, 2006 Imponerende.. og jeg får jo ikke mindre lyst på turboutgaven foran sugeutgaven som jeg nå har av å se slikt.. Hadde vært moro å kjørt bak/ved siden av og sett hvor mye som skiller. Regner vel med at E34en min veier like mye som 745en.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet August 21, 2006 Forfatter Share Skrevet August 21, 2006 Imponerende.. og jeg får jo ikke mindre lyst på turboutgaven foran sugeutgaven som jeg nå har av å se slikt.. Hadde vært moro å kjørt bak/ved siden av og sett hvor mye som skiller. Regner vel med at E34en min veier like mye som 745en.. Det kan vi alltids fikse ved et bimmers treff en gang Du drar nok fra mye i starten, men da jeg får trykk skal du nok slite litt Har gransket videoen nå , og det er spesielt fra 100 km/t og oppover det virkelig går unna etter at jeg chippet den.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rope Skrevet August 21, 2006 Share Skrevet August 21, 2006 går ikke denne bilen i 110 i første gir eller noe? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hylland Skrevet August 21, 2006 Share Skrevet August 21, 2006 Min bmw klarer 210 i 3.gir... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet August 22, 2006 Forfatter Share Skrevet August 22, 2006 går ikke denne bilen i 110 i første gir eller noe? Den girer akkurat rundt 100 km/t i 1., 165 km/t i 2. osv. Toppfarten nå skal forøvrig være 272 km/t. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet August 22, 2006 Share Skrevet August 22, 2006 Det kan vi alltids fikse ved et bimmers treff en gang Du drar nok fra mye i starten, men da jeg får trykk skal du nok slite litt Har gransket videoen nå , og det er spesielt fra 100 km/t og oppover det virkelig går unna etter at jeg chippet den.. Tror ikke jeg klarer å dra fra det der nei - henger nok fort etter, må jo starte i 2. gir. Du har nok ganske mye effekt helt uten ladetrykk også. Er jo bare litt i kompresjon som er forskjellen før turboen slår inn. I tillegg sliter jeg med at giringen tar så forbanna lang tid på min, girkassa er treg som pokker. Synes det ser ut som din girer utrolig kjapt til å være en gammel automat. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet August 22, 2006 Forfatter Share Skrevet August 22, 2006 Det kan vi alltids fikse ved et bimmers treff en gang Du drar nok fra mye i starten, men da jeg får trykk skal du nok slite litt Har gransket videoen nå , og det er spesielt fra 100 km/t og oppover det virkelig går unna etter at jeg chippet den.. Tror ikke jeg klarer å dra fra det der nei - henger nok fort etter, må jo starte i 2. gir. Du har nok ganske mye effekt helt uten ladetrykk også. Er jo bare litt i kompresjon som er forskjellen før turboen slår inn. I tillegg sliter jeg med at giringen tar så forbanna lang tid på min, girkassa er treg som pokker. Synes det ser ut som din girer utrolig kjapt til å være en gammel automat. Den virker usedvanlig bra ja, og det er som du sier at giringa tar lang tid. Det er derfor han fra 02/classic styret holdt følge med E36 M3 3.2L på rudskogen. Sparer MYE på å ikke gire. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet August 22, 2006 Share Skrevet August 22, 2006 En ting er om giringen går lett, men det går litt tregt på min. 520en er helt annerledes. Mye lettere på klutsjen også. Menmen.. får vel ofre litt for å ha manuell. I regnvær er det lite som slår manuell gir og rompa ut i 3. gir.. Må finne glede i slikt vi som har for lite hester til å spinne ut alle gira på tørt føre.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet August 24, 2006 Share Skrevet August 24, 2006 plutselig fikk jeg lyst på 745i det gikk jo styggfort!! Ja, de er virkelig verdt hver en krone! Presis giring, stor og komfortabel, mye utstyr, stor kjørecomputer, plass til store brede felger, LETT å ta ut krefter av motoren osv osv! Så kjøper du deg en E23 745i og fikser opp/redder, så får du, som lien min fulle respekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet August 25, 2006 Share Skrevet August 25, 2006 På hvilket turtall har du 640 Nm ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet August 26, 2006 Forfatter Share Skrevet August 26, 2006 Det er jeg ikke helt sikker på, men det skal være rundt 4000 r/min.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet August 26, 2006 Share Skrevet August 26, 2006 Om du har 640 Nm på 4000 omdr. er ytelsen 364 hk på det turtallet så det stemmer ikke. Formelen er slik : Nm x omdr. = HK ----------- 7028 Men bevares, bilen din er rask som et lyn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DCA Skrevet August 26, 2006 Share Skrevet August 26, 2006 hmmm... er den formelen seriøs eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chriso Skrevet August 26, 2006 Share Skrevet August 26, 2006 Om du har 640 Nm på 4000 omdr. er ytelsen 364 hk på det turtallet så det stemmer ikke. Formelen er slik : Nm x omdr. = HK ----------- 7028 Det skal være 7124, mener jeg på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå