Gå til innhold

bimmers.no-banetreff på Rudskogen?


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Som mange har sagt før, synd det ikke ble mer kjøring. Men fikk jo 6timer med kjøring opp/ned da. :) Så litt kjøring ble det jo.. Og utrolig artig å kjøre på bane, og de kjeglene gjorde susen ja. Merket stor forskjell på for og etter idealsporvising.

Neste gang må jeg da tøre å dra bilen enda litt lenger så jeg får 180 før svingen jeg også.. :) La inn 5 giret på langstrekka, og det er vel strengt tatt ikke nødvendig. 6giret var da oppskrytt der. :) Det ble aldri brukt.

Venter spent på masse filmer og bilder.

Og takk for en artig treff, synd at vi ikke fikk smakt på grillmaten, men dessverre litt vel langt å kjøre. :) Ble jo mer på dere andre da. :D

Du skal ikke bruke 5 gir noe sted...4 holder på langsletta. Du bør også sørge for at du har god fart ut langsvingen for at du skal få noen høy hastighet. 165 burde ihvertfall ikke være noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 713
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Var fint treff selv om jeg ikke fikk kjørt selv.. fikk derimot stått flagvakt i slaktern/innkjøringa til depoet mer eller mindre helle treffet..

Tusen takk for innsatsen, det var virkelig til stor hjelp. Du får tette tårekanalene på bilen til neste treff, så skal vi sørge for at du slipper å stå i kø for å kjøre ;)

Neste treff blir forhåpentlighvis med annen bil, siden 535'n er til salgs nå :)

Men uansett, det var et bra treff, selv om det i perioder var litt i overkant agressiv kjøring. 3 biler i bredden opp bakken fra slaktern, hvorav en med ene hjulsettet i grøfta så det gnistra av understellet, er ikke helt bra når det ikke er løp folkens ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk til Kjetil og Gunnar og alle de andre som var med å arrangere! For et glimrende arrangement! Dette reddet sensommeren for min del, ettersom jeg ikke fikk dratt til Våler med BMWCCN for noen uker siden. Jeg monterte nytt H&R understell i sommer, dette fungerte perfekt på Rudskogen! Det var en fryd å kjøre! Ellers var det gøy å komme i snakk med så mye hyggelige likesinnede mennesker. Dessuten tror jeg vi fikk satt ny verdensrekort i å skifte og lufte bremseveske. En kar på bremsepedalen, en på reservoaret, en på jekken og en på hjul/nipler. Takk for bremsevæske Kjetil, jeg skal shoppe inn ny til deg hvis du forteller hvor de selger den type væske du vil ha :)

Jeg hadde forresten lurt kjæresten min til å kjøre noen runder, men da vi satt i bilen klar til å kjøre gikk vannet (til bilen ) Motoren kokte etter mine 5 runder med 7800rpm opp fra slakteren. Så da måtte vi kjøre i depoet for å fylle og da vi var ferdig med det var det mørkt. En venn av meg som var med for å se på filmet en del, bla. inboard da jeg selv kjørte. Dette skal han redigere og gi meg, så kan jeg legge det ut. Noen som har serverplass?

Dette gav mersmak!!

Håper noen har bilder, for jeg fikk ikke tid til sånt. Noen som knipset min blå e30 cab med hardtop? Hadde vært gøy å se :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk til Kjetil og Gunnar og alle de andre som var med å arrangere! For et glimrende arrangement! Dette reddet sensommeren for min del, ettersom jeg ikke fikk dratt til Våler med BMWCCN for noen uker siden. Jeg monterte nytt H&R understell i sommer, dette fungerte perfekt på Rudskogen! Det var en fryd å kjøre! Ellers var det gøy å komme i snakk med så mye hyggelige likesinnede mennesker. Dessuten tror jeg vi fikk satt ny verdensrekort i å skifte og lufte bremseveske. En kar på bremsepedalen, en på reservoaret, en på jekken og en på hjul/nipler. Takk for bremsevæske Kjetil, jeg skal shoppe inn ny til deg hvis du forteller hvor de selger den type væske du vil ha :)

Jeg hadde forresten lurt kjæresten min til å kjøre noen runder, men da vi satt i bilen klar til å kjøre gikk vannet (til bilen ) Motoren kokte etter mine 5 runder med 7800rpm opp fra slakteren. Så da måtte vi kjøre i depoet for å fylle og da vi var ferdig med det var det mørkt. En venn av meg som var med for å se på filmet en del, bla. inboard da jeg selv kjørte. Dette skal han redigere og gi meg, så kan jeg legge det ut. Noen som har serverplass?

Dette gav mersmak!!

Håper noen har bilder, for jeg fikk ikke tid til sånt. Noen som knipset min blå e30 cab med hardtop? Hadde vært gøy å se :D

Synd med Mie når du endelig hadde fått lurt henne utpå :(

Send meg heller penger, jeg kjøper den bremsevæska MYE billigere enn det du får kjøpt den for.

Kjørte du nedkjølingsrunde etter at du hadde gitt full gass i de rundene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja var synd at Mie ikke fikk prøvd, det hadde "brutt isen" litt om jeg kan si det slik. Men nå er hun veldig giret på å prøve igjen en annen gang, og hun driver og prater om hvor lenge det er til isbanekjøringer osv. Dette lover godt :D

Penger skal du få, bare send meg beløp og kto.nr. :)

Nedkjølingsrunde er for pyser.. -Nei, jeg kjørte en runde med lite bremsing før innkjøring, men jeg kunne vel tatt det enda roligere.

Jeg ser at det detter inn linker med bilder på den andre tråden som jeg la under "bilder & filmer / showoff" her: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=29838

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[space], samme her.. og jeg kjørte bare 3-4-5 runder totalt, helt i slutten, på kald asfalt. Heldigvis ser det ut som det meste av klysene på dekkene faktisk er fra banen, og ikke fra mine dekk. Det ligger nok mye seig gummi i asfalten som er fra type R-dekk og slicks..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dedikert banebil tror jeg er noe som frister de fleste, men det koster fort mye, spesielt om man vil ha de på hvite skilt (som man bør om man vil kjøre mye, de fleste arrangører krever jo dette).

Da må man jo enten satse på å hengerkjøre bilen til treff, slik at det ikke er så farlig om bilen skades og ikke er kjørbar hjem igjen, eller kjøre den til/fra treff også, men da er man sårbar for problemer i likhet med å bruke bruksbilen. Skal man drasse bilen på henger snakker man fort mye ekstra pes hver gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...