mAZE Skrevet September 5, 2006 Forfatter Share Skrevet September 5, 2006 Jeg er nok også for kun bmw ja. Men en F430 skader vel ingen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Magnus Skrevet September 5, 2006 Share Skrevet September 5, 2006 Jeg tror vi egentlig er enige her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet September 5, 2006 Share Skrevet September 5, 2006 Jeg tror vi egentlig er enige her. Hehe! Ja, alle her syntest nok det er morsomt med en Ferrari som gasser litt på banen inkl meg! Men er det snakk om at den skal kjøre alene på banen i f.eks 5 runder, eller skal den kjøre sammens med oss andre? Vi har jo som sagt ikke så mye tid, så hvis vi skal ha ett par "gjesteopptredener", så begynner tiden å bli knapp for oss andre.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Magnus Skrevet September 5, 2006 Share Skrevet September 5, 2006 Nei, for all del, han skal ikke forskjellbehandles! Stiller på lik linje som alle oss andre. Han ville helt sikkert følt seg dum om han skulle kjøre alene, og vi andre bare stå å se på. Mye av morroa er jo at flere kjører samtidig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pocket Skrevet September 5, 2006 Share Skrevet September 5, 2006 Jeg for min del har ikke noe imot å se en F430 i aksjon Hvor strengt er dette med at man ikke skal ha noen løse gjenstander i bilen? Hva med feks en ryggsekk i bagasjerommet, kan man ha det? (kan hende jeg må dra rett fra forelesning, og må derfor ha med meg skolesekken ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Magnus Skrevet September 5, 2006 Share Skrevet September 5, 2006 Er ikke sikker på reglene ang bagasjerom, men den sekken kan du jo bare sette fra deg et sted. På lokalet der eller i depoet... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet September 5, 2006 Share Skrevet September 5, 2006 Jeg kan ikke si jeg har noe imot en Ferrari på banen jeg heller. Så lenge vi holder det "high-end" så er det greit for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet September 5, 2006 Share Skrevet September 5, 2006 Det er enkelt og greit lite aktuelt å gi noen banen for seg selv, med mindre vi snakker noen spesiell instruktørkjøring som gagner alle. F430en og evt. andre eksotiske biler som har lyst til å bli med må selvfølgelig kjøre sammen med oss andre. Det er da tross alt ikke noen konkurransekjøring med platekontakt vi skal bedrive, så forbikjøringer skal foregå etter instrukser som gis på førermøtet i forkant av kjøringen. Og - selv om han eier en F430 er han nok en ganske normal kar som har lyst til å prøve den o så potente redskapen noen runder på banen - for hvor passer den vel bedre? La ham nå ha det moro sammen med oss - det kommer garantert til å glede diverse ører og øyne stort.. pocket, Når det gjelder sekken i bagasjerommet, så ordner det seg helt sikkert. Jeg ser ikke den store faren i det siden det er tett frem til kupéen, men er den tung kan du jo heller få lagt den ut eller i en annen bil eller inne mens du kjører. Kjedelig å ha noe liggende å slenge. Pass forøvrig på at alt av stereo ol. sitter godt fast før dere møter opp! Jeg har prøvd å sitte med spillern i fanget før... på veien da jeg hang på hagenisse, Dr_s og Chrzz.. Den likte ikke pådraget så godt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet September 5, 2006 Share Skrevet September 5, 2006 Oppdatert liste: 1. Kjetil Somme (BMW E46 330Ci) 2. Gunnar (BMW E34 535i) 3. mAZE (BMW E36 328i Compact Kompressor) 4. Ellingsen (BMW Z3 2.8 Coupe Kompressor) 5. ///Magnus (BMW E46 320Ci) 6. [space] (BMW E46 320i) 7. DarkZun (BMW E36 M3 3.2 Compact) 8. bzzlink (BMW Z3 1. 9. R Andersen (BMW E30 M3) 10. pocket (BMW E36 325i) 11. kitta (BMW E39 520i) 12. SIG (BMW E46 320i) 13. Even S. (BMW E34 525i) 14. Cecilie S. (BMW E36 328i) 15. joris (BMW E30 325i) 16. ipsk (BMW E?? 530dAT) 17. _Ludde_ (BMW E?? 520i) 18. bmw-e36-e46 (BMW E30 318i eller E46 318i) 19. Leif L. (Ferrari F430) 20. Anders B. (BMW E34 M5) Nå begynner vi å snakke antall! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mAZE Skrevet September 5, 2006 Forfatter Share Skrevet September 5, 2006 Hvordan er det med høytalerene jeg har i hatthylla a? Jeg har spurt om dette på bmwccn også, og der hadde de ikke noe i mot dem. Men greit å vite. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil Sømme Skrevet September 5, 2006 Share Skrevet September 5, 2006 Jeg for min del har ikke noe imot å se en F430 i aksjon Hvor strengt er dette med at man ikke skal ha noen løse gjenstander i bilen? Hva med feks en ryggsekk i bagasjerommet, kan man ha det? (kan hende jeg må dra rett fra forelesning, og må derfor ha med meg skolesekken ) Det skal ikke være noen løse ting overhodet i bilen! Dette er ikke bare pga faren ved et sammenstøt, men også for at man lettere skal kunne høre og kjenne om noe er galt med bilen. Tenk f.eks. løse hjulbolter som lett blir avskrevet under kjøring som "sikkert bare basskassa som rister". Sekken er nok ikke noe problem, den setter du fra deg og evt får du noen til å passe på den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mAZE Skrevet September 5, 2006 Forfatter Share Skrevet September 5, 2006 Så da går de voldsomme høytallerene min greit da? De sitter jo fast. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DarkZun Skrevet September 6, 2006 Share Skrevet September 6, 2006 Har forstått det slik at det er en del som skal kjøre den 18. som ikke har kjørt på bane før, og det bør respekteres i stor grad, men tror kanskje ikke det trengs noen regler utenfor de som blir brukt i BMWCCN sammenheng. Regler som at det kun er lov med forbikjøring på langsletta er unødvendig. Viser alle sin fornuftige side på banen er det ikke noe problem å kunne ha forbikjøringer på eget ansvar. Uansett situasjon, så er det den passerende parten som har fullt ansvar for at det foregår uten problemer. Blir dette et treff som passer både erfarne og uerfarne sjåfører, kommer det til å bli mye lettere å skaffe nok deltagere til en eventuell gjentagelse. Når det er sagt, så skal dere som tok initiativet til arrangementet ha ros for det! Dette er den beste tiden på året å ha masse banetreff:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet September 6, 2006 Share Skrevet September 6, 2006 DarkZun, ingen fare - det blir i stor grad som på BMWCCN-treffene. Nå er det ikke jeg som skal holde førermøtet, så Kjetil skal heller få fortelle mer om dette, men jeg vil anta det vil bli oppfordret til å ikke ta grove forbikjøringer på innern, pluss at man nok vil bli oppfordret til å slippe gassen et lite sekund om man blir tatt igjen. Men i det store og det hele tror jeg egentlig det holder om folk bare kjører etter egen fornuft. De fleste skjønner av seg selv hva som er greit og hva som ikke er. Hvordan ville man selv _ikke_ blitt forbikjørt? Kardommeloven funker... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil Sømme Skrevet September 6, 2006 Share Skrevet September 6, 2006 Det kommer noen regler i forbindelse med forbikjøring. Det blir ikke helt fritt frem, men det blir ikke bare på langsidene heller. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå