Gå til innhold

bimmers.no-banetreff på Rudskogen?


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Hvis noen har lyst på 2 stk 17" originale M3 felger som banehjul/burnehjul kan dette kjøpes for 1000 kr på bimmers treffet til mandag. Felgene er nylakkerte hvite og helt strøkne. Grunnet litt kast i ene felgen, egner dem seg helst som bakhjul. Har selv brukt dem som framhjul på bane, men droppet det når jeg kjøpte nye bremser. Hvis noen er interresert, så tar jeg dem med. Kjekt å ha felger man kan hive litt "morrodekk" på;)

Bilde

http://www.ia-stud.hiof.no/~lars-esa/fo ... itfrem.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 713
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bremsevæske sjekkes med et måleapparat som vi vil ha med på treffet. Dette apparatet måler mengden vann i bremsevæsken, noe som har stor påvirkning på kokepunktet.

Er dette et apparat de har på bilverksteder også?

Sånn at jeg bare kan svinge innom i morra og få det sjekket, og da om det trengs få byttet bremseveske? (eventuelt få time i løpet av degen / helga / mandag. )

Du opererer vel med standard godkjente verdier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, gidder å kjøre til Oslo hvis han kan ta det imorra eller mandag formiddag. Skal ringe han imorgen tidlig. Var du forresten i Halden igår eller dagen før det? Så en grønn M3 GT der når jeg var på vei til Raymond A.

Nei,jeg er bortreist på jobb...Så det kan ikke ha vært meg.Sikker på det var en GT?Er jo ikke så mange av de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SteffenM2, han har ikke fyllt ut noe på brukernavn, så jeg antar at han ikke er registrert her. Han er medlem i BMWCCN-styret.

Det er ikke et krav å være registrert her for å bli med - og uansett er det jo gratis og gjort på et halvt minutt å registrere seg her, så det hadde ikke vært noe poeng i å sette det som et kriterie. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

":15u6rnt8]

Er dette et apparat de har på bilverksteder også?

Sånn at jeg bare kan svinge innom i morra og få det sjekket, og da om det trengs få byttet bremseveske? (eventuelt få time i løpet av degen / helga / mandag. )

Du opererer vel med standard godkjente verdier?

Tror ikke alle verksteder har det, men du kan jo nesten bare skifte bremsevæska hvis du er i tvil. Koster under en hundrings for en flaske med DOT4.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen har lyst på 2 stk 17" originale M3 felger som banehjul/burnehjul kan dette kjøpes for 1000 kr på bimmers treffet til mandag. Felgene er nylakkerte hvite og helt strøkne. Grunnet litt kast i ene felgen, egner dem seg helst som bakhjul. Har selv brukt dem som framhjul på bane, men droppet det når jeg kjøpte nye bremser. Hvis noen er interresert, så tar jeg dem med. Kjekt å ha felger man kan hive litt "morrodekk" på;)

Bilde

http://www.ia-stud.hiof.no/~lars-esa/fo ... itfrem.jpg

De tar jeg.... Da er jeg halvveis ihvertfall. :) Så ja, ta de med du. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde vel ikke være det, det er jo en bremse beholder på toppen, som du fyller på..

Tappe pluggen varier sikkert, men så må du vel lufte bremsene..

Tror jeg har sånt utstyr, så vis noen med litt mer erfaring, kunne vi kanskje gjort dette på rudskogen? Men, må sjekke litt at utstyr er i orden, og sånt først da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som sliter litt med å gjøre det selv kan nok få hjelp på Rudskogen, men dyrebar kjøretid går jo da selvfølgelig tapt. Men.. i worst case scenario så ordner det seg nok.. :)

Det kan jo i så fall lønne seg å få tatt teknisk så fort som mulig slik at dere vet om dere må bytte bremsevæske på stedet før kjøringen begynner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen har lyst på 2 stk 17" originale M3 felger som banehjul/burnehjul kan dette kjøpes for 1000 kr på bimmers treffet til mandag. Felgene er nylakkerte hvite og helt strøkne. Grunnet litt kast i ene felgen, egner dem seg helst som bakhjul. Har selv brukt dem som framhjul på bane, men droppet det når jeg kjøpte nye bremser. Hvis noen er interresert, så tar jeg dem med. Kjekt å ha felger man kan hive litt "morrodekk" på;)

Bilde

http://www.ia-stud.hiof.no/~lars-esa/fo ... itfrem.jpg

De tar jeg.... Da er jeg halvveis ihvertfall. :) Så ja, ta de med du. :D

Det er mottatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, gidder å kjøre til Oslo hvis han kan ta det imorra eller mandag formiddag. Skal ringe han imorgen tidlig. Var du forresten i Halden igår eller dagen før det? Så en grønn M3 GT der når jeg var på vei til Raymond A.

Nei,jeg er bortreist på jobb...Så det kan ikke ha vært meg.Sikker på det var en GT?Er jo ikke så mange av de.

Er 93,5% på at det var GT. Var GT felger og British Racing Green bil. Men klart...jeg passerte jo i fart, så om det var en kopi er jo ikke så lett å se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg ikke trekke verken syn eller kunnskaper i tvil her, men bare for å ha nevnt det så finnes det to sedaner i Norge som er M3 GT "replikaer". I fart/på avstand går det helt sikkert an å bli lurt av disse. Ellers kan det jo ha vært en ekte M3 GT, det finnes jo et par til utenom Tommy og M6 Bjørn sine, og selv om de er tilhørende et annet sted i landet kan de da flyttes på for egen maskin.. ;-)

En annen sak er jo at de fleste grombilene jeg har sett her i området har vært utenlandske.. :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...